[B3] Dziwne tarcie w kole
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Witam forumowiczów, mam podobny problem jak użytkownik TDI80, to jest dziwne piski w przednim kole i tak jak u poprzednika piski występują po przejechaniu ok 4-5 km, a pisk znika lub głośność zmienia się kiedy poruszam kierownica, w jedną stronę jest znacznie ciszej w drugą głośniej. Także hamowanie sprawia że hałas się pojawia lub znika całkowicie, ostatnio także złapały mi hamulce w kole z którego wydobywa się dźwięk zdjąłem koło, hamulce tak złapały że musiałem zacisk łyżką ściągać. Usterkę jako tako usunąłem to jest rozruszałem tłoczek i chodził w miarę normalnie tj. cofał się bez zbytniego oporu. Myślałem że może to jest przyczyną pisku w kole ale po przejechaniu jakiś 20 km problem powrócił. Strasznie mnie to irytuje bo klimy w aucie nie mam i jak szybę otworzę to nic tylko pisk słychać, dodam że rok temu zmieniałem klocki może to ma jakiś wpływ bo cylinderek dalej się schował i syf z poprzednich klocków utrudnia pracę cylinderkowi co powoduje delikatne tarcie klocków o tarcze. Sprawdzałem temperaturę koła "na oko" i jest minimalnie wyższa od drugiego koła, może to wam podsunie jakiś pomysł.
Z góry dziękuje za sugestię rozwiązania problemu.
Z góry dziękuje za sugestię rozwiązania problemu.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
To wskazuje na prowadnice zacisku.Radian pisze:zmienia się kiedy poruszam kierownica, w jedną stronę jest znacznie ciszej w drugą głośniej.
Jeśli tylko minimalnie wyższa to reczej tłoczek nie jest winny ale jak wyżej napisałem - prowadnice. Rozbierz zacisk, wpuśc WD40 na tłoczek pod osłonę gumową, wyczyść prowadnice jarzma i przesmaruj prowadnice zacisku smarem miedziowym. To powinno pomóc.Radian pisze:Sprawdzałem temperaturę koła "na oko" i jest minimalnie wyższa od drugiego koła
PS. Cylinderki występują w bębnach a nie w hamulcach tarczowych.
Znajomy też mi coś wspominał o prowadnicach (sorry za cylinderki często mylą mi się terminy a jakimś mechanikiem specjalnym nie jestem) skorzystam z twojej rady może nie jutro ale w sobotę już na pewno. WD 40 już stosowałem kiedy załapały mi hamulce pozostają jeszcze prowadnice. A tą temperaturę to sprawdzałem po przejechaniu jakiś 15-20 km starając się jak najwięcej hamować silnikiem czyli zbytnio nie dałem tłoczkowi popracować więc dalej nie wiem czy czasem syf go gdzieś nie łapie.
Dzięki za radę.
Dzięki za radę.