Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Audi Coupe by Vigo - sezon 2011 :)
Kwiecień 2011 remont skrzyni biegów zakończony:D auto w końcu na chodzie:)
Tak jak już opisywałem wyżej miałem problemy ze skrzynią po tym jak wróciła od "specjalistów":/ lała olejem jak głupia. Miałem już porównanie ponieważ widziałem jakie ilości oleju uciekały jak był uszkodzony uszczelniacz pompy olejowej w skrzyni i teraz olej podciekał ale w nieco mniejszych ilościach. Nie zmieniało to jednak faktu, że niezależnie od pracy silnika olej wychlapywany był na zewnątrz. Więc podjąłem się samodzielnie próby naprawy a przebiegało to m/w tak:
Luty:
Może mało widoczne ale olej generalnie był wszędzie na łączeniu skrzyni z silnikiem:
więc zaczęło się powoli rozbieranie:
Marzec i Kwiecień:
A tu jest przyczyna całej awarii skrzyni. Generalnie konwerter można uszkodzić bardzo prosto, albo będzie miał mikropęknięcia na spawach oryginalnych, albo potrzeba fachowców co zamiast klucza dynamometrycznego używają pneumatyka:/ Z tego co się doczytałem szpilki widoczne poniżej (łączące konwerter z kołem zamachowym) dokręca się z siłą 60Nm czyli w sumie mocniej ręką... a Panowie u mnie pojechali po całości i po prostu je przekręcili stąd siłą odśrodkową wyrzucało mi olej przy pracy silnika.
Metoda aby sprawdzić szczelność konwertera jest dość prosta, ja zrobiłem tak: konwerter zlałem ze starego oleju na tyle ile było to możliwe (tzn. na noc położyłem go tak aby ściekał z niego olej). Kolejno zalaliśmy go naftą do pełna i obłożyliśmy z zewnątrz talkiem i tak również pozostał na noc. Szczerze to już po paru godzinach było widać, że wycieki są spod wszystkich trzech szpilek.
Nie było co czekać więc zamówiłem nowy uszczelniacz (zamawiany w serwisie Audi kosztował niecałe 50zł) do pompy olejowej skrzyni automatycznej oraz konwerter na ryzyko z alledrogo:
Wstawiony nowy uszczelniacz:
Skrzynia wyczyszczona i zmontowana razem z silnikiem:
Tu przy okazji widać nowy nabytek - ATS 16x9j w chromie:D
Zanim złożyłem całość przy okazji musiałem wymienić tuleje wahacza oraz sworzeń od strony kierowcy:
Przez przypadek albo i ze starości ukruszył mi się króciec chłodnicy ten górny od grubego węża, na szczęście dla specjalistów od klejenia plastików to pół godziny pracy:D
Również wyczyściłem całe przednie podszybie:
Silnik już na łapach:
I auto już na kołach:
Tutaj film z pierwszego wyjazdu:
A tak się prezentuje na chwilę obecną, przód springi -45mm, tył puki co stary:
Po tych zabiegach skrzynia już nie gubi oleju, jedynie teraz muszę porządnie go odpowietrzyć bo coś mi węże puchną, ale wiem, że na 100% uszkodzony mam czujnik temp cieczy chłodzącej (ten szary na trzy piny) i korek od zbiorniczka wyrównawczego. Zostały tylko zabiegi w kabinie, podłączenia komputera pod matrycę i wsadzenie nowego Audio:D
Przy okazji ciepło się zrobiło to wziąłem się za regeneracje siedzeń skórzanych. Efekt dla mnie zdumiewający. Żadnych śladów po dawnych przetarciach:
I na koniec taki mały dodatek od kolegi Mashu:
Pozdrawiam
Tak jak już opisywałem wyżej miałem problemy ze skrzynią po tym jak wróciła od "specjalistów":/ lała olejem jak głupia. Miałem już porównanie ponieważ widziałem jakie ilości oleju uciekały jak był uszkodzony uszczelniacz pompy olejowej w skrzyni i teraz olej podciekał ale w nieco mniejszych ilościach. Nie zmieniało to jednak faktu, że niezależnie od pracy silnika olej wychlapywany był na zewnątrz. Więc podjąłem się samodzielnie próby naprawy a przebiegało to m/w tak:
Luty:
Może mało widoczne ale olej generalnie był wszędzie na łączeniu skrzyni z silnikiem:
więc zaczęło się powoli rozbieranie:
Marzec i Kwiecień:
A tu jest przyczyna całej awarii skrzyni. Generalnie konwerter można uszkodzić bardzo prosto, albo będzie miał mikropęknięcia na spawach oryginalnych, albo potrzeba fachowców co zamiast klucza dynamometrycznego używają pneumatyka:/ Z tego co się doczytałem szpilki widoczne poniżej (łączące konwerter z kołem zamachowym) dokręca się z siłą 60Nm czyli w sumie mocniej ręką... a Panowie u mnie pojechali po całości i po prostu je przekręcili stąd siłą odśrodkową wyrzucało mi olej przy pracy silnika.
Metoda aby sprawdzić szczelność konwertera jest dość prosta, ja zrobiłem tak: konwerter zlałem ze starego oleju na tyle ile było to możliwe (tzn. na noc położyłem go tak aby ściekał z niego olej). Kolejno zalaliśmy go naftą do pełna i obłożyliśmy z zewnątrz talkiem i tak również pozostał na noc. Szczerze to już po paru godzinach było widać, że wycieki są spod wszystkich trzech szpilek.
Nie było co czekać więc zamówiłem nowy uszczelniacz (zamawiany w serwisie Audi kosztował niecałe 50zł) do pompy olejowej skrzyni automatycznej oraz konwerter na ryzyko z alledrogo:
Wstawiony nowy uszczelniacz:
Skrzynia wyczyszczona i zmontowana razem z silnikiem:
Tu przy okazji widać nowy nabytek - ATS 16x9j w chromie:D
Zanim złożyłem całość przy okazji musiałem wymienić tuleje wahacza oraz sworzeń od strony kierowcy:
Przez przypadek albo i ze starości ukruszył mi się króciec chłodnicy ten górny od grubego węża, na szczęście dla specjalistów od klejenia plastików to pół godziny pracy:D
Również wyczyściłem całe przednie podszybie:
Silnik już na łapach:
I auto już na kołach:
Tutaj film z pierwszego wyjazdu:
A tak się prezentuje na chwilę obecną, przód springi -45mm, tył puki co stary:
Po tych zabiegach skrzynia już nie gubi oleju, jedynie teraz muszę porządnie go odpowietrzyć bo coś mi węże puchną, ale wiem, że na 100% uszkodzony mam czujnik temp cieczy chłodzącej (ten szary na trzy piny) i korek od zbiorniczka wyrównawczego. Zostały tylko zabiegi w kabinie, podłączenia komputera pod matrycę i wsadzenie nowego Audio:D
Przy okazji ciepło się zrobiło to wziąłem się za regeneracje siedzeń skórzanych. Efekt dla mnie zdumiewający. Żadnych śladów po dawnych przetarciach:
I na koniec taki mały dodatek od kolegi Mashu:
Pozdrawiam
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No i wiosna przyszła. Autko udało się poskładać, teraz tylko drobne sprawy pozostały tak jak np. problem z układem chłodzenia:/ wymiana jednego przegubu zewnętrznego i założenie sprzętu audio w całość. A tak się prezentuję Audina na chwilę obecną z zewnątrz:
Już któryś dzień walczę z tym układem chłodzenia i nadal nic... może ktoś będzie w stanie pomoc? https://audi80.pl/coupe-20-abk-nie-z ... t55508.htm
Pozdrawiam
Już któryś dzień walczę z tym układem chłodzenia i nadal nic... może ktoś będzie w stanie pomoc? https://audi80.pl/coupe-20-abk-nie-z ... t55508.htm
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 19:46 przez vigo1984sz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No i zagościły nowe sprężyny Weitec na przód:) obniżenie zeszło na tyle, że nadkole jest dokładnie 60cm od podłoża, ewentualnie kiedyś sprawdzę jak wygląda po założeniu ścisków, ale puki co taka wysokość przodu mnie satysfakcjonuje:) Nadal poszukuję tylnych sprężyn tak aby ustawić tył równo z przodem. W między czasie zainwestowałem w nowy przegub zewnętrzny, ale nie potrzebnie:/ Jakoś ostatnio wymieniałem gumy i co się okazało... przez własną nieuwagę źle złożyłem przegub (widać na zdjęciu, nowy ten z prawej, a stary ma odwrotnie kosz zewnętrzny)
Sprężyny:
Na chwilę obecną w planie:
1) zmiana tylnego tłumika z tego a`la mugen na ori z abk tylko z płaską końcówką, aby ładnie komponowała się ze zderzakiem --> JEST !!
2) zmiana sprężyn tylnych jak uda się coś kupić szybko --> SĄ !!
3) poszukuję nadal płyty głównej do komputera (car pc) pod tą matrycę 10" w desce rozdzielczej
4) do alarmu chcę dorzucić moduł zdalnego odpalania, ale tu problemem może być obejście ori immobilaizera bądź jego wyłączenie
5) jak się uda kupić dobre oponki to muszę wymienić te balony na tyle na jakieś 215/40 bądź 215/45 --> SĄ !!
6) PRZEGLĄD --> JEST!!
PS dziękuję koledze "szuan" za udaną transakcję ze sprężynami:)
Sprężyny:
Na chwilę obecną w planie:
1) zmiana tylnego tłumika z tego a`la mugen na ori z abk tylko z płaską końcówką, aby ładnie komponowała się ze zderzakiem --> JEST !!
2) zmiana sprężyn tylnych jak uda się coś kupić szybko --> SĄ !!
3) poszukuję nadal płyty głównej do komputera (car pc) pod tą matrycę 10" w desce rozdzielczej
4) do alarmu chcę dorzucić moduł zdalnego odpalania, ale tu problemem może być obejście ori immobilaizera bądź jego wyłączenie
5) jak się uda kupić dobre oponki to muszę wymienić te balony na tyle na jakieś 215/40 bądź 215/45 --> SĄ !!
6) PRZEGLĄD --> JEST!!
PS dziękuję koledze "szuan" za udaną transakcję ze sprężynami:)
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 23:33 przez vigo1984sz, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No i powoli się zbiera coś nowego:) Czekam teraz na wolne i montaż nowych bajerów, tzn. na tylne fele trafiły oponki KUHMO 215/40 R16
i doszły mi już również sprężyny: (dziękuję koledze wampir1988)
Po założeniu może w ten weekend uda mi się trochę czasu wymodzić, to zrobię jeszcze ori tłumik końcowy na szerokiej końcówce i wtedy lecę na przegląd:)
09 czerwiec 2011
No więc trochę czasu się znalazło na "garażowanie" i tak się pojawiły nowe sprężyny i koła już na aucie, tłumik ten a`la mugen wyrzuciłem a założyłem ori ale z dużą końcówką. No i ogarnąłem trochę w kabinie, żeby już wszystko miało ręce i nogi:)
A tak to gra...
i buczy...
Pozdrawiam:)
i doszły mi już również sprężyny: (dziękuję koledze wampir1988)
Po założeniu może w ten weekend uda mi się trochę czasu wymodzić, to zrobię jeszcze ori tłumik końcowy na szerokiej końcówce i wtedy lecę na przegląd:)
09 czerwiec 2011
No więc trochę czasu się znalazło na "garażowanie" i tak się pojawiły nowe sprężyny i koła już na aucie, tłumik ten a`la mugen wyrzuciłem a założyłem ori ale z dużą końcówką. No i ogarnąłem trochę w kabinie, żeby już wszystko miało ręce i nogi:)
A tak to gra...
i buczy...
Pozdrawiam:)
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia