Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 09 cze 2008, 19:28

A kto mi odpowie na pytanie jaki związek ma ją nowe tarcze do wyważenia kół bo u mnie po montażu tarcz pojawił sie objaw jak by koła nie były wyważone czyli telepanie od ok 80lm/h ?

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 10 cze 2008, 18:56

wilu8 pisze:A kto mi odpowie na pytanie jaki związek ma ją nowe tarcze do wyważenia kół bo u mnie po montażu tarcz pojawił sie objaw jak by koła nie były wyważone czyli telepanie od ok 80lm/h ?
to ja ci powiem coś jeszcze śmieszniejszego:
jak jeszcze jeździłem na stalowych felgach to co wykręciłem koło i przykręciłem to raz trzęsie raz nie :shock:
jak sie okazało felga zbyt luźno wchodziła na Piastę wystarczyło nawinąć cienką warstwę
jakieś blaszki (coś w rodzaju pierścieni centrujących) i spokój.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 10 cze 2008, 22:30

He dobre to jest normalnie jakaś popierdułka ... Pojechałem na wyważenie kół i jest ok wiec wychodzi na to ze koło w jakis sposób współgra z tarczą hamulcową a co zauważyłem jeszcze to karcza na piascie jak ja podnosze do góry to ma mini luz wiec jak by miała większą średnice od piasty :roll:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 12 cze 2008, 09:49

wilu8 tarcza zawsze będzie mieć większą średnice od piasty inaczej by na nią nie weszła. Jak ściągniesz koło to tarcze masz lużną, przekręć ją w prawo lub lewo o 180 stopni i sprawdz czy nadal trzęsie.
Nie wiem czemu audi wymyśliło luźno osadzone tarcze mimo tego że dociskają je szpilki koła.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 17 cze 2008, 22:05

Szanowni państwo moja radość jest wielka bo po przeszło pół roku rozgryzłem moją trzepiącą się kierownice. Historia jest długa ale postaram się streścić. :mrgreen:
Pierwsze objawy bicia pojawiły się jakiś rok temu, diagnoza "krzywe tarcze" Zasięgnąłem języka tu i tam i znajomy tokarz powiedział żebym mu podrzucił te tarcze to sprawdzi co i jak. Tarcze były krzywe więc je stoczył ale okazało się że ich grubość jest już za mała 10,5 mm, a więc wymiana. <ok> Kupiłem komplet tarcze plus klocki i wszystko grało :mrgreen: - do czasu. Bicie wróciło. :evil: Sprawdzałem po kolei wszystko i biła lewa tarcza, prawa była ok. więc zamieniłem prawą na lewą w miejsce lewej założyłem tą starą toczoną, a prawą nową ta niby krzywą na tokarkę żeby sprawdzić co jest grane. Znajomy tokarz nie miał czasu i wziął ją inny. Założył na maszynę i (jak powiedział) zniwelował delikatne bicie. Niestety po założeniu w miejsce tej starej jeszcze gorzej niż było. :shock: :shock: Pożyczyłem czujnik zegarowy z dokładnością 0.01 mm i okazało się że lewa piasta ma 0.15 mm odchyłki, prawa piasta ok. ale za to tarcza na niej bije ( ta nowa toczona )
Piastę wyjąłem stoczył ją jeszcze inny tokarz (w mojej obecności) dla pewności zamieniłem miejscami tarcze i dalej bije. Dałem za wygraną. :-(
Dzisiaj przeanalizowałem wszystko od początku i okazało się że nowe tarcze były dobre tylko tokarz ją zepsuł (zniwelował delikatne bicie) źle zapiął na maszyne :!:
Po założeniu starej tarczy na lewą (toczoną) piastę wszystko gra <ok>
Pewnie nie zrozumiecie tego od razu bo trochę to pokręcone. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 18 cze 2008, 20:17

ja zrozumialem :D
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 20 cze 2008, 13:04

Witam miałem podobny problem i tez połowicznie został rozwiązany. Po wymianie tarcz na nowe ate i nowe klocki nasiliło sie bicie kierownicy przy hamowaniu. Wymieniłem tuleje na wahaczach i łaczniki stabilizatora,drążki kierownicze i nadal biło ale wyraźniej z prawej strony. Dziś pojechałem do serwisu kupiłem nowe gumowe osłony na prowadniczki w zaciskach hamulcowych oraz nowe prowadnice. Po wymianie, bicia praktycznie nie ma.Musze nadmienić ze podczas demontażu zacisków i tarcz poszła w ruch szczotka druciana i wiertarka, Wyczyszczone na błysk piasty jarzmo zacisku i wszystko co sie dało. Jedna prowadnica w jarzmie zacisku miała znacznie wiekszy luz od drugiej i to tez mogło powodować bicie.( Ceny osłonek gumowych w serwisie vw audi za komplet na jedną strone 45zł a prowadnice nieoryginalne tylko jakieś duńskie 18zł).
W moim przypadku to mogło powodować bicie tarcz przy hamowaniu nie twierdze że tak jest w wielu innych .... Powodzenia przy pracy

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 30 cze 2008, 13:22

Witam, mam podobny problem. Wymienilem tarcze lecz niepomoglo. Czy moze glownym sprawca tego byc zapowietrzony uklad hamulcowy? Problem z hamowaniem powstaje tylko po dluzszej jezdzie. Mysle ze poprostu uklad zostal ponownie zapowietrzony.
Bylo:
Audi B2 1.6 gt '86
Audi Coupe 2.2 GT '86

Jest:
B3 1.8 NE
B3 1.8 PM (Kamei)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 30 cze 2008, 15:20

ramzes13 raczej mało prawdopodobne byś miał układ zapowietrzony i przez to drżenie. Powodowałoby ściąganie auta na którąś strone i niski pedał hamulca.
Najpierw zrób jak napisał wyżej Przemek1984.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 30 cze 2008, 16:27

Sorry za glupie pytanie ale moze ktos objasnilby mi jak wygladaja prowadnice, lub jak sie nazywaja w jakim innym jezyku (Np. rosyjskim)?
Bylo:
Audi B2 1.6 gt '86
Audi Coupe 2.2 GT '86

Jest:
B3 1.8 NE
B3 1.8 PM (Kamei)

skolki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2008, 15:50

Post autor: skolki » 01 lip 2008, 16:29

Witam. Też przeżywałem taki problem. Po wymianie tarcz też miałem bicie w kierownicy, znajomy polecił mi wymienić mc'persony bo niby wyczuł tam jakiś luz. Zrobiłem to <ok> i co? bicia niema, nawet luz w kierownicy się zmniejszył i lepiej się prowadzi (wcześniej minimalnie ściągało na prawo) pozdrawiam

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 01 lip 2008, 20:34

skolki pisze:Po wymianie tarcz też miałem bicie w kierownicy, znajomy polecił mi wymienić mc'persony bo niby wyczuł tam jakiś luz.
to znaczy że wymieniłeś całe kolumny? czy co konkretnie? bo ja mam też lekkie drgawki w kierownicy czasem ale obstawiał bym luzy w maglownicy ale sam już zgłupiałem :shock:
pozdro :-D
melo

skolki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2008, 15:50

Post autor: skolki » 01 lip 2008, 21:50

wymieniłem łożyska znajdujące się w górnej części amortyzatora

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 02 lip 2008, 07:40

Jak kupiłem swoje audi to też miało bicie przy hamowaniu, jak się okazało po wyczyszczeniu szczotką drucianą felg stalowych od wewnątrz bicie ustało.

Awatar użytkownika
jpecak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2007, 07:37
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: jpecak » 21 sie 2008, 21:20

Witam
Miałem ten sam problem, zmieniałem tarcze, klocki wyważałem koła itp. Okazło się że jest luz na tzw. samoregulatorze zacisków hamulcowych. Jak były zapieczone i nie działały to luzu nie było a po rozebraniu o przesmarowaniu był i to prawdopodonie powodowało deformacje tarcz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga