[B4 1z Avant] pompa hamulcowa ??
[B4 1z Avant] pompa hamulcowa ??
Witam mam problem z hamulcami ostatnio zaczął mi schodzić pedał hamulca i hamulce były słabsze... Po kilku dniach sprawdziłem to i okazało się ze to przewód hamulcowy pękł.Wczoraj wszytko wymienione a tu pedał powolutku zaczyna ociekać w dol ale po ponownym naciśnięciu wszytko ok hamulce były odpowietrzone 2 razy i nadal to samo da się jakoś sprawdzić czy to pompa czy może się coś innego zapowietrzyło przy okazji.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
No to ładnie, sam bym nie wpadł na taka modyfikacje, spawać zacisk? Mogłeś go chociaż rozebrać choć to i tak porażka, hamulce to nie zabawa i przez to łatwo można stracić duużo, takich rzeczy się nie robi.gemus pisze:nie wiem czy to ma znaczenie ale tydzień wcześniej na lewy zacisk musiałem naspawac nakrętkę bo mi sie odpowietrznik okręcił czy w tym czasie mogło się coś w zacisku uszkodzić np te uszczelki
Jasne że jak spawałeś zacisk uszczelnienia gumowe, cały smar i olej, gumki, wszystko sie wypaliło, i teraz możesz to wyrzucić najprawdopodobniej, lub poskładać od nowa na nowych częściach.
Jaką nakrętkę przyspawałeś? Możesz to lepiej opisać.gemus pisze:nie wiem czy to ma znaczenie ale tydzień wcześniej na lewy zacisk musiałem naspawac nakrętkę bo mi sie odpowietrznik okręcił czy w tym czasie mogło się coś w zacisku uszkodzić np te uszczelki
Odpowietrznik się ukręcił? Jeśli tak to trzeba zarobić nowy.
Jeśli pomimo odpowietrzania układu nie da się tego dokonać, bo w układzie wciąż znajduje się powietrze, to pompa hamulcowa jest do wymiany.
Odpowietrz dobrze układ i przy sprawnej pompie wszystko powinno wrócić do normy.gemus pisze:nakretke naspawna byla na kawalek wystajacego odpowietrznika aby go odkrecic i wkrecic nowy jak zalozylem nowy i odpowietrzylem wszystko bylo ok do puki nie trzasną przwod
Jeśli odpowietrzenie układu będzie niemożliwe(powietrze w układzie) wymień pompę hamulcową.
Sprawdź również działanie serwa. Naciśnij kilka razy na pedał hamulca podczas wyłączonego silnika, włącz silnik i jednocześnie trzymaj wciśnięty pedał hamulca. Powinien on opaść trochę w dół.
Ja właśnie przerobiłem taki temat. Przy pierwszym naciśnięciu hamulca pedał wpadał praktycznie w podłogę. I choć hamował to bardzo nisko chwytał. Układ szczelny, nic nie było od roku robione przy hamulcach. Po wymianie pompy hamulcowej jest idealnie. Oczywiście płyn tez nowy (choć wymieniam co rok).
Zrób tak jak wszyscy radzą. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze układ (szczególnie że przy nim grzebałeś) a jeśli dolegliwość nadal będzie to pompa do wymiany.
Zrób tak jak wszyscy radzą. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze układ (szczególnie że przy nim grzebałeś) a jeśli dolegliwość nadal będzie to pompa do wymiany.
[/quote]Orem pisze:hej, Jelly
jakiej marki założyłeś tą nową pompę i ile kosztowała? - przede mną ten sam temat. Zastanawiam sie nad ATE.
Założyłem Delphi, kosztowała mnie 220zł. Ale okazało się że to nie pompa.
Przyczyną tego wszystkiego był korektor siły hamowania... Także poogladaj wszystko żebyś niepotrzebnie nie wymieniał :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
A ja dalej walcze z tymi hamulcami, tzn. miałem taki problem, że grzał mi się prawy przód i lewy tył, ale nie jakoś intensywnie, tylko jak zrobiłem z 30 km i dotknąłem felgę to była ciepła, tarcza była gorąca, natomiast lewy przód i prawy tył tarcza była letnia, bo mało hamowalem. Postanowiłem się zająć tym tematem, wymieniłem przewody hamulcowe, ogarnąłem zaciski, tj. nowe gumki, specjalny smar do tłoczków, do prowadnic zacisków też specjalny smar i dalej to samo. Pomyslałem sobie, że jeśli grzeją się po przekątnej to może pompa hamulcowa, więć kupiłem nową pompę hamulcową, płyn chyba z 3 razy w tym czasie wymieniłem na nowy a problem jak był tak jest. W dodatku pali mi się ABS. Czy jest możliwe, żeby ABS był jeszcze zapowietrzony? Odpowietrzałem klasycznie od tyłu prawego do lewego przodu z włączonym zapłonem? A Może prowadnice zacisków już wyrobione? Miał ktoś taki przypadek? Z góry dzięki za odzew, w hamulce włożyłem już trochę $$$ i czasu i końca nie widać...
krzysiek21_01_1989, moze tłoczki sie zapiekają lub posuw zacisku i blokuje ci tarcze... podnies samochod i zakrec kolem i sie okaze czy nie blokują ci hamulce
jak sie mocno grzeją to mogą byc podpalone i jedynie wymiana przywróci ich pełną sprawność, obejrzyj takze tarcze czy nie trzeba dac ich do toczenia lub czy nie trzeba na nowe wymienic.
jak sie mocno grzeją to mogą byc podpalone i jedynie wymiana przywróci ich pełną sprawność, obejrzyj takze tarcze czy nie trzeba dac ich do toczenia lub czy nie trzeba na nowe wymienic.