Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 13 lut 2011, 14:37

Z barwnikiem jeszcze nie, bo trochę za zimno. Jeszcze mnie teraz czeka rozbieranie całego silnika, tzn wyjęcie skrzyni więc renowacja siedzeń musi poczekać.
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Awatar użytkownika
mati_wwy1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2009, 00:03
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: mati_wwy1 » 17 mar 2011, 23:35

ładna sztuka, wnętrze średnio mi się podoba ale to już rzecz gustu :-> . Te felgi OZ fajnie wyglądają. Musze sobie coś takiego sprezentować :-D
BYŁO: AUDI A4 (B5) 1,6
JEST: AUDI 80 (B4) 1,9 TDI
https://audi80.pl/moje-audi-b4-19-td ... htm#347057

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Audi Coupe by Vigo - sezon 2011 :)

Post autor: vigo1984sz » 22 kwie 2011, 16:01

Kwiecień 2011 remont skrzyni biegów zakończony:D auto w końcu na chodzie:)

Tak jak już opisywałem wyżej miałem problemy ze skrzynią po tym jak wróciła od "specjalistów":/ lała olejem jak głupia. Miałem już porównanie ponieważ widziałem jakie ilości oleju uciekały jak był uszkodzony uszczelniacz pompy olejowej w skrzyni i teraz olej podciekał ale w nieco mniejszych ilościach. Nie zmieniało to jednak faktu, że niezależnie od pracy silnika olej wychlapywany był na zewnątrz. Więc podjąłem się samodzielnie próby naprawy a przebiegało to m/w tak:

Luty:
Może mało widoczne ale olej generalnie był wszędzie na łączeniu skrzyni z silnikiem:
Obrazek

więc zaczęło się powoli rozbieranie:
Obrazek

Marzec i Kwiecień:
Obrazek

Obrazek

A tu jest przyczyna całej awarii skrzyni. Generalnie konwerter można uszkodzić bardzo prosto, albo będzie miał mikropęknięcia na spawach oryginalnych, albo potrzeba fachowców co zamiast klucza dynamometrycznego używają pneumatyka:/ Z tego co się doczytałem szpilki widoczne poniżej (łączące konwerter z kołem zamachowym) dokręca się z siłą 60Nm czyli w sumie mocniej ręką... a Panowie u mnie pojechali po całości i po prostu je przekręcili stąd siłą odśrodkową wyrzucało mi olej przy pracy silnika.
Obrazek

Obrazek

Metoda aby sprawdzić szczelność konwertera jest dość prosta, ja zrobiłem tak: konwerter zlałem ze starego oleju na tyle ile było to możliwe (tzn. na noc położyłem go tak aby ściekał z niego olej). Kolejno zalaliśmy go naftą do pełna i obłożyliśmy z zewnątrz talkiem i tak również pozostał na noc. Szczerze to już po paru godzinach było widać, że wycieki są spod wszystkich trzech szpilek.

Nie było co czekać więc zamówiłem nowy uszczelniacz (zamawiany w serwisie Audi kosztował niecałe 50zł) do pompy olejowej skrzyni automatycznej oraz konwerter na ryzyko z alledrogo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wstawiony nowy uszczelniacz:
Obrazek

Skrzynia wyczyszczona i zmontowana razem z silnikiem:
Obrazek

Tu przy okazji widać nowy nabytek - ATS 16x9j w chromie:D
Obrazek

Zanim złożyłem całość przy okazji musiałem wymienić tuleje wahacza oraz sworzeń od strony kierowcy:
Obrazek

Przez przypadek albo i ze starości ukruszył mi się króciec chłodnicy ten górny od grubego węża, na szczęście dla specjalistów od klejenia plastików to pół godziny pracy:D

Również wyczyściłem całe przednie podszybie:
Obrazek

Silnik już na łapach:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I auto już na kołach:
Obrazek

Tutaj film z pierwszego wyjazdu:


A tak się prezentuje na chwilę obecną, przód springi -45mm, tył puki co stary:
Obrazek

Obrazek

Po tych zabiegach skrzynia już nie gubi oleju, jedynie teraz muszę porządnie go odpowietrzyć bo coś mi węże puchną, ale wiem, że na 100% uszkodzony mam czujnik temp cieczy chłodzącej (ten szary na trzy piny) i korek od zbiorniczka wyrównawczego. Zostały tylko zabiegi w kabinie, podłączenia komputera pod matrycę i wsadzenie nowego Audio:D

Przy okazji ciepło się zrobiło to wziąłem się za regeneracje siedzeń skórzanych. Efekt dla mnie zdumiewający. Żadnych śladów po dawnych przetarciach:
Obrazek

I na koniec taki mały dodatek od kolegi Mashu:
Obrazek

Pozdrawiam <piwo>
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

LU CASH

Post autor: LU CASH » 23 kwie 2011, 08:23

Dobra robota :-) .Zrobione tak jak należy.
Koło tez ładnie świeci.Ogólnie całe auto prezentuje sie ładnie,nawet bez lampek.Powodzenia w dalszych modach :-)

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 23 kwie 2011, 11:28

Nooooo to teraz czekac az swieta mina , Trooky do kraju wroci i na spocie jak Cie nie zobacze to po miescie za autami bedziemy Cie ciagnac^^


GooD JoB!

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 14 maja 2011, 15:53

No i wiosna przyszła. Autko udało się poskładać, teraz tylko drobne sprawy pozostały tak jak np. problem z układem chłodzenia:/ wymiana jednego przegubu zewnętrznego i założenie sprzętu audio w całość. A tak się prezentuję Audina na chwilę obecną z zewnątrz:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Już któryś dzień walczę z tym układem chłodzenia i nadal nic... może ktoś będzie w stanie pomoc? https://audi80.pl/coupe-20-abk-nie-z ... t55508.htm

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 19:46 przez vigo1984sz, łącznie zmieniany 2 razy.
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 735
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 14 maja 2011, 16:24

a czemu z tyłu jest taki balon czy na zdjeciu tak wyszło :?:
Było OOOO 80 B3 1.8S
Jest: OOOO A6 C5 2.4 QUATTRO

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 14 maja 2011, 16:26

Wstyd się przyznać, ale na tyle jeszcze są 225/50 wiem wiem... straszne:P ale kupi się coś nowego niedługo np 215/45 :)
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 14 maja 2011, 23:04

Kurde to widze ze blad zrobilem ze nie wpadlem dzisiaj pod garaz:P...Trzeba bylo foto bagaznika zrobic^^

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 02 cze 2011, 11:09

No i zagościły nowe sprężyny Weitec na przód:) obniżenie zeszło na tyle, że nadkole jest dokładnie 60cm od podłoża, ewentualnie kiedyś sprawdzę jak wygląda po założeniu ścisków, ale puki co taka wysokość przodu mnie satysfakcjonuje:) Nadal poszukuję tylnych sprężyn tak aby ustawić tył równo z przodem. W między czasie zainwestowałem w nowy przegub zewnętrzny, ale nie potrzebnie:/ Jakoś ostatnio wymieniałem gumy i co się okazało... przez własną nieuwagę źle złożyłem przegub (widać na zdjęciu, nowy ten z prawej, a stary ma odwrotnie kosz zewnętrzny)
Obrazek
Obrazek

Sprężyny:

Obrazek

Obrazek

Na chwilę obecną w planie:
1) zmiana tylnego tłumika z tego a`la mugen na ori z abk tylko z płaską końcówką, aby ładnie komponowała się ze zderzakiem --> JEST !!
2) zmiana sprężyn tylnych jak uda się coś kupić szybko --> SĄ !!
3) poszukuję nadal płyty głównej do komputera (car pc) pod tą matrycę 10" w desce rozdzielczej
4) do alarmu chcę dorzucić moduł zdalnego odpalania, ale tu problemem może być obejście ori immobilaizera bądź jego wyłączenie
5) jak się uda kupić dobre oponki to muszę wymienić te balony na tyle na jakieś 215/40 bądź 215/45 --> SĄ !!

6) PRZEGLĄD :P --> JEST!!


PS dziękuję koledze "szuan" za udaną transakcję ze sprężynami:)
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 23:33 przez vigo1984sz, łącznie zmieniany 3 razy.
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 02 cze 2011, 12:26

Ojjj widze ze musze pod garaz podjechac bo mnie juz jakis czas nie bylo i sie pozmienialo:P

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 02 cze 2011, 17:34

Auto zaczyna nabierac blasku i cieszyć oko.Na minus ten japonski wydech no i opony,ale o tym już wiesz.Na 9J proponuje 215/40.Szerokosci <ok>
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
buzzfuzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 kwie 2009, 17:00
Lokalizacja: Miechów

Post autor: buzzfuzz » 04 cze 2011, 19:21

Ładna sztuka. Duzo pracy w nią włozyłes , za to podziwiam
coupe 2.8
avant 1.9 tdi

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 cze 2011, 17:41

No i powoli się zbiera coś nowego:) Czekam teraz na wolne i montaż nowych bajerów, tzn. na tylne fele trafiły oponki KUHMO 215/40 R16
Obrazek

Obrazek

i doszły mi już również sprężyny: (dziękuję koledze wampir1988)
Obrazek

Po założeniu może w ten weekend uda mi się trochę czasu wymodzić, to zrobię jeszcze ori tłumik końcowy na szerokiej końcówce i wtedy lecę na przegląd:)

09 czerwiec 2011
No więc trochę czasu się znalazło na "garażowanie" i tak się pojawiły nowe sprężyny i koła już na aucie, tłumik ten a`la mugen wyrzuciłem a założyłem ori ale z dużą końcówką. No i ogarnąłem trochę w kabinie, żeby już wszystko miało ręce i nogi:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak to gra...


i buczy... :D


Pozdrawiam:)
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 09 cze 2011, 21:47

noom ładnie to wygląda :-D jakiś dystansik na tył by się przydał chyba jeszcze
Jest:
Audi 80 B4 - 92' 1,9 TDI 1Z
VW TOURAN 1T1 - 06' 1.9 TDI
było:
AUDI A4 B5 - 96` 1.9 TDI AFN
AUDI 80 B3 - 90` 1.6 TD SB+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga