Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.0 ABT] jakie objawy zepsutego serwa?

ODPOWIEDZ
baskonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:52
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

[80 2.0 ABT] jakie objawy zepsutego serwa?

Post autor: baskonik » 10 sty 2008, 21:09

Witam.Mam pytanie jakie są objawy źle działającego lub zepsutego serwa?Jak wtedy działają chamulce?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [80 2.0 ABT] jakie objawy zepsutego serwa?

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2008, 21:31

baskonik pisze:Jak wtedy działają chamulce?
No mogą nie działać :mrgreen: A tak na serio to hamulec może ci twardnieć, albo odwrotnie, może robić się miękki. U starszego było na przykład coś takiego że jak naciskł hamulec to coś mu pstrykało, szukał przyczyn w zawieszeniu a to właśnie serwo było walniete. Ale przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być też inne.

baskonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:52
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: baskonik » 10 sty 2008, 21:39

u mnie ostatnio stopniowo zaczęły źle działać hamulce.Myślałem że to wina klocków więc wymieniłem ale nadal jest to samo.musze go "podpompować" dwa lub trzy razy żeby działał normalnie.Zaznacze że były odpowietrzane.Mechanik który to robił powiedział że może to być wina serwa.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 sty 2008, 19:40

baskonik pisze:u mnie ostatnio stopniowo zaczęły źle działać hamulce.Myślałem że to wina klocków więc wymieniłem ale nadal jest to samo.musze go "podpompować" dwa lub trzy razy żeby działał normalnie.Zaznacze że były odpowietrzane.Mechanik który to robił powiedział że może to być wina serwa.
To znaczy co jest źle miękki pedał, wpadający do podłogi twardy że nie można go nacisnąć?
Serwo jak jest uszkodzone to słychać jak syczy np. podczas hamowania bądź cały czas przy tym obroty silnika bardzo głupieją bo dostaje lewego powietrza.

baskonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:52
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: baskonik » 11 sty 2008, 23:46

pedał przy hamowaniu jest miękki i wpada dosyć głęboko.Nie słychać żadnego syczenia i obroty przy hamowaniu są w normie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 sty 2008, 00:09

W takim razie to nie serwo. Podobne objawy może dawać stary płyn hamulcowy...naciągnął wilgoci i stracił swoje właściwości. Kiedy wymieniałeś płyn w aucie?

baskonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:52
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: baskonik » 12 sty 2008, 10:05

Płyn był wymieniany ok.15 tyś km temu.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 sty 2008, 13:27

To będą zapowietrzone hamulce. Masz ABS bo jeśli tak to spróbuj odpowietrzyć układ na włączonym zapłonie. Jeśli to nie pomoże to trzeba będzie się bliżej przyjżeć pompie hamulcowej.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 12 sty 2008, 14:07

Sprawdzanie serwa:
-wyłączyć zapłon
-pompować pedałem hamulca kilka razy
-wcisnąć mocno pedał hamulca i jednocześnie uruchomić silnik
Jeżeli pedał hamulca wyraźnie sie opuści to serwo jest sprawne, jeżeli nie to jest uszkodzone serwo, nieszczelność w przewodach podciśnienia, lub w przypadku diesla zużyta-zepsuta Vacumpompa

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 sty 2008, 23:23

trzeba będzie się bliżej przyjżeć pompie hamulcowej.
Również mi się tak wydaje.

220V

Post autor: 220V » 13 sty 2008, 12:29

madazaw pisze:Sprawdzanie serwa:
czy takie sprawdzanie serwa jest miarodajne jesli mam system ABS???

zaczeła mi migac czerwona kontrolka z wykrzyknikiem.

Stan plynu jest ok.

Jaka może byc przyczyna? Mam ksiązke obslugi ale niestety po niemiecku :-/

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 14 sty 2008, 23:46

ABS nie ma tu za dużo do powiedzenia. System ten jakby to nazwać, jest wszczepiony "za pompą hamulcową i całym zestawem wspomagania hamulców". Można to opisać na takim schemacie: Pedał hamulca->serwo->pompa hamulcowa->ABS->zacisk przy kole. Czerwona kontrolka z wykrzyknikiem sygnalizuje niski poziom płynu hamulcowego lub jeśli auto jest wyposażone w odpowiednie czujniki, duży stopień zużycia okładzin ciernych (klocków hamulcowych).

220V

Post autor: 220V » 15 sty 2008, 23:03

dzieki za wyjasnienie,
stan plynu mam w normie, wiec musze zajrzec w jakim stanie są klocki
bo szczerze powiem, ze nie wiem czy u mnie sa czujniki zużycia okładzin...

Awatar użytkownika
Woyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 05 mar 2008, 11:54
Lokalizacja: Roźwienica

Post autor: Woyto » 29 cze 2008, 00:07

witam wszystkich. mam ciekawy problem-nie hamuje mi jedno koło z przodu , myślałem że zapowietrzone ale podczas próby okazało się że wogóle na jedno koło nie idzie ciśnienie z pompy -abs.... jaka może być przyczyna-pomocy i dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl