Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,3NG Quattro] silnik nie wkręca się na obroty, strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

[B4 2,3NG Quattro] silnik nie wkręca się na obroty, strzela

Post autor: rumcajsek11 » 06 paź 2011, 01:39

Siema koledzy.
mam problem w mojej niuni.więc tak od początku.
Jechałem i zabrakło mi paliwa, więc poszedłem z buta do najbliższej stacji kupić 5l benzynki. (stacja jakaś prywatna), Wlałem , odpaliłem, jadę ,ale gdy dodałem gazu silnik jakby nie chcę się wkręcać na obroty, chodzi strasznie nie równo i strzela,Ale jakoś jechałem (powiem że praktycznie wcale nie dało sie jechać. i do tej pory sie nie daje. ).
Kupiłem jakiś uszlachetniacz do benzyny (autko nie zagazowane, czysty benzyniak jak do tej pory był w bdb formie ) uszlachetniacz niby ma usówać wodę z benzyny ,oczyscic wszystko itp.
Wlałem cały (250ml) zalałem to 15l benzyny już ze znanej stacji na ktorej zawsze tankuje (BLISKA) ( w baku miałem te nieszczęsne 5l benzyny z poprzedniej stacji ) ale to nic nie pomogło. zupełnie nić, praktycznie zadnej różnicy.
Dzisiaj pomyślałem że to może być jakiś syf w baku czy coś.
Rozkręciłem bak (znaczy wyjąłem całą pompkę. przedmuchałem , ale nic nie pomogło (dodam że wg mnie pompka jakby zmieniła dzwięk jak pompuje , na taki bardziej ospały, ale to może mi się tylko wydawać)
Zrobiłem to, przekręciłem kluczyk kilka razy zeby podpąpować (z 4 -5razy) i odpaliłem, hmmm przez jakieś 5-10sekund było dobrze.ale po tym czasie znowu to samo. auto dusi sie, nie rowno pracuje, nie wkreca sie na obroty i strzela.
Kolejną rzeczą którą zrobiłem to zdjąłem wężyk z filtra paliwa, paliwo zleciało z niego, przekręciłem stacyjke (na tym zdjetym przewodzie) i paliwo trysnęło, tak jakby nic tam nie bylo zapchane (ale tego nie wiem) filtra nie wyciagalem wcale, i znowu z 3-4razy podpąpowałem, odpaliłem i chwilę było dobrze, po chwili to samo, .
I tak ogolnie to teraz jest jeszcze gorzej niż było. praktycznie sie nie da jezdzic.

Sorki że sie tak rozpisałem ale wydaje mi sie ze dokladnie opisałem ten problem
Teraz kilka pytan do was ?

-co o tym sądzicie ?
-czy to jest wina tej benzyny ?
-czy mam wymienic filtr paliwa ?i czy to cos pomorze ?
-moze ktos mial już taką sytuacje
-jezeli ktos potrafi mi pomuc w tej sytuacji (wytlumaczyc co i jak zrobic zeby wszystko powrocilo do normy to bardzo prosze o wypowiedz )
-czy moze to byc zupelny zbieg okolicznosci i w rzeczywistosci stalo sie cos zupelnie innego z silnikiem niz ta benzyna ? jakis zaplon ? albo cos innego ?

[ Dodano: 2011-10-06, 01:40 ]
z gory dziekuje wszystkim klubowiczom za odpowiedz.
Auto jest mi potrzebne na codzien, i jest mi ciezko bez niego.

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-10-06, 15:26 ]
Nazywaj poprawnie tematy, opis auta wpisuj w [ ] dalej napisz opis problemu i do tego rób to we właściwej kolejności (najpierw tag w odpowiednim nawiasie później opis problemu). Następny źle nazwany temat pójdzie do kosza bez ostrzeżenia!

Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 15:22 przez rumcajsek11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 06 paź 2011, 07:28

W takich sytuacjach musisz wszystko posprawdzać..... Powodów może byc mnóstwo...


Ja kiedyś miałem podobnie,choć mam gaz, pekła guma od przeływki w miejscu zaciskania, lewe powietrze dostawało i podobne objawy...


Być może nie chodzi którys cylinder, sprawdz kopułke z palcem, to się dośc często zuzywa...


Skoro benzyne dostaje.... a kiedy strzela ??
[BYŁO] Audi 80 b3 1.8 Pm Oska <sedan>
[JEST] Audi 80 b4 2.3 Ng Quattro <avant>
[JEST] Audi a4 b5 1.9 Atj Quattro <avant>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 paź 2011, 07:52

od filtra to bym zaczął.
Potem sprawdziłbym ciśnienie paliwa, czy dochodzi dobre do rozdzielacza.
Pompa jest zewnętrzna czy zanurzona w baku bo nie pamiętam?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 06 paź 2011, 09:16

zaciągnęło syf z baku miałem kiedyś to samo. wykręciłem wtryskiwacze i przedmuchałem kompresorem, wymieniłem filtr paliwa i śmigał aż mioło

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 paź 2011, 09:36

rumcajsek11, kolega ivaszko, ma rację.Po tylu latach masz zapewne dużo syfu w zbiorniku i układa paliwowy go po prostu zassał.Czeka Cie czyszczenie układu i wymiana filtra.Możesz od razu wyczyścić zbiornik paliwa bo zapewne nadal będzie tam syf.To dlatego właśnie nie można nigdy jeździć do opróżnienia baku z paliwa bo ile potem z tym kłopotu,czyszczenia....
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
Garo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 26 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: SRC

Post autor: Garo » 06 paź 2011, 09:59

Powiedziałbym że najpierw wyczyścić bak i wymienić pompę, miałem tak w C3, Te pompy ponoć są wrażliwe na syf i ilość benzyny w baku, najlepiej to żeby cały czas była jednak cała zanurzona w benzynie. Po drugie to wystarczy że trochę się zatarła i lekko ciśnienie się pogorszyło i już lipa :-| Ale powiem Ci nie kupuj pompy chińskiej, po miesiącu dostała klapsa, dałem moją do regeneracji, na allegro była firma zajmująca się tym, była ona z Brzegu w woj.opolskim. <ok>
"Audi"- ,,Herr der Ringe,,

Na placu:
Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC- https://audi80.pl/100-c4-c4-ka-w-ava ... t51223.htm
Audi A4 B5 1.8 ADR
Audi 80 B4 Avant 2.0 ABT

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 paź 2011, 10:41

No pompa powinna być cała zanurzona w Pb-więc w zbiorniku zawsze musi być paliwo.Co racja to racja kupując chinską kupisz dwa razy-i jedna chinska i potem drugą ori lub bdb zamiennik.A roboty przy tym ile i to x2...na częsciach nie ma co oszczędzać...
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 06 paź 2011, 17:11

siema.
kopułka wyczyszczona, palec rozdzielacza teś.
świece wykrecone przeczyszczone .


I TERAZ PYTANIE :)
Kupiłem filtr paliwa dzisiaj. . wiem gdzie on sie u mnie w aucie znajduje ale kurcze,.,,,jak go wyciągnąć ? :)
Jakoś nie mam pojęcia.
Bardzo prosze o pomoc,

[ Dodano: 2011-10-06, 17:21 ]
czu są dwa filtry czy jeden ?
slyszalem ze jest jeszcze jakis pod maską.
Pozdro.

[ Dodano: 2011-10-06, 19:36 ]
filtr paliwa wymieniony,.,,,ale objawy te same.
no moze jest troche lepiej.ale nadal tak jakby dostawał za mało paliwa.
Nie wiem co moze byc.
Co o tym sądzicie ???
co mam robic?

[ Dodano: 2011-10-06, 19:38 ]
co mam jeszcze jutro posprawdzac ???

[ Dodano: 2011-10-06, 19:39 ]
strzela jak wcisne cały gaz, wtedy go zadusi, zejdzie z obrotow i strzeli.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 06 paź 2011, 21:30

Koniecznie musisz jeszcze zrobić pomiary ciśnienia paliwa zarówno na biegu jałowym jak i podczas dynamicznej jazdy bo może już pompa paliwowa nie wyrabia.
Moje audi:
https://audi80.pl/moja-skarbonka-aud ... t64667.htm

Diagnostyka VAG, Chiptuning,itp.
Sprzedam sterowniki silników 1.9TDI i 2.5TDI 16bit po chiptuningu

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 07 paź 2011, 15:30

siema.
wiec tak
sprobuje wyjąć pompkę paliwa i zobaczyć czy nie ma w niej syfu.
jak nie pomorze to bede musial wszystko wyczyscic/
a moglby mi ktorys z kolegow napisac jak to zrobic ?

aha., i podstawowe pytanie.
jak mam wyciągnąć pompkę z baku ???
przeczytalem tu na forum jakis post ale u mnie jakos jest inaczej.

[ Dodano: 2011-10-08, 00:50 ]
w 90% przyczyna znaleziona.
Najprawdopodobniej pąpka paliwa podaje czasami za małe ciśnienie paliwa.

smarcin78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 lip 2011, 10:22
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: smarcin78 » 14 paź 2011, 16:29

witam mam podobny problem ja zaczolem od filtra paliwa kopolki palca ale jest tak samo
auto traci na moc slabnie podczas jazdy(cieply czy zimny)i strzela dziwne bo leju mu paliwo
pb 98 i dodatki do paliwa mi paliwa nie zabraklo ale objaw bardzo podobny po wrzuceniu na luz i przegazowaniu kilka razy auto jedzie
smarcin78

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 16 paź 2011, 23:15

Witam
I problem rozwiazany,
Pompka paliwa sie zatarłe (podawała złe cisnienie )
Po wymianie pompki problem zniknął :)
Ale przy okazji mam przeczyszczony cały układ paliwowy :p
Autko dostało nowegp zycia

[ Dodano: 2011-10-16, 23:16 ]
Kolego sprawdz pompke paliwa

smarcin78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 lip 2011, 10:22
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: smarcin78 » 22 paź 2011, 16:41

witam kolego byc moze masz racje sprobuje z kumplem we wtorek ale jeszcze zauwazylem ze podczas braku wkrecania sie na obroty chodzi nie na wszystkie cylindry w pracy mam uzadzenie do spr.pompki czy daje odp.cisnienie dzieki do zobaczenia kiedys na drodze
smarcin78

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 23 paź 2011, 00:11

u mnie tak samo bylo, tak jakby nie na wszystkie gary lapal.

smarcin78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 lip 2011, 10:22
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: smarcin78 » 26 paź 2011, 19:43

witam na razie w pracy licho zeby auto wsunac na sprawdzenie ale zaczne tak jak u ciebie od sprawdzenia od tyly baku pompy itd.dzieki za odp.bo w zaleznosci jaki mechanik taka dziagnoza nawet ze ktorys zawor sie zawiesza lub tez problem z zapieczonym popychaczem a i tez ze uszczelka glowicy ze ma przeciek i zalewa plynem a tu ani plynu nie ubywa komprecha prawie po 12 na kazdej dziuze
smarcin78

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga