Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[octavia] 2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

ODPOWIEDZ
majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

[octavia] 2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: majuDJ » 08 sie 2013, 23:44

Opiszę cały problem. Byłem w Warszawie, tam nagle starł mi się do gołej blachy jeden klocek w prawym tylnym kole, w drugim było jeszcze jakieś ok 0,5cm do końca. A ten drugi starł się nagle, jak bym zdarł za jednym hamowaniem ostrzejszym 0,5cm kocka. Byłem zmuszony wracać i nie mogłem wymienić klocków i tarcz na miejscu. Przejechałem jakieś 350km, metal tarł o metal, ale jechałem bardzo delikatnie i powoli byle dojechać. Zauważyłem, że za każdym razem jak hamowałem to prawe tylne koło tarło metal o metal jeszcze jakiś kawałek i cichło ( chyba nie odbijało lub się coś zapiekło).

Podjechałem do mechanika kupiłem dwie tarcze tylne Skody, klocki włoskiej firmy LPR wymienił i myślałem, że będzie po problemie.
Odebrałem auto pojechałem na miasto zrobiłem z jakieś 15km, max zatrzymałem się na 4 skrzyżowaniach przyhamowałem na 2 rondach, i jakieś 2,5km przejechałem z prędkością 90km/h wysiadam z auta a tu smród spalenizny dym unosi się z prawego tylnego, od palących się klocków a tarcza cała prawie czerwona. Właśnie wydawało mi się, że auto było nieco zamulone.

Wiec pojechałem znowu do mechanika zostawiłem mu auto wróciłem i miał sprawdzić i przeczyścić tłoczek czy coś takiego bo mogło się zapiec. Odebrałem znowu auto ta sama trasa jakieś 15km po mieście, auto jakieś zrywniejsze, ale wysiadam czuć jeszcze lekki swąd spalenizny tarcze nie są już czerwone, ale różnica w temperaturze felgi jest powiedziałbym 2 krotna. Tylna lewa felga jest ciepła, a tylna prawa tam gdzie był niby tłoczek czyszczony jest gorąca aż parzy :( a to tylko 15km po małej mieścinie.

Czyli mam rozumieć, że dalej coś jest nie tak? Czy nagle koło z przesmarowanym tłoczkiem zaczęło 2 razy mocniej hamować od drugiej strony i temperatura jest dlatego 2 razy wyższa. Co mam zrobić kupić nowy tłoczek z uszczelkami http://allegro.pl/reperaturka-tloczek-s ... 65217.html

Czy problem może być gdzieś indziej?
Gdzie się najlepiej udać by rozwiązać problem na szarpaki do okręgowej stacji kontroli pojazdu?

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 09 sie 2013, 09:19

majuDJ prawdopodobnie tłoczek Ci się nie cofa całkowicie jak puszczasz hamulec, podjedź do innego mechanika bo ten to chyba tylko liczy na częste przyjazdy ;-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 sie 2013, 12:59

Dokładnie jak piszesz. Mechanikowi zależy na ciżbie wokół warsztatu i że to niby ma tyle klientów.
Wymień giętki przewód hamulcowy przy tym kole, bo się tak zasyfił od środka, ze po naciśnięciu pedału i puszczeniu, płyn się nie cofa bo jest blokada.
Trzyma więc dociśnięty klocek aż się zrobi luz od jego starcia albo po pewnym czasie ten płyn się cofnie i łopiać to samo do następnego hamowania .
Mechanik nawet początkujący dobrze o tym wie, tylko przy okazji naciąga Ciebie na wymieniactwo bo z tego jest za darmo kasiora.
NIe ma się co temu dziwić tylko się po prostu nie daJAĆ NA WYMiany. Zaraz Ci będzie pompę wymieniał bo nieciekawa i sekcja padła .
Takie jest teraz powietrze i żyć trzeba .

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

Post autor: majuDJ » 09 sie 2013, 18:47

Nie miałem nerwów do tego majstra, byłem już raz z reklamacją to przetrzymywał 2 dni dopiero po kilku telefonach pod koniec 2 dnia raczył powiedzieć, że poprawił. Pojechałem, dziś do innego podniósł auto na podnośniku hydraulicznym i zakręcił kołem i koło prawie nie dało się ruszyć, podłubał , pogrzebał czymś psyknął wydmuchał rdze sprężonym powietrzem i koło się kręci, bez oporu. Natomiast tamten po reklamacji trzymał 2 dni auto i nawet tego nie sprawdził. Zapłaciłem za usługę 30zł i mam po problemie w ciągu 15minut .

Rozkręcił śrubę zaznaczoną niebieskim kolorem na fotce i tam czyścił bo tam trzymało. Nie wiem jak to fachowa się nazywa.
Zasugerował mi, że tam koło linki hamulca ręcznego powinna być taka sprężyna rozprężająca (coś jak ta na zdjęciu obcinaka, zaznaczona tam czerwonym kolorem wchodzą w tą jedna i drugą dziurkę. Czy to jego błędne domysły. Znowu u Cedrycha niczego takiego nie ma tam.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 09 sie 2013, 20:36

no to cudownie ten pierwszy mechanik czyścił tłoczek skoro zapomniał o dźwigni ręcznego....a przecież wystarczy pociągnąć ręką i widać co jest :evil:

W A80 nie ma takowej sprężynki i jak u mnie hamulec ręczny cacy, podstawa to nie zapieczona dźwignia ręcznego. czystość zaraz po pobożności :-)

A na przyszłość jak komuś auto hamuje jak koledze to warto zajrzeć pod spód czy dźwignia ręcznego styka się z ogranicznikiem. U ojca w s40 to się powtarzało i dopiero konkretne czyszczenie i wymiana uszczelnień zacisku pomogła,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl