Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 8C 1Z Avant] Pan Henryk (REMONT SERDUSZKA)

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 02 lut 2015, 22:45

Popej, Napiszę Ci prościej, Turbo AWX i ARL to tylko jako wzór mogą być, bo są to bardzo drogie turbiny- nawet takie do regeneracji kosztują za dużo, tylko dlatego że jest bardzo duży popyt na nie. Najprościej jest kupić turbinę do regeneracji, typu GT15 lub Gt17 która ma koło kompresji takie jak właśnie w AWX lub ARL, do tego fajnie byłoby żeby muszla zimna nie była jakaś wydziwiona ( tak żeby spokojnie zmieściła się w miejscu w którym siedzi ori muszla od t15) ogólnie turbin z kompresorami takimi jak w AWX i ARL jest multum, dla orientacji podam Ci wymiary kół kompresji:
t15- Inducer- 33mm exducer - 44mm
AWX- IN- 34,7mm EX- 49mm
ARL- IN - 36,4mm EX- 49mm
Z tych dwóch ostatnich dmuchają nawet 1.6bar ( zmienna geometria) ale z wirnikiem t15 raczej 1.5bar powinno spokojnie chodzić, o tyle jest dobrze że t15 nie ma przewężanego wałka.

[ Dodano: 2015-02-02, 22:58 ]
Kupiłem na dniach turbo, za turbosprężarkę + przesyłka wyszło 90zł
http://olx.pl/oferta/turbosprezarka-mon ... 8mkLd.html
Koło kompresji jest takie same jak w AWX, muszla jest ładna, podobna do t15, nie powinno być problemu ze skierowaniem muszli, Ogólnie stan całej turbosprężarki bardzo dobry, a cena śmiesznie mała, kiedy w vw/audi za tego typu turbo -czyli awx trzeba dać 3-4razy więcej. Najważniejsze to mieć stronę zimną od gt15/gt17 bo one wszystkie pasują do siebie, od gt15 do gt25. Z tej większej turbosprężarki odkręcasz muszlę zimną, talerzyk (do którego przymocowana jest muszla, i koło kompresji i bez problemu przykręcasz to do t15 i już masz hybrydę, kwestia tylko wyważenia, ale skoro dajesz turbo do regeneracji to ich nie obchodzi jaki kompresor tam siedzi... wymieniają uszczelnienia, łożyska, wyważają i to wszystko ( chyba że coś jest mocniej zużyte to też wymiana)

[ Dodano: 2015-02-02, 23:06 ]
Można jeszcze roztoczyć muszlę oryginalną t15 pod większy kompresor, ale ja jeszcze nie robiłem tego i w moich stronach raczej nie ma takich firm. Jeśli chcesz zobaczyć jak mniej więcej wygląda różnica kompresorów/zimnych stron, to u mnie na profilu na ostatniej stronie dodałem zdjęcia, porównanie t15 i Gt1549S z Citroena (kompresor taki jak ARL) i zauważ że rdzenie są identyczne, więc równie dobrze mógłbym stronę zimną gt1549s przykręcić do t15 i działałoby bez problemu ( lepiej wyważyć wtedy :-P )
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 20 kwie 2015, 14:17

Czas ruszyć temat Heńka... Za długo mnie nie było... mam dużo pracy, a poza tym moja żona jest w ciąży i diametralnie zmieniły mi się priorytety :mrgreen: :mrgreen: Wiecie jak to jest, świat zaczyna obracać się głównie wokół rodziny, myśli się i żyje w 99% tylko dla niej... no chyba że jeszcze nie wiecie, to się dowiecie ;-) świadomość szybko zbliżającego się momentu w którym pojawi się nowy domownik to cudowne uczucie... szczerze polecam! :-D

No ale czas na konkrety, uzbierałem dużo $$$ i mogę nareszcie zainwestować w Audi... Zakupiłem cztery komplety tłoka wraz z pierścieniami i sworzniem tłokowym firmy MAHLE ORIGINAL, śruby do czapki ELRING i uszczelki kolektora dol/wyl także ELRING. Na dniach kadłub jedzie do szlifu i honowania cylindrów i malowania zewnętrznej warstwy farbą żaroodporną. Wał korbowy także poddam obróbce szlifowania i wyważania wraz z wymianą wszystkich panewek.

Audi po wyjęciu pozostałości silnika zaciągnę na myjkę, wypucuje komorę, wygłuszę ścianę grodziową matą bitumiczną, wymienię końcówki wtryskiwaczy na nowe BOSCH 0.216, zregeneruje alternator i może kompresor klimy też i poskładam do przysłowiowej kupy! :mrgreen:

Filip, dziękuję Ci za te informacje, jak będę składał już do kupy całość to odezwę się do Ciebie w sprawie wiatraczka ;-)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 kwie 2015, 21:31

Popej, To gratulacje :-) Coś tam wiem na ten temat bo 7.04.2015r. - czyli 2 tygodnie temu urodził mi się SYN :mrgreen: I tak jak piszesz, priorytety się zmieniają. A pampersy kosztują :-P Poza tym, także polecam takie przedsięwzięcie :-D

Co do turbosprężarki jak już będziesz miał zamiar coś dłubać to pisz koniecznie do mnie ;-) może ogarniemy i u Ciebie Garretta gt1549s z Xantii. Na razie u mnie jest w fazie testów i dobrze się sprawuje. Robię drugi egzemplarz dla forumowicza do audi a4 b5 1z. Mam nadzieję że również będzie chodziło przyzwoicie. ;-)
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 21 kwie 2015, 08:07

No to się dzieję widzę <ok> Gratki. Żeby się nie okazało że auto musisz zmienić :-P
A remont silnika robisz bo?

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 21 kwie 2015, 09:35

Żyję więc musi się dziać! :mrgreen:

Mamy jeszcze drugie autko żony, małe bo małe (Chevrolet Aveo) ale daje radę... aczkolwiek myślę że w niedługim czasie oddamy go rodzicom a sami kupimy coś większego... może jakąś Octavie :-> Audi nie będzie używane na co dzień, bardziej będzie weekendowym szuradłem ;-)
Poza tym Kobitka powiedziała że nie pozwoli na to żebym sprzedał swoje hobby... Puki będziemy mieli co włożyć do ust, w co się ubrać i dziecku niczego nie będzie brakowało to nie powie słowa na moje inwestowanie w Henryka ;-)

Remont robię z powodu mojego pedantyzmu... Po zdjęciu głowicy widać było ślady zużycia na ściankach cylindrów a poza tym po prostu chce mieć praktycznie nowy silnik, niezawodny i odpowiednio przygotowany do dalszych modyfikacji powodujących wzrostu mocy :mrgreen:

GRATULUJE FILIP, trzymam kciuki za zdrowie malutkiego <ok> a jak mu na imię?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 kwie 2015, 16:37

Popej pisze:GRATULUJE FILIP, trzymam kciuki za zdrowie malutkiego <ok> a jak mu na imię?
Dziękuję :) Nazwałem syna imieniem MICHAŁ :-D
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 21 kwie 2015, 20:23

No to ja dopiero w maju poznam płeć naszego dzieciaczka :D ale czas do porodu zleci jak z bicza ;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 kwie 2015, 21:45

Popej pisze:No to ja dopiero w maju poznam płeć naszego dzieciaczka :D ale czas do porodu zleci jak z bicza ;)
Zgadza się. Ale pod koniec będzie Ci się dłużyło :-P tym bardziej żonie. Tak więc, jak to mówią ciąża nie choroba ;-) Ale żonę wspieraj :-D Życzę powodzenia, w szczególności zdrowia.

Jak coś będziesz nowego modził, to dodawaj posty i zdjęcia ;-) chętnie popatrzymy.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 24 kwie 2015, 08:20

Dzięki, dzięki, przyda się :-P Żona ma ostatnio delikatne wahania nastrojów więc mam co znosić... :mrgreen:

Wczoraj umyłem całą komorę silnika, nie miałem niestety czasu na powkładanie wiązek w peszle... postaram się zrobić to w poniedziałek o wtedy odbieram kadłub, korby, wał i koło zamachowe i jadę z tym do AUTO SZLIFU :-D

Obrazek Obrazek

Bardzo mocno zastanawiam się nad wypierdzieleniem akumulatora z pod maski ale nie mam za bardzo pomysłu gdzie go umieścić... wyciął bym całą podstawę tak samo jak mam zamiar wyciąć mocowanie do pompy ABS... Obawiam się że jedyne rozsądne miejsce to cięcie i spawanie wnęki pod kanapą... :-/ ktoś coś takiego robił?

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 24 kwie 2015, 20:02

Ładnie wyczyszczone <ok>

ja aku bym przenosił jedynie do bagażnika. pod kanapą chyba nie ma miejsca na takie rezanie

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 24 kwie 2015, 20:19

A dziekuję, dziekuję :mrgreen:

Takie zdjęcie znalazłem w tym temacie...

Obrazek

Ciekawie wykonane aczkolwiek zastanawia mnie jak to wygląda od spodu... tam na zdjęciach widać moment jak jest wycięta dziura i widać ziemie więc ta puszka musi wystawać z podwozia... :shock:

W bagażniku tzn w którym miejscu? w boczku prawym? Obawiam się że tam się nie zmieści mój aku.... Rozważałem jeszcze w miejsce koła zapasowego :-P tam wspawać jakiś uchwyt...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 27 kwie 2015, 22:51

Popej, Ja jak bym miał robić szlify cylindrów, to bym wziął tłoki używane lub nowe od 2.5TDi R5 :mrgreen: i pod nie przeszlifować cylindry. I wychodzi pojemność 2litry ;-) Ale mnie to przerasta finansowo więc dalej marzę :lol:
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 28 kwie 2015, 07:02

A pasują do sworzni tłokowych od 1.9 TDI? Komora spalania jest taka sama? Specjalnie wziąłem tłoki na 2 nadwymiar żeby uzyskać jak najwieksza pojemność ;) ale nie wiem jak to sie ma do tlokow z R5... Zawsze te jeszcze mogę oddać :P


EDIT
Tłok na drugi nadwymiar do 1.9 TDI R4, czyli taki jaki ja kupiłem ma średnicę dokładnie taką jaką ma standardowy tłok w 2.5 TDI R5 :mrgreen: różnica jest natomiast w długości tłoka R4 (71,7mm) a R5 (69,75mm) i długości trzpienia analogicznie (66mm) i (68mm). R4 ma też głębszą komorę wstępną o 0.4mm ale za to o mniejszej średnicy (38mm) i (39,6mm)

Wychodzi na to że będę miał praktycznie pojemność taka jaką bym uzyskał wkładając tłok z R5 ;D Jedyne co mi się podoba to niższy tłok, a przez to tłok o większej średnicy z R5 waży podobnie jak tłok standardowy z R4 ;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 kwie 2015, 18:43

Fajnie że zbadales temat :-) ja sam nawet nie wiedzialem jak dokładnie z tym wychodzi.
Jeśli możesz to wypisz wymiary - średnice ori. tloka r4, pierwszy nadwymiar, drugi nadwymiar ;-)
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 29 kwie 2015, 19:40

Srednica tłoka 1.9 TDI 1Z
STD - 79,51mm
1 szlif - 79,76mm
2 szlif - 80,01mm

szlif zazwyczaj wynosi 0.25mm materiału <ok> na drugi szlif w R5 średnica by wyniosła 80,51mm ;-)

Co do prac przy samochodzie to dziś zawiozłem w końcu blok z wałem do szlifu... myślę że w poniedziałek/wtorek będzie do odbioru :-) do tego czasu muszę kupić resztę brakujących uszczelek, uszczelniaczy, śrub itp, itd... Przy Heniu dziś chwilkę posiedziałem i powkładałem wiązki w peszle, niestety zabrakło mi dwóch średnic, będę musiał dokupić i dokończę w przyszłym tygodniu a na razie tak to wygąda <ok>

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aktualnie cały wygląda tak... :-/

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga