[B3/B4] korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania jest zdaje się dla B3 i B4 nieco inną konstrukcją. Również np. B3 ma go w dwóch wersjach -dla "normalnych" i dla quattro.
Jak wiecie służy on do sterowania ciśnieniem hamulców tylnych w kontekście wzrostu obciążenia tylnej osi. Siada teściowa -ciśnienie podawane poprzez korektor wzrasta, zwiększa się siła hamowania dla tylnej osi. Ponieważ oś jest mocniej dociążona ABS później zaingeruje, bo poprzez dociążenie wzrosła przyczepność i można skorzystać z hamulców tylnych mocniej -później zerwą przyczepność niż gdyby...
....dochodzę do regulacji....
....teściowej nie było, a ciśnienie wzrosło. Wówczas koła szybciej by złapały i albo wpadłyby w ślizg, albo interweniowałby maestro ABS.
Odczyt obciążenia tylnej osi realizowany jest poprzez sprężynę, której rozciągnięcie w przykładowo B3 wzrasta wraz z dokładaniem na tył teściowych i ich niezbędnych sakw z fatałaszkami. Słowem wzrost obciążenia naciąga mocniej sprężynę, ta zaś wciska mocniej "cyngielki" zaworków korektora i podaje on więcej ciśnienia na zaciski.
Teraz w tym konkretnym przypadku należy naciągnąć wstępnie sprężynę nieco mocniej i już na "dzień dobry kumie" dodamy więcej ciśnienia na tył. Po co? A to już jak ktoś uważa.
Czyli mocowanie sprężyny przy belce(b3) cofamy ku...no tak -ku tyłowi autka i napinamy sprężynę.
Jeżeli nie wiemy napiąć, czy poluzować(bo nie dam głowy jak jest w innych autach) wystarczy zaobserwować czy po dociążeniu tyłu auta sprężyna się napina, czy luzuje i odpowiednio dopasować działania.
Zasadniczo w Audi o jakich tu mówimy jeżeli dobrze pamiętam mamy do czynienia zawsze z napinającą się pod obciążeniem sprężyną.
Korektor zaś klasyczny do B3 jest jak najbardziej rozbieralny, można próbować dobrać uszczelnienia, są tam dwa tłoczki sterujące -po jednym na każde koło tylne. Mogą się zapiec, nie ma znaczenia, że powinny się ruszać przy każdym wciśnięciu pedału hamulca. Tłoczki w zaciskach też się niby powinny zawsze poruszać. A jak to w życiu bywa chyba wiemy.
Jak wiecie służy on do sterowania ciśnieniem hamulców tylnych w kontekście wzrostu obciążenia tylnej osi. Siada teściowa -ciśnienie podawane poprzez korektor wzrasta, zwiększa się siła hamowania dla tylnej osi. Ponieważ oś jest mocniej dociążona ABS później zaingeruje, bo poprzez dociążenie wzrosła przyczepność i można skorzystać z hamulców tylnych mocniej -później zerwą przyczepność niż gdyby...
....dochodzę do regulacji....
....teściowej nie było, a ciśnienie wzrosło. Wówczas koła szybciej by złapały i albo wpadłyby w ślizg, albo interweniowałby maestro ABS.
Odczyt obciążenia tylnej osi realizowany jest poprzez sprężynę, której rozciągnięcie w przykładowo B3 wzrasta wraz z dokładaniem na tył teściowych i ich niezbędnych sakw z fatałaszkami. Słowem wzrost obciążenia naciąga mocniej sprężynę, ta zaś wciska mocniej "cyngielki" zaworków korektora i podaje on więcej ciśnienia na zaciski.
Teraz w tym konkretnym przypadku należy naciągnąć wstępnie sprężynę nieco mocniej i już na "dzień dobry kumie" dodamy więcej ciśnienia na tył. Po co? A to już jak ktoś uważa.
Czyli mocowanie sprężyny przy belce(b3) cofamy ku...no tak -ku tyłowi autka i napinamy sprężynę.
Jeżeli nie wiemy napiąć, czy poluzować(bo nie dam głowy jak jest w innych autach) wystarczy zaobserwować czy po dociążeniu tyłu auta sprężyna się napina, czy luzuje i odpowiednio dopasować działania.
Zasadniczo w Audi o jakich tu mówimy jeżeli dobrze pamiętam mamy do czynienia zawsze z napinającą się pod obciążeniem sprężyną.
Korektor zaś klasyczny do B3 jest jak najbardziej rozbieralny, można próbować dobrać uszczelnienia, są tam dwa tłoczki sterujące -po jednym na każde koło tylne. Mogą się zapiec, nie ma znaczenia, że powinny się ruszać przy każdym wciśnięciu pedału hamulca. Tłoczki w zaciskach też się niby powinny zawsze poruszać. A jak to w życiu bywa chyba wiemy.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
Jak tam uważasz, niemniej osobiście jak mam coś uszkodzone z hamulcowego układu to naprawiam to, nie wywalam
Tak zrobiłem niedawno po zakupie 90ki -kompletna rozbiórka całego układu, panewkowanie "zamarzniętych" dźwigienek ręcznego w zaciskach(dałem panewki z nierdzewki), komplety naprawcze no i właśnie korektor.
Udupczył ktoś śrubę mocującą dźwignię. Masakra -zostało im kawałek w środku, a materiał jak szkło twardy. Naniszczone wierteł. gwintownik ale działa.
Jakby nie tumany co gmerały wcześniej to sprawa byłaby banalna. A tak to musiałem nawet tłoczki poprawiać, bo osły młotkiem biły(nie umiem powiedzieć po co) i rozklepały :lol:
Tak zrobiłem niedawno po zakupie 90ki -kompletna rozbiórka całego układu, panewkowanie "zamarzniętych" dźwigienek ręcznego w zaciskach(dałem panewki z nierdzewki), komplety naprawcze no i właśnie korektor.
Udupczył ktoś śrubę mocującą dźwignię. Masakra -zostało im kawałek w środku, a materiał jak szkło twardy. Naniszczone wierteł. gwintownik ale działa.
Jakby nie tumany co gmerały wcześniej to sprawa byłaby banalna. A tak to musiałem nawet tłoczki poprawiać, bo osły młotkiem biły(nie umiem powiedzieć po co) i rozklepały :lol:
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
U mnie pedał łapie wysoko, ręczny jest (choć kół nie blokuje podczas jazdy) a tarcze tylne ledwo co zdarte. Jak wyreguluję korektor dam znać.tomastepa pisze:Patrząc na rysunek powinieneś zmniejszyć przerwę miedzy śruba a sprężyną (to co na czerwono zaznaczone)
Pedał hamulca łapie wysoko ?
Jest:
- B4 Cabrio 2,8
- B6 Avant 1,9 AVF + mapa 168KM
było: AUDI 80 B4 1,9 TDI Bosch + chip
- B4 Cabrio 2,8
- B6 Avant 1,9 AVF + mapa 168KM
było: AUDI 80 B4 1,9 TDI Bosch + chip
Czy korektor może nie puszczać z powrotem? Bo mam taki problem, że grzeje mi się lewe koło. Miesiąc temu wymieniłem tarcze i klocki, prowadnice i gumki. Od wczoraj lewe koło masakrycznie się grzeje. Zdjąłem zacisk, ale tłoczek działa. Kluczem do szlifierki kręciłem tam i z powrotem kilka razy i nie blokował się. Co z tym zrobić? Dodam, że w tym samym czasie jak zaczęło sie koło grzać to w czasie puszczania hamulca słychać z pod auta pisk, jakby coś było zatarte.
Nima dymu bez ognia .. Audi nigdy dość
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
Właśnie problem w tym, że wciskam hamulec, puszczam i hamulec trzyma. Zaciągam ręczny, zwalniam i jest OK do następnego wciśnięcia hamulca. Poza tym dzwignie ręcznego można naciskać jednym palcem i zawsze wraca do końca.
[ Dodano: 2012-05-31, 23:53 ]
Sprawdziłem to i okazało się, że piski dochodzą z korektora. Po wcisnieciu pedału na maxa, w korektorze coś piszczało podczas zwalniania hamulca. W ogóle działał on nie w tą stronę co trzeba. Jak wciskałem hamulec, to nie reagował, a przy zwalnianiu hamulca zamykał się i dlatego zacisk trzymał. Podciągnąłem sprężyne na maxa i wkręciłem ta śrube w środku mocniej. Przestało zgrzytać i koło przestało się blokować. Hamulce są ok, ale chyba trzeba będzie odpowietrzyć, bo się głębiej pedał zapada. Na razie jeżdzę ale chyba się ten korektor kończy i nie długo chyba będzie na niego pora...
[ Dodano: 2012-05-31, 23:53 ]
Sprawdziłem to i okazało się, że piski dochodzą z korektora. Po wcisnieciu pedału na maxa, w korektorze coś piszczało podczas zwalniania hamulca. W ogóle działał on nie w tą stronę co trzeba. Jak wciskałem hamulec, to nie reagował, a przy zwalnianiu hamulca zamykał się i dlatego zacisk trzymał. Podciągnąłem sprężyne na maxa i wkręciłem ta śrube w środku mocniej. Przestało zgrzytać i koło przestało się blokować. Hamulce są ok, ale chyba trzeba będzie odpowietrzyć, bo się głębiej pedał zapada. Na razie jeżdzę ale chyba się ten korektor kończy i nie długo chyba będzie na niego pora...
Nima dymu bez ognia .. Audi nigdy dość
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
i jak tam po regulacji? Tarcze rownomiernie zciera? U mnie po wymianie tarcz i klockow przod jest oki ale tylne tarcze sa tylko lekko przytarte po zewnetrznej stronie...silnik pisze:U mnie pedał łapie wysoko, ręczny jest (choć kół nie blokuje podczas jazdy) a tarcze tylne ledwo co zdarte. Jak wyreguluję korektor dam znać.tomastepa pisze:Patrząc na rysunek powinieneś zmniejszyć przerwę miedzy śruba a sprężyną (to co na czerwono zaznaczone)
Pedał hamulca łapie wysoko ?
NieGerB3 pisze:A w każdej B3 był kolektor?
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga