Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.9 1Y] Hamulce 256x13mm upgrade

ODPOWIEDZ
Pawel125R
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:11

[B3 1.9 1Y] Hamulce 256x13mm upgrade

Post autor: Pawel125R » 03 gru 2017, 23:19

Witam,

Auto poddane modyfikacji to Audi 80 B3 1.9D 1Y

Postanowiłem zająć się układem hamulcowym. Jest wiele różnych tematów o tym, ale często są to tylko rozważania i ponawiane w kółko pytania, dlatego dobrze byłoby to uporządkować jakoś. Biorąc po uwagę, że posiadam wersję z najsłabszym systemem hamulcowym na przedniej osi postanowiłem pomóc.

Temat będzie uzupełniany, proszę Was o pomoc. Zaczynamy !

System ABS -> brak
Pompa hamulcowa -> ATE 22.2mm
Zaciski -> Girling 54
Tarcze -> 256x13mm wysokość H 46mm (ważne)

Dlaczego wysokość tarczy jest taka ważna (?) a no dlatego, że w B3 jest to 46mm, a w B4 już 56mm. Tu często słyszymy od różnych kolegów z forum "zmieni Ci się ET". O tym za chwilę ;)

TARCZE HAMULCOWE

STAGE 0

Jako poziom zero przyjmuję wymianę tarcz na nowe o identycznych parametrach czyli 256x13 H46. Ktoś kupi lepszej, ktoś gorszej firmy - jego sprawa. Sprawność układu nie ulegnie większej zmianie.

Wymieniamy:
- tarcze 256x13 H46
- klocki

*koło minimum 14'

STAGE 1

Tarcza 256x22 H46. Jest to tarcza o tej samej średnicy, ale o większej grubości, a wiąże to się z tym, że nie jest lita tylko wentylowana. Do założenia takiej tarczy konieczna jest zmiana jarzma, bo fabryczne nie pomieści grubszej tarczy. Zaciski też do wymiany. Nawet jeśli przy wentylowanych pracują o identycznej nazwie Girling 54 to w miejscu gdzie pracują klocki z tarczą będzie o około 9mm więcej przestrzeni.

Wymieniamy:
- tarcze 256x22 H46
- klocki
- jarzma
- zaciski

*Koło minimum 14"

STAGE 1+

Jako 1+ określiłem modyfikację nad którą aktualnie pracuje. Zakładamy tarcze 256x22, ale o wysokości H56 (!). Tarcze takie występowały w B3 Coupe np. 2.0. Modyfikacja ta jest o tyle skomplikowana w przypadku B3, bo wyższa o 10mm tarcza o tyle głębiej wpada i nie da się jej ot tak zamontować...
W przypadku gdy ktoś chce taki zestaw założyć do B4 problem nie występuje gdyż tam tarczę mają właśnie H56mm.
Aby założyć taki zestaw dodatkowo potrzebujemy "grubsze" piasty. Ja dostałem całe zwrotnice od Coupe z piastami. Tam czoło piasty te z otworami na śruby jest o dodatkowe 10 mm odsunięte względem czoła zwrotnicy w porównaniu do standardowego B3.
Po takim zabiegu koła powędrują nam po 10mm na zewnątrz, czyli mamy zwiększony rozstaw kół przednich o 20mm tak przy okazji ;)
Drugim plusem jest to, że otwiera nam możliwość montażu tarcz z B4! Dlatego pomimo utrzymania średnicy i grubości tarczy na takim samym poziomie jak w STAGE 1 dałem tu 1+ ;)

Wymieniamy:
- tarcze 256x22 H56
- klocki
- jarzma
- zaciski
- piasty lub całe zwrotnice z piastami

*Koło minimum 14"

STAGE 2-

Ten rodzaj modyfikacji rozumiem jako zmiana tarcz z 256x13 na 280x13. Zwiększamy średnicę, ale pozostajemy nadal przy tarczach litych. Jest to modyfikacja jak w 1+ tyle tylko, że zakładamy jarzma, zaciski (pewnie są identyczne) i tarczę od b4 i piasty wysunięte o 10mm. Zyskujemy większą średnicę tarcz oraz większy rozstaw kół.

Wymieniamy:
- tarcze 280x13 H56
- klocki
- jarzma
- zaciski - opcjonalnie, bo powinny być takie same
- piasty lub całe zwrotnice

*Koło minimum 15"

STAGE 2

Przez poziom drugi rozumiem przejście na tarcze 280x22. Zyskujemy większą średnice, tarcze wentylowane oraz co nieuniknione większy rozstaw kół.

Wymieniamy:
- tarcze 280x22 H56
- klocki
- jarzma
- zaciski
- piasty lub całe zwrotnice

*Koło minimum 15"

STAGE 3

Tu zakładamy już komplet hebli np, z 2.3 7A czy 2.8 AAH czyli tarcze 276x25 oraz zaciski dwutłoczkowe. Zyskujemy tarcze o dużej średnicy oraz grubości, a także mocniejszy zacisk na dwóch tłoczkach zamiast jednego.

Wymieniamy:
- tarcze 276x25 H56
- klocki
- jarzma
- zaciski
- piasty lub zwrotnice

*Koło minimum 15"

Opisane modyfikację oparte są o seryjne komplety z B3/B4. Oczywiście są osoby które zakładają setupy od innych modeli.

Krótko o pompach hamulcowych:

22.2 mm Standard B3
23.8 mm Standard B4
25.4 mm np B3 7A

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 gru 2017, 21:51

Pawel125R pisze:Krótko o pompach hamulcowych:

22.2 mm Standard B3
23.8 mm Standard B4
25.4 mm np B3 7A
tu cie poprawie standardowa w B4 to tez 22.2 tylko młodsze roczniki powyżej 93 miały 23.8 i to nie zawsze no i z abs 23.8 a 25.4 miały tylko te auta które miały hydrauliczne wspomaganie czyli jak pisałeś 7A, RS2, AAH w przypadku zacisku dwu-tłoczkowego a moze i nawet S2.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga