Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 all ] jak rozebrać tylne hamulce, tarcze

noorbi

[ B4 all ] jak rozebrać tylne hamulce, tarcze

Post autor: noorbi » 22 maja 2008, 16:05

Koledzy mam taki problem, trze mi coś w tylnym kole. Prawdopodobnie poleciały klocki i tłoczek nie wraca całkowicie. Jutro będę to rozbierał ale nigdy tego nie robiłem więc poproszę o praktyczne wskazówki. Imadełko do wepchnięcia tłoczka już sobie zrobiłem. Bardzo proszę o opis jak po kolei to rozebrać. Zdejmuję koło i co dalej ?? Wiem że śruby są z tyłu ale co z ręcznym, linką ? jesli się komuś zechce proszę o opis demontażu tego wszystkiego krok po kroku, tak abym mógł wymienić klocki, wyczyścić tarcze. Dzięki za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 maja 2008, 17:21

Do wymiany klocków i wyczszczenia tarczy wystarczy ze zdejmiesz na poczatek koło :mrgreen: a dalej odkrecisz zacisk od jarzma to do wymiany samych klcków a jesli chcesz wyjac jeszcze tarcze to musisz odkrecić całe jarzmo od belki. Linki od reczenego nie ma potrzeby sciagac. <ok> Czyli do zmiany klocków odkrecasz te sróby co sa na prowadnicy osłonietej gumką - te na samej górze - na foto kółko nr 1. A do zdjecia tarczy odkrecasz całe jarzmo z zaciskiem te sróby co sa nizej - na foto kółko nr 2.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 17:26 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 maja 2008, 17:24

Ja robię to tak, odkręcam koło, potem z tyłu tarczy mam dwie śruby na klucze imbusowe(rozmiaru nie pamiętam) odkręcam zacisk i i zacisk odchodzi razem z tarcza. Zacisk ciężko schodzi z tarczy można sobie pomóc młotkiem. I tyle wystarczy do wymainy klocków i oczyszczenia wszystkiego. Linki nie trzeba ściągać.
Solskier pisze:Czyli do zmiany klocków odkrecasz te sróby co sa na prowadnicy osłonietej gumką - te na samej górze.
Tego nie trzeba ruszać

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 maja 2008, 17:28

AUDI_A6 pisze:Solskier napisał/a:
Czyli do zmiany klocków odkrecasz te sróby co sa na prowadnicy osłonietej gumką - te na samej górze.
Tego nie trzeba ruszać
wg Twojego sposobu to nie trzeba ale opisałem na wszelki wypadek jak ktoś chce zmeinic same klocki bez sciagania tarczy to do tego wystarczy tlyko odkrecenie góry, chociaz to bez róznicy co sie odkreci bo czy całe jarzmo czy tylko zacisk to i tak wymienisz klocki i tak. <piwo>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 maja 2008, 17:38

noorbi pisze:Imadełko do wepchnięcia tłoczka już sobie zrobiłem
Tłoczka w tylnym zacisku się nie wpycha, tylko wkręca.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 maja 2008, 17:54

IC69 pisze:Tłoczka w tylnym zacisku się nie wpycha, tylko wkręca.
O własnie to chyba najcenniejsza uwaga której nawet nie wychwyciłem przy czytaniu posta, swieta prawda tył sie wykreca :-D

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 maja 2008, 18:30

Solskier pisze:O własnie to chyba najcenniejsza uwaga której nawet nie wychwyciłem przy czytaniu posta, swieta prawda tył sie wykreca
a do wykręcenia/wkręcenia tłoczka idealnie się nadaje klucz do przykręcania tarcz szlifierskich w kątówkach.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 maja 2008, 18:33

Ja używałem takie specjalnego narzędzia do wkręcania tłoczków. Zero problemów przy wkręcaniu. Bez narzędzia tego się raczej nie zrobi.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 22 maja 2008, 18:40

zrobi się zrobi, ja używam dużego wkrętaka bądź przecinaka ( tylko trzeba uważać co by go sobie w łapkę nie wbić) A tak po za tym to gdzieś juz był taki temat odnośnie naprawy tylnich zacisków hamulcowych ze zdjęciami (może się myle ale chyba Danek to opracował)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 maja 2008, 18:47

No jest w dziale warsztat viewtopic.php?t=9988&start=0
Ale pewnie Noorbi już dawno go widział ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 maja 2008, 18:49

Tam akurat nie opisywałem jak się zdejmuje zacisk, tylko jak się go rozbiera :-)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 maja 2008, 18:50

noorbi pisze:i tłoczek nie wraca całkowicie.
regeneracja też sie przyda :-)

noorbi

Post autor: noorbi » 22 maja 2008, 20:20

Przede wszystkim Solskier, AUDI_A6, IC69, Danek wielkie dzięki za wskazówki :!:
AUDI_A6 pisze:Ale pewnie Noorbi już dawno go widział ;-)
jesne że widziałem, zanim założyłem temat użyłem szukajki ;-)
AUDI_A6 pisze:regeneracja też sie przyda :-)
nawet mnie nie strasz, nie mam teraz czasu na tyle dłubania... :-/
Jutro sie za to zabieram, mam nadzieję że zrobię jak trzeba. Jeśli ociera w czasie jazdy bez hamowania, to zapewne tłoczek nie powraca sam. Jeden mechanik powiedział że po wymianie klocków może przestać, bo grubszy klocek nie da aż tak wyjechać tłoczkowi, a powrót z mniejszego wychylenia jest łatwiejszy. Może tak być, czy raczej regeneracja mnie czeka?
Czy tłoczek jest na bank wkręcany?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 maja 2008, 20:33

Danek pisze:a do wykręcenia/wkręcenia tłoczka idealnie się nadaje klucz do przykręcania tarcz szlifierskich w kątówkach.
Widzę Danek, że wpadliśmy na ten sam pomysł ;-)
Darecki3037 pisze:ja używam dużego wkrętaka bądź przecinaka
Tak to ja robiłem w Polonezie, ponieważ na tylnym tłoczku jest podłużne nacięcie.W B czwórce są tylko dwa rowki po bokach, więc wkrętakiem czy przecinakiem nie wiele zwojujesz. No chyba, że u Ciebie jest inaczej :roll:

[ Dodano: 2008-05-22, 20:35 ]
noorbi pisze:Czy tłoczek jest na bank wkręcany?
Na bank i to ten szwajcarski ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 maja 2008, 20:44

noorbi, jeśli Ci nie wraca tłoczek to sprawdź czy Ci się czasem mechanizm ręcznego w zacisku nie zablokował. Myślę, że to najbardziej prawdopodobna przyczyna, a w takim razie obawiam się, że bez rozłożenia na czynniki pierwsze się nie obejdzie. Jest jeszcze możliwość, że to tylko linka się zapiekła.
Pytałeś jak zdjąć linkę. Otóż w dźwigni ręcznego na zacisku jest taki mały łezkowaty otwór. Wkładasz w niego jakiś wkrętak, naciskasz w dół dźwignię, a koniec linki zostaje w górze. Teraz końcówkę linki zsuwasz z zaczepu i już :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga