Od razu mówię, że szukać podobnego tematu szukałem, ale niestety nic podobnego nie znalazłem. Postanowiłem więc założyć nowy topic, ze względu na indywidualność mojego problemu.
Otóż jakiś czas temu regenerowałem pompę, dzięki temu zabiegowi pompa uzyskała pełną sprawność.
Jednak zauważyłem, że odpalając rano samochód i wyruszając w trasę, pedał hamulca jest dziwnie miękki i trzeba trochę mocniej naciskać. Natomiast jak już jadę na nieco wyższych obrotach, pedał twardnieje i jest jak w każdym innym aucie i bardzo precyzyjnie reaguje na naciskanie. Już przy niskim jego skoku czuć jak auto porządnie hamuje.
Czego to może być wina? Układ jest odpowietrzony. Czy to wina wspomagania hamulców?
[80 B3] Miękki pedał hamulca na wolnych obrotach
Wygląda to raczej właśnie na układ wspomagania hamulców - serwo. Inną przyczyną jest pompa podciśnienia i moim zdaniem właśnie tu może tkwić przyczyna ze względu na fakt, że jej praca zależy od obrotów silnika. Niemniej jednak powinien występować tzw. akumulator podciśnienia i to pozwalałoby pracować hamulcom (i nie tylko) normalnie. Może zwyczajnie masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia, np. króciec przy serwie itd.
Hmm. Myślę, że tak. Z tym, że musi to być przewód dość wytrzymały i uważaj w miejscach gdzie może być bezpośrednio narażony na temperaturę. Dobrze by było gdyby był zbrojony. Jak założysz to obserwuj przez jakiś czas, bo nigdy nie wiadomo. Tylko pamiętaj, żeby był zbrojony, bo jednak to podciśnienie może Ci go zwężać, chociaż nie wiem jaka tam wartość tego podciśnienia panuje.