Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Grzanie się prawego koła ..

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

[B3] Grzanie się prawego koła ..

Post autor: MatHl » 16 cze 2013, 20:46

Witam . Po przejechaniu około 20km prawe tarcze i felga nagrzewają się tak bardzo że po plunięciu aż skwierczy . Czytałem już na ten temat sporo : tydzień temu wymienione zostały tarcze , klocki , przewody , pompa i czyszczone były zaciski i nadal czuje iż prawe koło nagrzewa się zdecydowanie bardziej niż lewe i nie wiem w czym jeszcze może być problem ? Czy warto dokonać wymianu zacisku ?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 16 cze 2013, 22:21

podnosiles na lewarku ? moze lozysko zdycha ? lub faktycznie cos z zaciskiem

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 17 cze 2013, 08:42

Znajomy mechanik to wszystko robił , w mechanice jestem zielony (mam nadzieje że to się zmieni:) ) bałem się dłubać samemu przy hamulcach bo jednak od czasu do czasu się przydają :-)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 17 cze 2013, 08:45

podnieś na lewarku i zobacz czy koło się lekko kręci czy z oporem. Jak będzie opór to znaczy że najprawdopodobniej zacisk trzyma i albo regeneracja zestawem naprawczym albo szukać innego.
Ja miałem podobnie po zakupie że jeden zacisk mi lekko trzymał cały czas i mi się hamulec grzał aż do zagotowania płynu. Wymieniałem tarcze i klocki i dałem jeden zacisk do regeneracji. Po tym wszystko chodzi już dobrze i koło się lekko kręci.

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 17 cze 2013, 14:09

Jak po wymianie tarczy i klocków mówiłem dla mechanika o tym że grzanie może wynikać z blokowania zacisku to twierdził że czyścił go i przesmarował więc myślałem że w tym problem nie leży ale możliwe że nie zrobił tego dokładnie.. :evil:

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 17 cze 2013, 14:41

Sprawdzić nie zaszkodzi i dużo trudu nie potrzeba do tego więc lepiej zobaczyć. Może tłoczek nie chodzi lekko bo ma jakieś wżery itp, chyba że go też wymieniał albo faktycznie się nie przyłożył.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 17 cze 2013, 19:56

MatHl pisze:Jak po wymianie tarczy i klocków mówiłem dla mechanika o tym że grzanie może wynikać z blokowania zacisku to twierdził że czyścił go i przesmarował więc myślałem że w tym problem nie leży ale możliwe że nie zrobił tego dokładnie.. :evil:
Przesmarowanie nic nie daje tylko zestaw naprawczy najważniejsze są takie gumowe osłonki jak one padną to zacisk będzie się blokowal zawsze jak tylko trochę piachu wejdzie pomiędzy gumę a tłoczek. Miałem to samo też mechanik mówił że to tarcze i klocki (i przez kretyna zajechałem nowe tarcze)

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 17 cze 2013, 21:34

Dzięki Wino za info . Jeszcze jutro zrobię 20km i zobaczymy czy się bardzo zgrzeje , trzeba będzie zrobić regeneracje lub wymienić ten zacisk . Która opcja wyjdzie taniej ? bo w tym miesiącu na auto chyba limit się wyczerpał ;/

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 17 cze 2013, 21:37

komplet do regeneracji zacisków na dwie strony kosztował mnie 3 lata temu z tego co pamiętam jakieś grosze strzelam że z 30 zł Niestety może się okazać że tłoczki już się do niczego nie nadają. I po rozebraniu trzeba będzie jednak kupić zacisk. Ale jak kupisz używkę to i tak przed montażem wypadało by wymienić te gumki więc nic nie tracisz kupując zestaw.

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 17 cze 2013, 22:29

Nie wiem czy sam sobie z tym poradzę :evil: żeby nie było że rozbebesze hamulce i później źle złoże , o ile złoże :->

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 17 cze 2013, 23:08

ja już też trochę walcze z tymi hamulcami i robiłem tak jak koledzy radzą... Efekt taki jak na początku, prawy przód i lewy tył trzymają. Jutro wymienię przewody hamulcowe, możliwe, że to one są w środku rozwarstwione i nie puszczają płynu z powrotem. A czy jest możliwe, żeby pompa nie odpuszczała, spotkał się ktoś z czymś takim?

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 17 cze 2013, 23:20

U mnie mechanik wymieniał pompe bo twierdził że nie cofała całego płynu i przez to zacisk nie odbijał , nie wiele to dało w moim przypadku ale może w Twoim coś pomoże chociaż to dość kosztowne . W sumie wcześniej przed wymianą pompy czasami koło zaczynało piszczeć a po wymianie już tego nie ma więc możliwe że poprostu nagromadziło się wiele czynników na raz . Pompa , zaciski , klocki ( wezmę się wkońcu za regeneracje bo to nic z tego nie będzie , tylko nowe tarcze i klocki powycieram . ) Dziękuję za pomoc udzielającym się <ok>

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 18 cze 2013, 07:22

ja regenerowałem tylny zacisk zestawem naprawczym, w którym był też oprócz wszystkich gumek także tłoczek. Lepiej właśnie taki wybrać bo tłoczek na pewno też już idealny w starym zacisku nie jest.
Niemniej jednak w moim przypadku też muszę zajrzeć do tylnych hamulców bo wydaje mi się, że za słabo hamują.. Rozbiorę je, wyczyszczę, wymienię gumki i zobaczymy. Jeden mi ostatnio słabo hamował bo prowadnica zacisku mi jedna stała. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu chodzi lekko. Wcześniej, przed regeneracją jeden zacisk praktycznie cały stał bo gumki były popękane i zanieczyściły tłoczek, który miał już też jakieś wżery.

MatHl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MatHl » 18 cze 2013, 08:11

Po dokonaniu regeneracji odpowietrzyć muszę płyn hamulcowy tylko w kole które robiłem ? i ile płynu muszę zakupić do takiej czynności ? 0,5l wystarczy :?:

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 18 cze 2013, 08:51

Jak nie będziesz ruszał innych zacisków to nie musisz ich odpowietrzać.
0.5 l płynu wystarczy ze spokojem myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga