Witam. Wymieniłem dziś sobie plyn hamulcowy ale lekko sie rozczarowałem. Hamulce faktycznie były wcześniej słabe, teraz lekkie naciśnięcie i od razu czuć hamowanie - w tej kwestii super... Ale mam też A6 C5, fakt auto z 2003r więc i wszystkie bebechy nowsze o 9lat. Ale jak sie C5 toczę tak z 20-30/h i depnę po hamulcach to wrażenie jest jakby wszystkie 4 koła wmurowało w asfalt. W 80 depnę do dechy i tak jakby tylko przód się wgryzł w asfalt a tył tak dla picu. W czasie jazdy też czuć różnicę, ale nie sprawdzałem jak to bedzie przy depnięciu do dechy
Ogólnie podejrzewam pompę, bo już swoje lata ma i kilometrów sporo, ale okazało się też, że ta śruba na dzwigni regulatora (foto z forum) nie jest przykręcona i lata to sobie luźno. Dlatego mam zamiar ją dokręcić tylko nie wiem jak wyregulować korektor.
No i znalazłem na jakimś forum fiata przebieg regulacji i proszę znawców o informację czy w naszych audikach robi się to tak samo jak w załączonym opisie z wymienionego forum.
fotka: to mam odkęcone
Opis regulacji z forum fiata:
Założyłem temat, bo nigdzie nie znalazłem jak to się reguluje, a na pałę nie zrobię tak jak we fiacie.
[80 b4] hamulce, regulacja korektora
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dawidof, Zastosuj metodę prób i błędów. Wypróbuj kilka ustawień pamiętając, aby tył nie hamował zbyt mocno... w przeciwnym razie auto będzie wpadało w poślizg przy gwałtownym hamowaniu.
Należy również pamiętać, że siła hamowania tylnej osi wzrasta wraz z obciążeniem tyłu auta (np. pasażerami).
PS. Czyżby kolega wykorzystał fotkę z mojego auta
Należy również pamiętać, że siła hamowania tylnej osi wzrasta wraz z obciążeniem tyłu auta (np. pasażerami).
PS. Czyżby kolega wykorzystał fotkę z mojego auta
karolas123 gdybym miał "sam naprawiam" to bym nie pisał na forum. Więc jak masz odpowiadać "na odczepne" to lepiej wcale nie odpowiadaj. Dodam, że w "reguluje i naprawiam" nie ma szczegółowego opisu.
andi77 fotka jest z innego tematu o korektorze , możliwe że to z Twojego wozu
Co do ustawiania to na pewno to bedzie metoda prób i błędów, tylko mi chodzi o to, czy obciążyc jakoś bagażnik podczas regulacji, tak jak w tym opisie? A jeszcze jedno, bo w niedługim czasie mam zamiar założyć nowe sprężyny. Teraz mam te -20mm fabryczne, ale są dostępne tylko w ASO za kosmiczną cenę, a poza tym mam dość wymiany łączników i gałek co 10tys km, więc jak zmienię na zwykłe, to czy znowu trzeba będzie korektor regulować?
andi77 fotka jest z innego tematu o korektorze , możliwe że to z Twojego wozu
Co do ustawiania to na pewno to bedzie metoda prób i błędów, tylko mi chodzi o to, czy obciążyc jakoś bagażnik podczas regulacji, tak jak w tym opisie? A jeszcze jedno, bo w niedługim czasie mam zamiar założyć nowe sprężyny. Teraz mam te -20mm fabryczne, ale są dostępne tylko w ASO za kosmiczną cenę, a poza tym mam dość wymiany łączników i gałek co 10tys km, więc jak zmienię na zwykłe, to czy znowu trzeba będzie korektor regulować?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
No nie wiem.. jak pocieknie to sie znajdzie nowy uzywany w dobrym stanie i juz Ale ciekawi mnie, ze nie mozna go wywalić, bo jak kiedyś w Jettcie zablokowalem go na "otwarte" bo mi sie zgubila sprężyna, a ze duzo jezdzilem z przyczepą i pelnym kofrem to mi nie zalezało. No i jak wiadomo Jetta 2 to ma mega lekki tył na pusto i też na pusto chcialem sprawdziś na śniegu czy bloknie tył i nic... ze 100/h do 0 sie tył kręcił do końca, a bębny, szczęki nowe... reczny też był dobry