Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[2.0 ABT LPG] drganie kierkownicy podczas hamowania

lukasz1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:54

Post autor: lukasz1981 » 27 lut 2010, 23:42

dzieki za porady bede szukał jak cos znajde dam znac

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

[2.0 ABT LPG] drganie kierkownicy podczas hamowania

Post autor: grubby_m » 10 mar 2010, 17:28

Witam
Po doczynieniach z tulejami sanek przyszedł czas na wymiane łożyska lewego bo gdy podniosłem kolo to były takie luzy jak nie dokręcone kolo i przy hamowaniu musiałem wspomagać sie ręcznym :-( .
Wymieniłem lewe łożysko OPTIMALA
W lato wymieniałem tuleje na wahaczu. Teraz maja lekkie luzy ale nie tak poważne.
Łącznik stabilizatora jest nowy.
przy okolo 80-50km/h hamowanie drga mi kierowniczka.
Co do oponek to juz mało z zimówek zostało
Tarczki świeżo przetaczane

A i dodatkowy mankament to taki ze już przy zatrzymywaniu sie coś łupnie w zawieszeniu, tak samo jest jak powoli wjeżdżam na krawężnik wjeżdżając do posesji prawe kolo bezszelestnie a lewe jak pierdzielcie to aż mi sie nie dobrze robi. krawężnik jakieś 8cm

Co do drgania to moze łożysko??
A co do łumotu to niewiem co to moze byc:(

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 mar 2010, 17:54

chyba kolego czas odwiedzić stacje diagnostyczną i konkretnie sprawdzić zawieszenie
Natomiast co do tarcz nie wpadłeś w kałuże gdzieś i może sie skrzywiła łożysko raczej szumi niż by drgało

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 10 mar 2010, 18:16

w sumie po tych roztopach moze tak byc z tą tarcza..
Kurde niemam przekonania do diagnosty moim zdaniem to sa znachorzy. Mowią bo im placisz

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 mar 2010, 18:28

Kurde niemam przekonania do diagnosty moim zdaniem to sa znachorzy. Mowią bo im placisz
Wybacz mu Koko bo nie wie co czyni <nie wiem>
grubby_m pisze:Tarczki świeżo przetaczane
Nawet tu może być problem jak tokarz chociaż minimalnie źle zapnie tarczę to będą wibracje. Mnie tarcze toczył niby najlepszy tokarz z 40 letnim doświadczeniem i ją zepsuł. Po toczeniu było gorzej niż przed.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 10 mar 2010, 19:08

co do diagnosty to serio miałem złe doczynienia :(

a tokarz jest zaje.... robił mi juz tyle tarcz ze szok.
ma bardzo profesionalny warsztat i odpowiedni sprzęt. zawsze przed i po mierzy czójnikiem zegarowym.

mam zamiar samemu zmierzyc czy tarcze mają bicie tak jak w linku http://www.eurosan.pl/nixon/man03.jpg
tylko ze sam musze zrobic uchwyt do czójnika bo czojnik mam

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 mar 2010, 19:18

Witam, co do łupania przy wjeżdzaniu na posesję, to jesienią miałem to samo, i było to tuż po ustawianiu geometrii w warsztacie. jeszcze towarzyszył taki objaw, że podczas gwałtownego ruszania było słychać baardzo głośne uderzenie, i podczas hamowania sciągało autko w prawo. Pojechałem nastepnego dnia do warsztatu, gdzie mi ustawiali geometrie i zarzadałem, żeby sprawdzili, bo coś jest nie tak, a co się okazało : że sworzeń wahacza nie był dobrze dokręcony i podczas ruszania i hamowania zmieniał swoje położenie :roll:

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 10 mar 2010, 19:53

Przemo505 pisze:że sworzeń wahacza nie był dobrze dokręcony i podczas ruszania i hamowania zmieniał swoje położenie
Może i masz racje bo robilem gumy na sankach jutro zajrze sobie ale raczej 2 razy sprawdzałem zaczym przykręcalem koła, ale przeciez srub na wachaczu nie odkręcalem aby uniknąć wlasnie geometri tylko z zwolnicy odkręcałem 17stke

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 mar 2010, 19:58

no ja dzisiaj wyciagałem, wahacz bo zmieniałem tuleje wahacza i tez odkrecałem tą śrubę 17 ze zwrotnicy. Ale wtedy z tym stukaniem o ile można to tak nazwać, (raczej walenie ) to myślałem, że się zagotuję w warsztacie, jak usłyszałem, że dzień po ustawianiu geometrii sworzeń się przesuwa :-?

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 10 mar 2010, 20:27

czyli u ciebie była ta 17 w zwolnicy niedokecona?? to szczescie ze na tym sie skonczyło

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 mar 2010, 13:40

17 w zwrotnicy była dokręcona, tylko, gdy mechanik ustawiał kąt pochylenia koła i przesuwał sworzniem wahacza to własnie nie dokręcił wystarczająco sworznia wahacza

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 11 mar 2010, 14:01

Co do bicia kierownicy to po przetoczeniu tarcze są matowe i bardzo szybko sie nagrzewają dlatego powino się delikatnie hamować by ich nie przegrzać. W sezonie zimowym mogły się gdzieś zamoczyć i dlatego występuje bicie. Możliwe że jeszcze jakieś jajo jest na kole ale wówczas powinno o się dziać nie koniecznie przy hamowania
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 09:56 przez jacekku, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
bercikkl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 wrz 2008, 21:22
Lokalizacja: Lębork

Post autor: bercikkl » 19 mar 2010, 20:53

Kolego jeśli chodzi o trzęsiawki na kierze podczas hamowania zacznij od wykluczenia luzów w zawieszeniu. Przerabiałem ten problem, przetaczanie tarcz i po tygodniu powrót trzęsiawki, nowe tarcze i klocki też na długo nie pomogły. Dopiero stosując się do porad z forum zapomniałem o problemie.
1. kolejne przetoczenie tarcz
2. dokładne wyczyszczenie czoła piasty + smar miedziowy
No i najważniejsze dobre klocki, polecano FERODO. Takie założyłem i od ponad roku spokój, i to wszystko przy tarczach nie wentylowanych i nie uprawianiu PSJ. Pozdrawiam
Aha i przez pierwsze 500 km oszczędzaj hamulce.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 19 mar 2010, 21:01

założone mam tarcze OPTIMAL i klocki DEKERMAN za 190PLN i jak rękom odjoł :) <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 23 mar 2010, 17:52

No właśnie mi przy chamowaniu pożyżej 60km/h terz trzepie z prawej strony kołem najpierw myślałem że to koło nie wyważone ale dzisiaj zmieniłem na alumki i jest to samo a jak był podniesiony to jak się złapało za drążęk kierownicy i strężyne to był luz jak by na łożysku amorka zara macha w gótre łape z góry no i jest luz nie wiem jak z drugiej strony bo nie podnosiłem potem i mam takie pytanie po podniesiemniu autka to ten luz to normalne czy nie powinno go tam bym dodam że autko stało z pół roku na dworze a w lutym wyjechało na drogę to stwierdziłem stuki w prawym amorku a potem po rozmrożeniu autka w garażu stuki znikły więc nie wiem czy to łożysko do wymiany czy to walenie w kole to co innego a dodam że autko ściąga na prawo od zawsze czyli od zakupu i przetarło mi z przodu nadkoła od strony zderzaka perzedniego i z tyłu prawe koło to samo i koła nie są centralnie w otworach wiec coś poprzesuwane czy jak aotko po jakimś bum.

[ Dodano: 2010-03-23, 17:54 ]
aha trcze przód wentylowane sztuki nówki były maja jakieś 16tys km przechamowane

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl