Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]Prawidłowa wartość stopnia zbieżności kół

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

[B4 ABK]Prawidłowa wartość stopnia zbieżności kół

Post autor: PMX » 19 cze 2009, 13:15

Witam

Na początek opiszę zachowanie auta.
Przy skręcie do połowy kierownica ładnie odbija i wszystko jest OK.
Natomiast gdy skręce mocniej to kierownica przestaje odbijać a przy ruszaniu przy takim skręcie czuć jakby zbieżnośc się rozjeżdzała, jakby jedno koło bardziej skręcało jak drugie.

Rozmiar opon to 205 (czyli jeden z fabrycznych rozmiarów w Cabrio), felgi 16'', obwód koła myśle że nie ma tu znaczenia ale jest zblizony do oryginału. Zresztą na zimówkach w fabrycznym rozmiarze jest to samo.
Zawieszenie standard.

Wymienione gumy wahaczy, poduszka i lozysko amorka.

Pojechałem na zbieżność, wyszło -1 na co diagnosta powiedział że idealnie. Pamiętam, że chyba właśnie audi ma odwrotnie jak inne auta czyli +1?? Dobrze pamiętam?

Geometria nie sprawdzana bo muszę do tego załozyć stalówki, koło "na oko" stoją prościutko.

Powiedzcie jak ustawić zawieszenie żeby auto zachowywało się OK?

Jeśli odpowiedz gdzies jest na forum to sorry i prosze za linka bo osobiscie nie znalazlem.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 cze 2009, 13:22

U mnie jest podobnie, wymieniłem tuleje wahaczy, łożysko amortyzatora i okazało się że jeszcze mam tuleje belki do wymiany.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 19 cze 2009, 13:37

PMX pisze:Pojechałem na zbieżność, wyszło -1 na co diagnosta powiedział że idealnie. Pamiętam, że chyba właśnie audi ma odwrotnie jak inne auta czyli +1?? Dobrze pamiętam?
Zbieżność w samochodzie bez obciążenia powinna wynośić: 10 stopni z tolerancją 10 stopni lub 1,1 mm z tolerancją 1,1mm. Więc Twój pomiar nie mieści się w dolnej tolerancji, a nie jak powiedział diagnosta idealnie. W tej chwili masz przód rozbieżny a powinien być co najmniej w zerze.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 19 cze 2009, 14:33

Mobilek pisze:Zbieżność w samochodzie bez obciążenia powinna wynośić: 10 stopni z tolerancją 10 stopni lub 1,1 mm z tolerancją 1,1mm. Więc Twój pomiar nie mieści się w dolnej tolerancji, a nie jak powiedział diagnosta idealnie. W tej chwili masz przód rozbieżny a powinien być co najmniej w zerze.
Hmmm nie spojrzałem w jakich jednostkach pokazuje zbieżność komputer diagnosty, być wynik był w mm więc -1mm.
Rozumiem że wynik na kompie powienien być +1.1mm lub +10st?, nie na minusie?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 19 cze 2009, 14:46

PMX pisze:Rozumiem że wynik na kompie powienien być +1.1mm lub +10st?, nie na minusie?
Dokładnie ma być zbieżny, 10 stopni to jest zbieżność całkowita czyli na jedno koło przypada 5 stopni lub 0,55 mm w plusie.

Awatar użytkownika
szczepcio177
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:28
Lokalizacja: Mielec

Post autor: szczepcio177 » 14 mar 2012, 16:53

Gdyby ktoś potrzebował to daje fotkę z książki reguluje i naprawiam audi 80/90 o geometrii kół.
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... udib4.jpg/

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 03 lip 2013, 18:30

mam podobne objawy w zawieszeniu wymienilem wszystko z przodu zostawilem tylko stare sprerzyny a po zbierznosci samochod piszczy przy dynamicznym dodaniu gazu na 3 biegu przy jezdzie na wprost a na skreconych na max kolach gdy zawracam lub skrecam no to tragedia bylem na poprawkach lecz to samo piszczenie . i co o tym myslec?

[ Dodano: 2013-07-03, 18:38 ]
morz ten mech nie mial pojecia o ustawianiu .

Awatar użytkownika
masterdisco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 10 sie 2011, 13:12
Lokalizacja: Łomża

Post autor: masterdisco » 03 lip 2013, 23:02

Mówisz, ze wszystko wymieniłeś, zostały springi. Jesteś pewien, że weszły na swoje miejsca tzn. koniec sprężyny w takie jakby ograniczniki?, bo to moze być ten objaw piszczenia, sprężyna nie weszła w swoje miejsce , przesuwa się i trzeszczy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 04 lip 2013, 16:19

a ja powiem że na prowadzenie ma wpływ cała geometria samo przejechanie po płycie pokarze ci czy jedzie prosto i nie ściąga ( jak masz dobre opony ) a zachowanie w zakrętach to kąty czyli pełna geometria

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 04 lip 2013, 21:02

i sie okazało oddali mi kase za ustawianie zbierznosci ,pojechalem do innego warsztatu na ul lodygową motoricus spr i okazalo sie ze jest źle gość w 15 min ustawił i jest oki

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 lip 2013, 22:09

przechodzilem ten problem ponad 2 lata temu jezdzilem po warszawie jak idiota płacilem i efektu zero o przyjemnosci z jazdy tez mozna bylo zapomniec do tego stopnia bylem zdolowany ze chcialem pozbyc sie auta .
Wyleczył mnie pan W.Schubert z warszawy ul.Fletniowa 11 człowiek starej daty ale ustawia perfekt zajmuje mu to troche czasu nie jak w przypadku innych gdzie robią pełną geometrie w niecałą godzine i nastepny.
Pan Schubert jest takich perfekcionistą ze bardzo duzo serwisów ciagaja do niego auta Mercedesy Porsche lexusy itp itd .
Samo podejscie do pracy rewelacja stanowisko czysciutkie wszystko poukładane zero syfu
koszta ok 80% wieksze ale banan na twarzy po wyjechaniu od tego pana gwarantowany

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 04 lip 2013, 22:30

tomek ja sie nasłuchalem ze auto po ostrym dzwonie a tu paprak z ul wojskiego 9 tj za makro kawalek w ząbkach zpaprał robote a specializują sie w autach terenowych . He he niech kombainy ustawia a nie audiańy . A uj z nim 2 opony mam na szmelc

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 10 lip 2013, 11:14

mi ustaiwali na komputery i chuu z tego bylo... pojechalem do goscia i ustawil mi geoemtrie jak powinno byc... jakby ktos mial problemy z okolic lodzi moge polecic warsztat mu

ps.u mnei kazdy mowil ze auto za bardzo obnizone sranie w banie.... nie mieli pojecia i tyle bo trafilem do goscia co mowi ze jak chce moge gwint skrecic na maxa i tez ustawi poprawnie

teraz naresice auto jedzie jak po snzurku.... mechanik mechanikowi nie rowny pozdr

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 10 lip 2013, 23:29

no racja są oszolomy zwani mechanikami mały procent ludzi jest z wiedzą i reką do samochodow . Pozdro

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 12 lip 2013, 11:54

delik pisze:mi ustaiwali na komputery i chuu z tego bylo... pojechalem do goscia i ustawil mi geoemtrie jak powinno byc... jakby ktos mial problemy z okolic lodzi moge polecic warsztat mu
Jeśli gość robi quattro to podaj namiary (jak tajne to na priw) bo aktualnie mam problem z kątami na tyle, 2 opony już poszły :/
A że aktualnie przebywam w Łodzi to akurat mi pasuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl