[80 2.0 ABT] jakie objawy zepsutego serwa?
[80 2.0 ABT] jakie objawy zepsutego serwa?
Witam.Mam pytanie jakie są objawy źle działającego lub zepsutego serwa?Jak wtedy działają chamulce?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [80 2.0 ABT] jakie objawy zepsutego serwa?
No mogą nie działać :mrgreen: A tak na serio to hamulec może ci twardnieć, albo odwrotnie, może robić się miękki. U starszego było na przykład coś takiego że jak naciskł hamulec to coś mu pstrykało, szukał przyczyn w zawieszeniu a to właśnie serwo było walniete. Ale przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być też inne.baskonik pisze:Jak wtedy działają chamulce?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To znaczy co jest źle miękki pedał, wpadający do podłogi twardy że nie można go nacisnąć?baskonik pisze:u mnie ostatnio stopniowo zaczęły źle działać hamulce.Myślałem że to wina klocków więc wymieniłem ale nadal jest to samo.musze go "podpompować" dwa lub trzy razy żeby działał normalnie.Zaznacze że były odpowietrzane.Mechanik który to robił powiedział że może to być wina serwa.
Serwo jak jest uszkodzone to słychać jak syczy np. podczas hamowania bądź cały czas przy tym obroty silnika bardzo głupieją bo dostaje lewego powietrza.
Sprawdzanie serwa:
-wyłączyć zapłon
-pompować pedałem hamulca kilka razy
-wcisnąć mocno pedał hamulca i jednocześnie uruchomić silnik
Jeżeli pedał hamulca wyraźnie sie opuści to serwo jest sprawne, jeżeli nie to jest uszkodzone serwo, nieszczelność w przewodach podciśnienia, lub w przypadku diesla zużyta-zepsuta Vacumpompa
-wyłączyć zapłon
-pompować pedałem hamulca kilka razy
-wcisnąć mocno pedał hamulca i jednocześnie uruchomić silnik
Jeżeli pedał hamulca wyraźnie sie opuści to serwo jest sprawne, jeżeli nie to jest uszkodzone serwo, nieszczelność w przewodach podciśnienia, lub w przypadku diesla zużyta-zepsuta Vacumpompa
ABS nie ma tu za dużo do powiedzenia. System ten jakby to nazwać, jest wszczepiony "za pompą hamulcową i całym zestawem wspomagania hamulców". Można to opisać na takim schemacie: Pedał hamulca->serwo->pompa hamulcowa->ABS->zacisk przy kole. Czerwona kontrolka z wykrzyknikiem sygnalizuje niski poziom płynu hamulcowego lub jeśli auto jest wyposażone w odpowiednie czujniki, duży stopień zużycia okładzin ciernych (klocków hamulcowych).