Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] hamulce, regulacja korektora

ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[80 b4] hamulce, regulacja korektora

Post autor: Dawidof » 02 sty 2012, 21:51

Witam. Wymieniłem dziś sobie plyn hamulcowy ale lekko sie rozczarowałem. Hamulce faktycznie były wcześniej słabe, teraz lekkie naciśnięcie i od razu czuć hamowanie - w tej kwestii super... Ale mam też A6 C5, fakt auto z 2003r więc i wszystkie bebechy nowsze o 9lat. Ale jak sie C5 toczę tak z 20-30/h i depnę po hamulcach to wrażenie jest jakby wszystkie 4 koła wmurowało w asfalt. W 80 depnę do dechy i tak jakby tylko przód się wgryzł w asfalt a tył tak dla picu. W czasie jazdy też czuć różnicę, ale nie sprawdzałem jak to bedzie przy depnięciu do dechy :-P
Ogólnie podejrzewam pompę, bo już swoje lata ma i kilometrów sporo, ale okazało się też, że ta śruba na dzwigni regulatora (foto z forum) nie jest przykręcona i lata to sobie luźno. Dlatego mam zamiar ją dokręcić tylko nie wiem jak wyregulować korektor.

No i znalazłem na jakimś forum fiata przebieg regulacji i proszę znawców o informację czy w naszych audikach robi się to tak samo jak w załączonym opisie z wymienionego forum.

fotka: to mam odkęcone

Obrazek

Opis regulacji z forum fiata:

Obrazek

Obrazek

Założyłem temat, bo nigdzie nie znalazłem jak to się reguluje, a na pałę nie zrobię tak jak we fiacie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 sty 2012, 22:08

Jest opisane w sam naprawiam.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 sty 2012, 07:23

Dawidof, Zastosuj metodę prób i błędów. Wypróbuj kilka ustawień pamiętając, aby tył nie hamował zbyt mocno... w przeciwnym razie auto będzie wpadało w poślizg przy gwałtownym hamowaniu.
Należy również pamiętać, że siła hamowania tylnej osi wzrasta wraz z obciążeniem tyłu auta (np. pasażerami).
PS. Czyżby kolega wykorzystał fotkę z mojego auta :-P

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 03 sty 2012, 12:09

karolas123 gdybym miał "sam naprawiam" to bym nie pisał na forum. Więc jak masz odpowiadać "na odczepne" to lepiej wcale nie odpowiadaj. Dodam, że w "reguluje i naprawiam" nie ma szczegółowego opisu.

andi77 fotka jest z innego tematu o korektorze :-P , możliwe że to z Twojego wozu :-)
Co do ustawiania to na pewno to bedzie metoda prób i błędów, tylko mi chodzi o to, czy obciążyc jakoś bagażnik podczas regulacji, tak jak w tym opisie? A jeszcze jedno, bo w niedługim czasie mam zamiar założyć nowe sprężyny. Teraz mam te -20mm fabryczne, ale są dostępne tylko w ASO za kosmiczną cenę, a poza tym mam dość wymiany łączników i gałek co 10tys km, więc jak zmienię na zwykłe, to czy znowu trzeba będzie korektor regulować?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 sty 2012, 13:14

Dawidof, Nie pisze na odczep sie. W sam naprawiam nie jest to dokłądnie napisane jednak na tyle aby ustawić to tak jak trzeba. Jednak jeśli myslisz ze tylne koła maja sie blokować w momencie ostrego hamowania, to mylisz sie, byłoby to bardzo niebezpieczne zjawisko.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 03 sty 2012, 23:13

Ok, wiem jak działa korektor, wiem po co jest, tylko pytam jak go wyregulować. No ale zrobie kilka podejsc i na pewno ustawie.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 sty 2012, 23:24

Dawidof, Ciekawe, czy teraz nie pocieknie po takim zastoju :-P

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 04 sty 2012, 23:54

No nie wiem.. jak pocieknie to sie znajdzie nowy uzywany w dobrym stanie i juz :-P Ale ciekawi mnie, ze nie mozna go wywalić, bo jak kiedyś w Jettcie zablokowalem go na "otwarte" bo mi sie zgubila sprężyna, a ze duzo jezdzilem z przyczepą i pelnym kofrem to mi nie zalezało. No i jak wiadomo Jetta 2 to ma mega lekki tył na pusto i też na pusto chcialem sprawdziś na śniegu czy bloknie tył i nic... ze 100/h do 0 sie tył kręcił do końca, a bębny, szczęki nowe... reczny też był dobry :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl