Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Hamulce - Bębny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

[B4 ABT]Hamulce - Bębny

Post autor: marcinGD » 02 maja 2010, 21:36

Witam!
Dzis zauwazylem ze cos nie tak z poziomem plynu hamulcowego, ubylo go wiec odrazu wziolem sie za ogledziny. Okazalo sie, ze po stronie kierowcy beben jest caly mokry od plynu hamulcowego tak jak by z niego wyciekalo. Bylo juz za puzno aby co kolwiek jeszcze robic, wiec na tym zakonczylem. Jak myslicie co moglo sie stac z bebnem, ze jest mokry az widac mokra felge i opone? Cos sie zapieklo, stracilo swoj zywot?

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 02 maja 2010, 21:47

Najprawdopodobniej leje się z tłoczka bo puściła któraś gumka,musisz ściągnąć bęben i wymienić gumki na tłoczku

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 maja 2010, 21:49

Cena całego tłoczka to ok 20zł wiec nie warto bawić sie w gumki, wymieniaj cale tłoczki. Pamietaj zeby zrobic to na obydwu kołach.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 02 maja 2010, 22:19

karolas123, też jestem na etapie lania się z tłoczka. Powiedz dlaczego trzeba wymieniać po obu stronach?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 maja 2010, 22:29

Po to aby z 2 stron hamowały z taka samą siłą, stry bedzie oporniej chodził niz nowy, i moze byc sytuacja, ze bedzie blokowało 1 kolo a do tego nie chcemy dopuscic.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 02 maja 2010, 22:58

A da rade sprawdzic stan okladzin na szczekach bez sciagania bembna? Chcialbym wiedziec czy poprostu przy okazji wymiany tloczka nie trzeba wymienic szczek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 maja 2010, 23:00

Nie da rade tego zrobić, ale wystarczy sciagnac koło odkrecic nakretke piasty, poluzować samoregulator i bemben schodzi.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 02 maja 2010, 23:20

Tak sie pytam bo w Sam Naprawiam, kiedys jak przegladalem cos o tym pisali
Obrazek
A mozesz mi napisac w takim razie gdzie jest ten samoregulator? Bo szczerze i bez bicia nie wiem

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 maja 2010, 00:19

Samoregulator luzujesz srubokretem przez otwór szpilki, jeśli masz SAM NAPRAWIAM to napewno znajdziesz. trzeba go podniesc do goru to taki jakby klin.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2010, 09:48

karolas123, No nie koniecznie sam. My ściągaliśmy we dwóch i troche nam to zajeło. Wszystko zależy od tego kiedy ostatnio je ktoś sciągał i w jakim są stanie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 maja 2010, 10:01

Jeżeli reczny jest spusczony a samoregulator poluzowany, nakretka odkrecona to nic bembna nie trzyma, wiec jedynym mozliwym problemem byłoby trzymające łożysko.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2010, 10:05

karolas123, Kolego przed wczoraj ściągałem to wiem, że nie jest tak łatwo. Łożysko spoko ale po bębnie trzeba było walić młotkiem bo był zapieczony. Oczywiście wszelkie śróbokręty i inne płaskie narzędzia bardzo się przydają.

p.s wszystko na opuszczonym ręcznym

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 maja 2010, 10:12

A do czego on miał byc zapieczony skoro klocki go nie dotykają? Samoregulator nie był zwolniony ot cały problem.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2010, 10:55

karolas123, A jak go zwolnić nie rozbierając bębna?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 maja 2010, 11:22

Zdejmujesz koło i wsadzasz srubokret przez otwór po szpilce zwalniajac go. Ustawiasz bemben ta zeby otwory po szpilkach tworzyły kwadrat podstawą prodtopadły do podłogi garazu i srubokret wsadzasz w dolna tylną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl