Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

ODPOWIEDZ
noorbi

Post autor: noorbi » 20 kwie 2009, 19:32

meir pisze:tarcze są naprawdę tanie choćby zamienniki
Milion razy wolę lekko stoczoną ori tarczę niż jakiś tani zamiennik.
Jeśli ktoś zrobi to porządnie nie widzę problemu w eksploatacji.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 kwie 2009, 19:57

chodzilo mi dokladnie o to czy slowo "dobry" jest napisane z ironia i juz wiem;
)
Chciałem cie po prostu uczulić,na to jakich pytań możesz się spodziewać i uświadamiania że to nie potrzebne itp.zrób tak jak ci mówiłem i będziesz zadowolony,i jeszcze jedno ważne żeby były równe a powierzchnia wcale nie musi być gładka jak piszą, bo to jest moment jak się gładkie same zrobią.Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 kwie 2009, 20:14

A ja Wam szanowni koledzy napiszę co było powodem targania kierownicą w moim audiku :evil: Pojechałem do warsztatu i po oględzinach mechanika okazało się że do wymiany jest:
- amory
- łożyska
- poduszki
- odboje
- tulejki na kołysce
- oraz łącznik stabilizatora :-/
Po wstępnej jeździe okazało się że targanie ustało ale delikatne drżenie przy hamowaniu nadal występuje co świadczy chyba o tarczach :roll:
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 07 lip 2009, 08:48

Witam,

U mnie ostatnio takze pojawil sie ten problem, auto jest sprowadzane wiec nie wiem co dokladnie bylo wymieniane (nie mniej jednak przeglad przeszedl bez mrugniecia). Wystepuja drgania na kierownicy ale tylko przy hamowaniu w przedziale predkosci 80-120km/h. Jezdze na alufelgach i oponach 205/65/R15. Tarcze i klocki wygladaja na nowe, zarowno przod jak i tyl. Widze ze przyczyna moze lezec w wielu miejscach:

- tarcze i klocki (prawdopodobnie nie u mnie)
- nie wywazone kola
- korozja na piascie
- wyrobione tuleje
- wyrobione tuleje zaciskow hamulca
- zuzyte amortyzatory lub poduszki amortyzatorow

Poniewaz auto mam po swiezych badaniach technicznych gdzie amortyzatory z przodu byly sprawne w 85-90%, hamulce hamowaly z taka sama sila na calej przedniej osi wiec wezme sie najpierw za wyczyszczenie piasty i dokladnym sprawdzeniu przylegania tarcz i klockow. Kola sa raczej dobrze wywazone, poniewaz inaczej bily by takze podczas jazdy, a nie tylko podczas hamowania, a w czasie jazdy nic sie nie dzieje, nie ma bicia. Zauwazylem natomiast ze w czasie jazdy (sprawdzilem na A4) sciaga auto w prawo. Co w takim wypadku nalezy sprawdzic? Geometrie? Jeden mechanik zalecil mi wymiane poduszek amortyzatorow. Na razie nie chcialbym nic wymieniac zeby nie wchodzic niepotrzebnie w koszta, wiec przeczyszcze wszystko i poogladam caly zawieszenie od spodu, odpowietrze jeszcze pro forma uklad hamulcowy, poniewaz czytalem na forum ze to moze powodowac lekkie sciaganie auta. Co o tym myslicie?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 lip 2009, 10:01

Co do ściągania to najpierw sprawdź dobrze ciśnienie w ogumieniu gdyż jeżeli będziesz miał w prawym kole zdecydowanie mniej to będzie w tą stronę ściągać. Co do tarcz to mógł ktoś założyć byle co i zwichrowały się. Najlepiej przeczyść najpierw piastę.
Forum A6Klub i Audi80

Bruslee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 12 lis 2008, 10:46

Post autor: Bruslee » 13 lip 2009, 18:14

Witam mam problem chyba z tarczmi bija mi w kierownice wymieniałem tarcze na nowe firmy lucas jak założyłem to odrazu mi biło tarcze przetaczałem u tokarza i powiedział ze sa dobre zawieszeniu wszystko wymieniałem nie wiem co może byc przyczyna?

noorbi

Post autor: noorbi » 13 lip 2009, 19:33

Bruslee, tylko przy hamowaniu drży kierownica?

punk

Post autor: punk » 13 lip 2009, 20:33

Sprawdź, czy podczas zakładania nowych tarczy, nie dostał się jakiś syf (np. kawałek rdzy) między piastę a tarczę

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 13 lip 2009, 20:37

Bruslee pisze:nie wiem co może byc przyczyna?
krzywa piasta kola , lub zapieczone prowadniczki w tylnych zaciskach hamulcowych ;-)
JVC kd sh 909r
&#956;-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 13 lip 2009, 20:53

Powiedz mi kolego myster, o co chodzi z tymi prowadnicami? Jaki to ma związek?
Słysze już po raz kolejny o tym, ale nikt nie wie jaka jest zależność... :roll:

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 13 lip 2009, 21:15

vito_82 pisze:Powiedz mi kolego myster, o co chodzi z tymi prowadnicami? Jaki to ma związek?
Słysze już po raz kolejny o tym, ale nikt nie wie jaka jest zależność... :roll:
jesli bedzie chociaz jedna prowadniczka zapieczona w zacisku to te kolo mniej hamuje. W wyniku czego powstaja turbulencje bo pozostale trzy kola hamuja i nie sa rowno rozlozone sily. ;-)
JVC kd sh 909r
&#956;-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

Bruslee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 12 lis 2008, 10:46

Post autor: Bruslee » 13 lip 2009, 21:37

drży mi tez gdy jade 90 a 100 lekko koła przekładałem i to samo wulkanizator powiedział mi ze to nie zalezy od opon

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 15 lip 2009, 14:59

odnośnie prowadnic w zacisku czy moze ktos wymieniał je w zacisku dwutłoczkowym i zna namiar na ten produkt? bo ori to tylko z całym jarzmem!

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 lip 2009, 16:05

Bruslee, a przy hamowaniu Ci drży??
Forum A6Klub i Audi80

doman7104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: doman7104 » 15 lip 2009, 20:20

Sa to napewno tuleje sanek tak tez miałem i wymieniłem skreciłem na maxa i nic juz nie lata albo czasem tam sruba potrafi peknac
audi80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga