[B3] Grzanie się prawego koła ..
[B3] Grzanie się prawego koła ..
Witam . Po przejechaniu około 20km prawe tarcze i felga nagrzewają się tak bardzo że po plunięciu aż skwierczy . Czytałem już na ten temat sporo : tydzień temu wymienione zostały tarcze , klocki , przewody , pompa i czyszczone były zaciski i nadal czuje iż prawe koło nagrzewa się zdecydowanie bardziej niż lewe i nie wiem w czym jeszcze może być problem ? Czy warto dokonać wymianu zacisku ?
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
podnieś na lewarku i zobacz czy koło się lekko kręci czy z oporem. Jak będzie opór to znaczy że najprawdopodobniej zacisk trzyma i albo regeneracja zestawem naprawczym albo szukać innego.
Ja miałem podobnie po zakupie że jeden zacisk mi lekko trzymał cały czas i mi się hamulec grzał aż do zagotowania płynu. Wymieniałem tarcze i klocki i dałem jeden zacisk do regeneracji. Po tym wszystko chodzi już dobrze i koło się lekko kręci.
Ja miałem podobnie po zakupie że jeden zacisk mi lekko trzymał cały czas i mi się hamulec grzał aż do zagotowania płynu. Wymieniałem tarcze i klocki i dałem jeden zacisk do regeneracji. Po tym wszystko chodzi już dobrze i koło się lekko kręci.
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Przesmarowanie nic nie daje tylko zestaw naprawczy najważniejsze są takie gumowe osłonki jak one padną to zacisk będzie się blokowal zawsze jak tylko trochę piachu wejdzie pomiędzy gumę a tłoczek. Miałem to samo też mechanik mówił że to tarcze i klocki (i przez kretyna zajechałem nowe tarcze)MatHl pisze:Jak po wymianie tarczy i klocków mówiłem dla mechanika o tym że grzanie może wynikać z blokowania zacisku to twierdził że czyścił go i przesmarował więc myślałem że w tym problem nie leży ale możliwe że nie zrobił tego dokładnie.. :evil:
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
komplet do regeneracji zacisków na dwie strony kosztował mnie 3 lata temu z tego co pamiętam jakieś grosze strzelam że z 30 zł Niestety może się okazać że tłoczki już się do niczego nie nadają. I po rozebraniu trzeba będzie jednak kupić zacisk. Ale jak kupisz używkę to i tak przed montażem wypadało by wymienić te gumki więc nic nie tracisz kupując zestaw.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
ja już też trochę walcze z tymi hamulcami i robiłem tak jak koledzy radzą... Efekt taki jak na początku, prawy przód i lewy tył trzymają. Jutro wymienię przewody hamulcowe, możliwe, że to one są w środku rozwarstwione i nie puszczają płynu z powrotem. A czy jest możliwe, żeby pompa nie odpuszczała, spotkał się ktoś z czymś takim?
U mnie mechanik wymieniał pompe bo twierdził że nie cofała całego płynu i przez to zacisk nie odbijał , nie wiele to dało w moim przypadku ale może w Twoim coś pomoże chociaż to dość kosztowne . W sumie wcześniej przed wymianą pompy czasami koło zaczynało piszczeć a po wymianie już tego nie ma więc możliwe że poprostu nagromadziło się wiele czynników na raz . Pompa , zaciski , klocki ( wezmę się wkońcu za regeneracje bo to nic z tego nie będzie , tylko nowe tarcze i klocki powycieram . ) Dziękuję za pomoc udzielającym się <ok>
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
ja regenerowałem tylny zacisk zestawem naprawczym, w którym był też oprócz wszystkich gumek także tłoczek. Lepiej właśnie taki wybrać bo tłoczek na pewno też już idealny w starym zacisku nie jest.
Niemniej jednak w moim przypadku też muszę zajrzeć do tylnych hamulców bo wydaje mi się, że za słabo hamują.. Rozbiorę je, wyczyszczę, wymienię gumki i zobaczymy. Jeden mi ostatnio słabo hamował bo prowadnica zacisku mi jedna stała. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu chodzi lekko. Wcześniej, przed regeneracją jeden zacisk praktycznie cały stał bo gumki były popękane i zanieczyściły tłoczek, który miał już też jakieś wżery.
Niemniej jednak w moim przypadku też muszę zajrzeć do tylnych hamulców bo wydaje mi się, że za słabo hamują.. Rozbiorę je, wyczyszczę, wymienię gumki i zobaczymy. Jeden mi ostatnio słabo hamował bo prowadnica zacisku mi jedna stała. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu chodzi lekko. Wcześniej, przed regeneracją jeden zacisk praktycznie cały stał bo gumki były popękane i zanieczyściły tłoczek, który miał już też jakieś wżery.
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt: