Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/NG] - problem z nowymi popychaczami..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Michał3570
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:11

[B4/NG] - problem z nowymi popychaczami..

Post autor: Michał3570 » 09 gru 2009, 20:38

witam szanownych klubowiczów... od paru miesiecy jestem posiadaczem audi b4 2.3 E... na poczatku zajolem sie zawieszeniem i silnikem... zrobilem kompletny remont zawieszenia i silnika....auto mialo przejechane 22000 zgodnie z ksiazka serwisowa. Przed remontem stukaly mi popychacze.. wymienilem je za jednym zamachem na te najlepsze (niby) "ina" jednak dalej je slychac... ale duzo ciszej.. jezdze juz tak 3 tygodnie i nie widac zeby sie mialy ulozyc czy odpowietrzyc,czy dotrzec... slychac je wtedy jak wkrece auto na wysokie obroty,wtedy nawet na mocno rozgrzanym silniku stukaja. po remoncie zalalem silnik olejem mineralnym castrolem gtx 15w40 dlatego ze nie wiedzialem jaki byl wczesniej. zreszta przeciez remont zrobilem. co o tym myslicie????? i czy zmienic olej na półsyntetyk. co robic bo mi juz rece opadaja. teraz juz wiem {z waszego forum) ze przy hydraulicznych popychaczach nie powinno sie lac mineralnego oleju..
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 22:23 przez Michał3570, łącznie zmieniany 2 razy.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 09 gru 2009, 21:32

A czy były zalane olejem na jakiś czas przed założeniem
Pozdrawiam.

B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r

Michał3570
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:11

Post autor: Michał3570 » 09 gru 2009, 21:45

no wlasnie nie byly... poprostu wlozyli mi je odrazu z opakowania plastikowego z pólki w sklepie... a czy to ma znaczenie??

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 09 gru 2009, 22:28

Nie ma zadnego znaczenia, jednak ciekawi mnie co to był za remont silnika i dlaczego zalałeś po "remoncie" olej 15W40 a nie 10W40. Skoro stukają dalej popychacze to cos nie tak z cisnieniem oleju lub popychaczami. Moze nie wsadzili ci wszystkich 10 popychaczy tylko pare sztuk.

Michał3570
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:11

Post autor: Michał3570 » 10 gru 2009, 19:28

no wlasnie panowie.. wymieniane byly pierscionki byly robione szlify cylindrów, dokladnie nie wiem jeszcze co tam moglo byc robione... poprostu oddalem auto do mechanika i to wszystko zrobil. autko pieknie chodzi... smiga jak zyleta.. ma duzo wieksza moc nawet od wszystkich takich samych audi moich znajomych.. pali gazu 11-12 litrów czyli malutko..

jednak okazalo sie dzisiaj ze po przejechaniu 2 tysiaca kmetrów autko polknelo troszke oleju... to znaczy musialem dolac jakies 350ml. a zadnego wycieku nie ma.

znajomy mechanik mówi ze musze wlac olej pólsyntetyczny.. wtedy popychacze ucichna.nie wiem czy go słuchac.. nie wiem jakie jest cisnienie oleju.. nie mam pojecia. co wy o tym wszystkim myslicie.. juz mi rece opadaja. a dlatego byl mineral zalany bo taki wlal mi mechanik nawet bez mojej wiedzy.. poproistu powiedzialem mu ze niewiem jaki byl wczesniej.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 gru 2009, 20:00

Ogolnie jest tak, że po remoncie mozna zalać na jakiś nieduży przebieg minerala, zebysie wszystko lepiej ułożyło (minreal powoduje wieksze tarcie i w silniku wszystko sie szybciej uklada, niz na polsyntetyku). Co do brania oleju po remoncie to tez jest normalny objaw, zanim ulozą sie pierscienie itd troche oleju zostanie spalone. Zrób na mineralu max 1,5 tys km i wymien razem z filterm oleju na polsyntetyk.

doczytalem, ze zrobiles juz 2 tys km na mineralu, wiec zmien go szybko na polsyntetyk, w dodatku idzie zima i na polsyntetyku silnik bedzie mial lzej. Jeszcze jakis czas mozesz obserwowac ubytki oleju.

Piszesz ze auto zbiera sie lepiej. Po remoncie jest tak ze powino sie ze 2-3 tys km jezdzić spokojnie nie dusic do spodu gazu i unikac gwałtownych przygazowań i jezdzenia dlugo z duzym obciązeniem na wyskich obrotach.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Michał3570
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:11

Post autor: Michał3570 » 10 gru 2009, 21:55

aha.. no to czyli zmieniac olej... ok w sobote pewnie to zrobie.. a teraz taka sprawa czy plukac silnik jakimis wynalazkami przed ta wymiana czy nie. i jakim olejem zalac zeby wreszcie te popychacze umilkly. jaki mi radzicie zeby nie byl okropnie drogi a zeby byl dobry. moze jakis mobil... lub shel..

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 gru 2009, 22:21

Wiec tak:

po takim remoncie jak piszesz to powinno sie zalać silnik dobrym półsyntetykiem.
mobil castrol etc

nowe popychacze przy montażu nalezy przesmarować w świeżym oleju.
Wrzucasz do pojemnika zalewasz czystym olejem.
Gniazda na popychacze również przy montażu powinno się przesmarować olejem tj strzykawka z czystym olejem i wlać trochę oleju do kanalików.
to samo się tyczy wałka rozrządu, który pasuje przesmarować.
stopki wałka rozrządu tak samo.

po poprawnym zamontowaniu i odpowiednim dokręceniu stopek wałka
nalezy kilkakrotnie obrócić silnikiem na sucho (oczywiscie z założonym rozrządem i w czasie kręcenia delikatnie polewać olejem w miejscach najbardziej narażonych na tarcie czyli miejsca styku krzywek z popychaczami oraz ułożyskowanie wałka czyli stopki.

Po takim remoncie nalezy unikać jazdy na bardzo wysokich obrotach oraz dużego obciążenia silnika. wszystkie elementy muszą się spasować.
Spiczi dobrze gada :arrow: <piwo>

Z doświadczenia mogę ci polecić Mobil SuperM 10W40
sam na tym jeżdzę. Koszt 60-70zł / 4litry

nie stosuj żadnych płukanek silnika, chyba że nie masz co z pieniędzmi robić :-P
Rozgrzać silnik na wolnych obrotach. zgasić i niech sobie olej porządnie sam obcieknie do miski. ewentualnie przepłukać silnik swieżym olejem (0,2-0,4 litra)



a co do stukania popychaczy:

na forum było opisane przez Danka o rozbitych gniazdach popychaczy.
To znaczy ze gniazda w głowicy były juz tak rozbite, że montaż nowych popychaczy powodował podobny odgłos jak zużyte popychacze.
Jednak są to rzadkie przypadki, wiec podejrzewam że zmiana oleju pomoże. <ok>
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 12:35 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 12 gru 2009, 12:32

u mnie zmiana oleju nie pomogła...jak już pisałem w osobnym temacie na forum..moj silniczek przeszedł remoncik wymiany popychaczy,szklanek..jednego tłoka i tam paru żęczy..remont był ok 6tyś km temu a teraz jest tragedia...tak łupie jak by miało wyskoczyc....

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 gru 2009, 12:37

hakanos007 pisze:moj silniczek przeszedł remoncik wymiany popychaczy,szklanek..jednego tłoka i tam paru żęczy..remont był ok 6tyś km temu a teraz jest tragedia...tak łupie jak by miało wyskoczyc....
pytanie zasadnicze:
w jakim stanie były panewki ?
w jakim stanie wałek rozrządu ?
w jakim stanie gniazda popychaczy ?
w jakim stanie tuleje tłoków ?
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 12 gru 2009, 12:47

widzisz kolego tu zaczynają się schody..remont przeprowadzał poprzedni włąsciciel..znajomy..robił to dla siebie.Był mega zgrzany na to autko..
nie wiem teraz od czego zacząć..co sprawdzić..jak...cisnienie oleju jest jak najbardziej ok.od czego zaczać zeby nie było potrzeby wywalania silnika z auta io unieruchomienia go na miesiąć

Michał3570
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:11

Post autor: Michał3570 » 12 gru 2009, 21:29

no i wimienilem ten olej na mobila 10w40.. silnikl ucichl znaczaco a stuk popychaczy pojawia sie sporadycznie.. bardzo zadko. ale jednak sie czasami pojawia.. zamówlem na allegro taki preparat jak liqid molly... spróbuje moze tego.. co o tym sadzicie??


http://moto.allegro.pl/item839336282_wy ... _moly.html

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 13 gru 2009, 00:49

Nie pomoze.zamow kaplet szklanek i wymien na szczescie masz ich tylko 10

Michał3570
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:11

Post autor: Michał3570 » 13 gru 2009, 15:38

no dobrze z tym ze ja wymanialem szklanki i sa nowe.... takze nie wiem co teraz mam robic...

Oskar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2007, 11:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Oskar » 14 gru 2009, 19:08

Szklanki mogą być ok. Miałem kiedyś podobny problem. Wymieniałem tak samo oleje od mineralnego po syntetyk oraz dwa komplety nowych szklanek i nic. Mechanicy doszukiwali sie różnych rzeczy: że źle wymienione szklanki (nie zalane olejem), źle przechowywane w sklepie lub zły olej albo twierdzili, że silnik się wyeksploatował bo to stary samochód. A "szklanki" waliły...
Tylko nie były to szklanki a popychacz pompy wakum. Pompa ta napędzana jest przez ten popychacz od wałka rozrządu. W serwisie nowy popychacz kupiłem za kilkadziesiąt złotych (nie pamiętam dokładnie za ile), założyłem i walenie zniknęło. Jeżdżę już tak ponad dwa lata i jest ok. Zostały mi tylko dwa komplety szklanek i leżą sobie w kartonie (chyba już nic z nich nie będzie). Może też być uszkodzona pompa wakum i efekt będzie podobny - będzie walić. Najlepiej wyjmij ten popychacz i sprawdź czy bez niego wali - tylko uwaga, hamulce będą słabsze.
Jest: 90, B3, 2.3, NG - 1990
Były: 80, B3, 1.8, JN - 1987
80, B2, 1.6, YN, (potem 1.8, DS) - 1980

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga