Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG] problem z odpaleniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

[B3/B4 2.3 NG] problem z odpaleniem

Post autor: minerek » 08 gru 2007, 13:22

witam
mecze sie już parę tygodni z moim autkiem i nie wiem co już robić a mianowicie mam problem z odpaleniem jak zimny odpali wejdzie na 1000obr. i gaśnie dodam jeszcze ze muszę mieć odpięty nastawnik ciśnienia bo inaczej wcale nie odpalę już nie wiem co robić może reset komputera albo coś takiego?wymieniałem sondę lambdę,czujnik temperatury do ECU,pompę paliwa,filtr paliwa, filtr powietrza,silnik krokowy,nastawnik ciśnienia,przepływomierz,rozdzielacz uszczelniłem gumę przepływomierz-kolektor i nic to nie dało
pomóżcie
Ostatnio zmieniony 08 gru 2007, 22:31 przez minerek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 gru 2007, 15:28

Kolego używaj nawiasów podczas wpisywania tagów. A po wymienie sondy miełeś regulacje składu mieszanki? Z tego co sie orjentuje to sonda zaczyna odpowiednio działać po przekroczeniu jakiejs temeratury. Sprawdzałeś czy na zimnym silnku nie dochodzi do zalewania? (W tym celu po zgaśnieciu wykrecasz świce i patrzysz czy jest okopcona lub mokra) ECU jak najbardziej możesz zresetować i poddać adaptacji, po wymianie tylu czesci jest to zalecane zwłaszcza że piszesz
minerek pisze:muszę mieć odpięty nastawnik ciśnienia bo inaczej wcale nie odpalę
(odepnij kleme minusową od akumulatora i zostaw tak na jakieś 30minut auto) potem odpal i bez dotykania gazu zostaw auto na chodzi aż do osiągniecia temeratury roboczej (90stponi) a jeszcze lepiej do właczenia sie wiatraka ale moze być cieżko uzyskać taki efekt na polu przy niskich temperaturach powietrza. Poprubuj coś jeszcze i napisz czy dowiedziałeś sie czegoś nowego. Pozatym koledzy z pewnością jeszcze podpowiedzą Ci co jeszcze zrobić <ok>

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 08 gru 2007, 18:00

minerek pisze:rozdzielacz uszczelniłem
W ktorym miejscu uszczelniłeś ten rozdzielacz, tam gdzie wysuwa się tłoczek od regulacji mieszanki? A nakrętkę wkręciłeś tyle obrotow ile była wcześniej czy do końca.

Jeżeli musisz odpiąć nastawnik ciśnienia, żeby odpalić samochód to pewnie jest z nim coś nie tak. Możliwe, że to on jest do wymiany.
KorNoLio

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 09 gru 2007, 09:15

a komunikowałeś się ze sterownikami silnika za pomocą testera kodów błyskowych? czy w sterowniku mieszanki i w sterowniku zapłonu są zapisane jakieś błędy?
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 09 gru 2007, 11:39

minerek, jesli w mechanicznym wtrysku musisz odlaczac elektrozawor przy rozdzielaczu aby odpalic autko to przyczyna moze byc tylko jedna: zle cisnienie sterujace. Jesli odlaczasz elektrozawor, powoduje to ze roznica cisnien sterujacego i systemowego wynosi tylko 0,02BARa. Przy takiej roznicy cisnien wtrysk (przy dobrym ustawieniu sruby regulacyjnej) dozuje paliwo na poziomie LAMBDA=1. Zimny silnik nie ma prawa Ci zapalic przy tym ustawieniu, poniewaz mieszanka powinna byc bogatsza a nie stechiometryczna. Wniosek taki z tego ze musisz pojechac na ustawienie skladu mieszanki. Jesli masz na 100% sprawna lambde mozesz ustawic sobie sam, napisze Ci pokrotce jak to zrobic, jakbys czegos nie wiedzial - pisz, wyjasnie. Warunkiem BAZWZGLEDNYM jest dobrze dzialajaca lambda. To wystarczy. Do rzeczy:
1. resetujesz ECU
2. zdejmujesz kapturek ochronny (gumowy) z przewodow idacych do elektrozaworu przy wtyczce i przecinasz jeden z przewodow (obojetnie ktory,tak zeby go moc pozniej zlaczyc).
3. rozgrzewasz silnik do temperatury pracy (90-100 stopni), zeby lambda zaczela probkowac.
4. miedzy rozciete przewody wpinasz sie miernikiem nastawionym na pomiar pradu na zakres do 200mA.
5. krecisz sruba regulacyjna w przeplywomierzu w taki sposob, aby wskazania na mierniku oscylowaly w granicach od -5mA do 5mA.

To cala filozofia :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

Post autor: minerek » 18 gru 2007, 19:59

KorNoLio nastawnik ciśnienia tez wymieniałem aha i uszczelniałem tylko gumę łącząca przepływomierz z kolektorem ssącym była strasznie spękana i porostu dostawało sie lewe powietrze

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 18 gru 2007, 20:05

Tez tak kiedys mialem odpalal normalnie i po okolo 3 sekundach gasl.Odlaczylem aku na noc i rano po podlaczeniu bylo ok.

minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

Post autor: minerek » 18 gru 2007, 20:05

k44761 mógłbyś trochę bardziej wyjaśnić jak ustawić ten skład mieszanki bo nie wiem:
1. jak zresetować ECU? wystarczy odpiąć akumulator na parę minut?
2. który przewód mam przeciąć? jeden z tych które dochodzą do nastawnika ciśnienia co jest przykręcony do rozdzielacza?
3. którą śubą regulacyjna mam kręcić? tą która podnosi talerzyk w przepływomierzu?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 18 gru 2007, 23:39

minerek,
ad 1. Resetowanie ECU nie jest potrzebne. Tak samo adaptacja - to mit i nic nie daje. Jesli masz bledy to w przeciagu kilku minut wrócą.
ad 2. dokladnie. Tylko do nastawnika a nie do potencjometra! :) Wpinasz sie tam z miernikiem nastawionym na mA (zakres najlepiej 20 lub 200mA. Rozgrzewasz silnik zeby sonda zaczela probkowac - 3 minuty 3000 obrotow. Regulujesz sruba zeby prad odczytywany na mierniku oscylowal w granicach -5 do +5mA.
ad 3. tak. oczywiscie.

W razie trudnosci pisz, wyjasnie niescislosci.

Aha, dla pewnosci podczas regulacji:
1. odlacz serwo i zaslep otwor
2. odlacz i zaslep otwor od zaworu z weglem aktywnym (taki maly trojnik przy odmie).

I zdawaj szybko raport z regulacji ;-)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 gru 2007, 09:01

k44761 pisze:Resetowanie ECU nie jest potrzebne. Tak samo adaptacja - to mit i nic nie daje
Nie wiem czy aby na pewno: spójrz tu: Obrazek i co Ty na to? Fragment pochodzi z książki Charlesa White'a w tłumaczeniu mgr. inż Piotra Kozaka pt. Kody Usterek.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 19 gru 2007, 14:41

Danek, ECU podczas podpiecia akumulatora przepisuje mape wtrysku i zaplonu (KE-Motronic) lub tylko wtrysku i tylko zaplonu w oddzielnych komputerach w KE-III Jetronic z ROMu do pamieci RAM.
Mapa w pamieci RAM jest caly czas modyfikowana podczas wszystkich warunkow jazdy. Wymiana zatem np sondy lambda gdy w kompie jest zapisany blad mieszanki, natychmiast wywoła modyfikacje mapy wtrysku benzynki . Sprawdzilem to doswiadczalnie mierzac prad sterujacy w KE-Motronic, czasy wtrysków LH-Jetronic, LH-Motronic i nawet w prymitywnym monowtrysku mono-jetronik (w Audi ABT). Specjalne wywolanie usterki (np odpiecie czujnika temperatury) POWOLI modyfikuje mape wtrysku benzyny. Natomiast usuniecie usterki zmienia ja natychmiast. To tyle jesli chodzi o pomiary.

Adpatacja ECU jest wymagana TYLKO w momencie, kiedy zmieniasz polozenie TPSu, wymieniasz czujnik polozenia klapki spietrzajacej w przeplywomierzu, czyli wszelkie sprawy zwiazane z potencjometrami.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 19 gru 2007, 15:45

k44761 pisze:Adpatacja ECU jest wymagana TYLKO w momencie, kiedy zmieniasz polozenie TPSu, wymieniasz czujnik polozenia klapki spietrzajacej w przeplywomierzu


Ja ustawiałem czujnik położenia klapy spiętrzającej i żadnej adaptacji nie robiłem, nawet nie wiedziałem wtedy, że coś takiego jest. A ustawiłem go z powodu tego, że rozwiązał mój problem z falującymi obrotami.
KorNoLio

minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

Post autor: minerek » 19 gru 2007, 16:10

k44761 kurde juz sie troche gubie :-|
jest jeszcze jedna sprawa bo jak już odpalę silnik czy jest zimny czy ciepły i podepnę wtyczkę do nastawnika auto gaśnie a druga sprawa to ta śrubka regulacyjna w przepływomierzu jest od spodu wiec muszę wcześniej zdemontować przepływomierz a jak zdemontuje to jak auto odpalę czy źle mowie?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 19 gru 2007, 16:25

minerek pisze:k44761 kurde juz sie troche gubie :-|
jest jeszcze jedna sprawa bo jak już odpalę silnik czy jest zimny czy ciepły i podepnę wtyczkę do nastawnika auto gaśnie a druga sprawa to ta śrubka regulacyjna w przepływomierzu jest od spodu wiec muszę wcześniej zdemontować przepływomierz a jak zdemontuje to jak auto odpalę czy źle mowie?
To chyba nie o tej śrubce regulacyjnej piszesz, bo chodzi o śrubkę do ustawiania składu mieszanki, i dojście do niej znajduje się z góry pomiedzy rozdzielaczem paliwa a gumą idącą od przepływki do przepustnic i kolektora ssącego, ta którą kleiłeś.

Żeby nią pokręcić potrzebujesz długiego imbusa nie pamiętam rozmiaru ale chyba 4.
KorNoLio

minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

Post autor: minerek » 19 gru 2007, 16:40

ehh ide zobaczyc bo niekojarze czegos takiego ale lookne

[ Dodano: 2007-12-19, 16:41 ]
a co z tym nastawnikiem bo jak go podepnę na pracującym silniku to auto gaśnie regulacja ta śrubką ma rozwiązać problem

[ Dodano: 2007-12-19, 17:02 ]
faktycznie jest tam mały otworek i głęboko w nim jest jakaś śrubka (patrzyłem na innym przepływomierzu który leży w garażu) ale żaden imbusik mi nie pasuje czy możliwe ze jest niby brak regulacji

[ Dodano: 2007-12-19, 17:10 ]
udało sie śrubeczka była zapchana jakimiś paprochami to jest kluczyk 3mm zauważyłem że jak sie nią kreci zmienia sie kat pochylenia talezyka

[ Dodano: 2007-12-19, 17:18 ]
ehh ale ze mnie gamon talerzyk pochylał sie bo zbyt mocno naciskałem na ta srubke

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga