[ B4 all ] jak rozebrać tylne hamulce, tarcze
[ B4 all ] jak rozebrać tylne hamulce, tarcze
Koledzy mam taki problem, trze mi coś w tylnym kole. Prawdopodobnie poleciały klocki i tłoczek nie wraca całkowicie. Jutro będę to rozbierał ale nigdy tego nie robiłem więc poproszę o praktyczne wskazówki. Imadełko do wepchnięcia tłoczka już sobie zrobiłem. Bardzo proszę o opis jak po kolei to rozebrać. Zdejmuję koło i co dalej ?? Wiem że śruby są z tyłu ale co z ręcznym, linką ? jesli się komuś zechce proszę o opis demontażu tego wszystkiego krok po kroku, tak abym mógł wymienić klocki, wyczyścić tarcze. Dzięki za wszelką pomoc.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Do wymiany klocków i wyczszczenia tarczy wystarczy ze zdejmiesz na poczatek koło :mrgreen: a dalej odkrecisz zacisk od jarzma to do wymiany samych klcków a jesli chcesz wyjac jeszcze tarcze to musisz odkrecić całe jarzmo od belki. Linki od reczenego nie ma potrzeby sciagac. <ok> Czyli do zmiany klocków odkrecasz te sróby co sa na prowadnicy osłonietej gumką - te na samej górze - na foto kółko nr 1. A do zdjecia tarczy odkrecasz całe jarzmo z zaciskiem te sróby co sa nizej - na foto kółko nr 2.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 17:26 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Ja robię to tak, odkręcam koło, potem z tyłu tarczy mam dwie śruby na klucze imbusowe(rozmiaru nie pamiętam) odkręcam zacisk i i zacisk odchodzi razem z tarcza. Zacisk ciężko schodzi z tarczy można sobie pomóc młotkiem. I tyle wystarczy do wymainy klocków i oczyszczenia wszystkiego. Linki nie trzeba ściągać.
Tego nie trzeba ruszaćSolskier pisze:Czyli do zmiany klocków odkrecasz te sróby co sa na prowadnicy osłonietej gumką - te na samej górze.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
wg Twojego sposobu to nie trzeba ale opisałem na wszelki wypadek jak ktoś chce zmeinic same klocki bez sciagania tarczy to do tego wystarczy tlyko odkrecenie góry, chociaz to bez róznicy co sie odkreci bo czy całe jarzmo czy tylko zacisk to i tak wymienisz klocki i tak.AUDI_A6 pisze:Solskier napisał/a:
Czyli do zmiany klocków odkrecasz te sróby co sa na prowadnicy osłonietej gumką - te na samej górze.
Tego nie trzeba ruszać
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
No jest w dziale warsztat viewtopic.php?t=9988&start=0
Ale pewnie Noorbi już dawno go widział
Ale pewnie Noorbi już dawno go widział
Przede wszystkim Solskier, AUDI_A6, IC69, Danek wielkie dzięki za wskazówki :!:
Jutro sie za to zabieram, mam nadzieję że zrobię jak trzeba. Jeśli ociera w czasie jazdy bez hamowania, to zapewne tłoczek nie powraca sam. Jeden mechanik powiedział że po wymianie klocków może przestać, bo grubszy klocek nie da aż tak wyjechać tłoczkowi, a powrót z mniejszego wychylenia jest łatwiejszy. Może tak być, czy raczej regeneracja mnie czeka?
Czy tłoczek jest na bank wkręcany?
jesne że widziałem, zanim założyłem temat użyłem szukajkiAUDI_A6 pisze:Ale pewnie Noorbi już dawno go widział
nawet mnie nie strasz, nie mam teraz czasu na tyle dłubania...AUDI_A6 pisze:regeneracja też sie przyda
Jutro sie za to zabieram, mam nadzieję że zrobię jak trzeba. Jeśli ociera w czasie jazdy bez hamowania, to zapewne tłoczek nie powraca sam. Jeden mechanik powiedział że po wymianie klocków może przestać, bo grubszy klocek nie da aż tak wyjechać tłoczkowi, a powrót z mniejszego wychylenia jest łatwiejszy. Może tak być, czy raczej regeneracja mnie czeka?
Czy tłoczek jest na bank wkręcany?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Widzę Danek, że wpadliśmy na ten sam pomysłDanek pisze:a do wykręcenia/wkręcenia tłoczka idealnie się nadaje klucz do przykręcania tarcz szlifierskich w kątówkach.
Tak to ja robiłem w Polonezie, ponieważ na tylnym tłoczku jest podłużne nacięcie.W B czwórce są tylko dwa rowki po bokach, więc wkrętakiem czy przecinakiem nie wiele zwojujesz. No chyba, że u Ciebie jest inaczej :roll:Darecki3037 pisze:ja używam dużego wkrętaka bądź przecinaka
[ Dodano: 2008-05-22, 20:35 ]
Na bank i to ten szwajcarskinoorbi pisze:Czy tłoczek jest na bank wkręcany?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
noorbi, jeśli Ci nie wraca tłoczek to sprawdź czy Ci się czasem mechanizm ręcznego w zacisku nie zablokował. Myślę, że to najbardziej prawdopodobna przyczyna, a w takim razie obawiam się, że bez rozłożenia na czynniki pierwsze się nie obejdzie. Jest jeszcze możliwość, że to tylko linka się zapiekła.
Pytałeś jak zdjąć linkę. Otóż w dźwigni ręcznego na zacisku jest taki mały łezkowaty otwór. Wkładasz w niego jakiś wkrętak, naciskasz w dół dźwignię, a koniec linki zostaje w górze. Teraz końcówkę linki zsuwasz z zaczepu i już .
Pytałeś jak zdjąć linkę. Otóż w dźwigni ręcznego na zacisku jest taki mały łezkowaty otwór. Wkładasz w niego jakiś wkrętak, naciskasz w dół dźwignię, a koniec linki zostaje w górze. Teraz końcówkę linki zsuwasz z zaczepu i już .