Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z Avant] pompa hamulcowa ??

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

[B4 1z Avant] pompa hamulcowa ??

Post autor: gemus » 12 lut 2013, 15:33

Witam mam problem z hamulcami ostatnio zaczął mi schodzić pedał hamulca i hamulce były słabsze... Po kilku dniach sprawdziłem to i okazało się ze to przewód hamulcowy pękł.Wczoraj wszytko wymienione a tu pedał powolutku zaczyna ociekać w dol ale po ponownym naciśnięciu wszytko ok hamulce były odpowietrzone 2 razy i nadal to samo da się jakoś sprawdzić czy to pompa czy może się coś innego zapowietrzyło przy okazji.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 12 lut 2013, 15:42

Możliwe że jeszcze jest powietrze w układzie i to że dwa razy odpowietrzałeś to nie zawsze znaczy że już nie będzie gdzieś jakiegoś pęcherzyka z powietrzem. Spróbuj jeszcze ze dwa razy odpowietrzyć. I zobaczysz czy będzie poprawa czy pompka już niedomaga.

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: gemus » 12 lut 2013, 19:46

nie wiem czy to ma znaczenie ale tydzień wcześniej na lewy zacisk musiałem naspawac nakrętkę bo mi sie odpowietrznik okręcił czy w tym czasie mogło się coś w zacisku uszkodzić np te uszczelki :-D

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 19:52

gemus pisze:nie wiem czy to ma znaczenie ale tydzień wcześniej na lewy zacisk musiałem naspawac nakrętkę bo mi sie odpowietrznik okręcił czy w tym czasie mogło się coś w zacisku uszkodzić np te uszczelki :-D
No to ładnie, sam bym nie wpadł na taka modyfikacje, spawać zacisk? Mogłeś go chociaż rozebrać choć to i tak porażka, hamulce to nie zabawa i przez to łatwo można stracić duużo, takich rzeczy się nie robi.

Jasne że jak spawałeś zacisk uszczelnienia gumowe, cały smar i olej, gumki, wszystko sie wypaliło, i teraz możesz to wyrzucić najprawdopodobniej, lub poskładać od nowa na nowych częściach.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 19:58

gemus pisze:nie wiem czy to ma znaczenie ale tydzień wcześniej na lewy zacisk musiałem naspawac nakrętkę bo mi sie odpowietrznik okręcił czy w tym czasie mogło się coś w zacisku uszkodzić np te uszczelki :-D
Jaką nakrętkę przyspawałeś? Możesz to lepiej opisać.
Odpowietrznik się ukręcił? Jeśli tak to trzeba zarobić nowy.

Jeśli pomimo odpowietrzania układu nie da się tego dokonać, bo w układzie wciąż znajduje się powietrze, to pompa hamulcowa jest do wymiany.

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: gemus » 12 lut 2013, 20:28

nakretke naspawna byla na kawalek wystajacego odpowietrznika aby go odkrecic i wkrecic nowy jak zalozylem nowy i odpowietrzylem wszystko bylo ok do puki nie trzasną przwod

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 22:41

gemus pisze:nakretke naspawna byla na kawalek wystajacego odpowietrznika aby go odkrecic i wkrecic nowy jak zalozylem nowy i odpowietrzylem wszystko bylo ok do puki nie trzasną przwod
Odpowietrz dobrze układ i przy sprawnej pompie wszystko powinno wrócić do normy.
Jeśli odpowietrzenie układu będzie niemożliwe(powietrze w układzie) wymień pompę hamulcową.

Sprawdź również działanie serwa. Naciśnij kilka razy na pedał hamulca podczas wyłączonego silnika, włącz silnik i jednocześnie trzymaj wciśnięty pedał hamulca. Powinien on opaść trochę w dół.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 lut 2013, 08:11

Ja właśnie przerobiłem taki temat. Przy pierwszym naciśnięciu hamulca pedał wpadał praktycznie w podłogę. I choć hamował to bardzo nisko chwytał. Układ szczelny, nic nie było od roku robione przy hamulcach. Po wymianie pompy hamulcowej jest idealnie. Oczywiście płyn tez nowy (choć wymieniam co rok).
Zrób tak jak wszyscy radzą. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze układ (szczególnie że przy nim grzebałeś) a jeśli dolegliwość nadal będzie to pompa do wymiany.

Orem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2008, 22:12

Post autor: Orem » 13 cze 2013, 18:57

hej, Jelly

jakiej marki założyłeś tą nową pompę i ile kosztowała? - przede mną ten sam temat. Zastanawiam sie nad ATE.[/quote]

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 cze 2013, 19:49

hej, Jelly

jakiej marki założyłeś tą nową pompę i ile kosztowała? - przede mną ten sam temat. Zastanawiam sie nad ATE.
[/quote]

Załóż pompę hamulcową firmy LUCAS, będziesz miał bardzo dobre hamulce :)

PS. Jak chcesz, to mogę odsprzedać sprawną pompę hamulcową LUCAS, używana, bez ABS.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 14 cze 2013, 08:47

Orem pisze:hej, Jelly

jakiej marki założyłeś tą nową pompę i ile kosztowała? - przede mną ten sam temat. Zastanawiam sie nad ATE.
[/quote]

Założyłem Delphi, kosztowała mnie 220zł. Ale okazało się że to nie pompa.
Przyczyną tego wszystkiego był korektor siły hamowania... Także poogladaj wszystko żebyś niepotrzebnie nie wymieniał :lol:

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 17 cze 2013, 23:11

Kolego, a co konkretnie było z tym korektorem siły hamowania? Co przy nim można zrobić?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 18 cze 2013, 08:25

Korektor ciekł. Można go jedynie wymienić.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 29 cze 2013, 15:37

A ja dalej walcze z tymi hamulcami, tzn. miałem taki problem, że grzał mi się prawy przód i lewy tył, ale nie jakoś intensywnie, tylko jak zrobiłem z 30 km i dotknąłem felgę to była ciepła, tarcza była gorąca, natomiast lewy przód i prawy tył tarcza była letnia, bo mało hamowalem. Postanowiłem się zająć tym tematem, wymieniłem przewody hamulcowe, ogarnąłem zaciski, tj. nowe gumki, specjalny smar do tłoczków, do prowadnic zacisków też specjalny smar i dalej to samo. Pomyslałem sobie, że jeśli grzeją się po przekątnej to może pompa hamulcowa, więć kupiłem nową pompę hamulcową, płyn chyba z 3 razy w tym czasie wymieniłem na nowy a problem jak był tak jest. W dodatku pali mi się ABS. Czy jest możliwe, żeby ABS był jeszcze zapowietrzony? Odpowietrzałem klasycznie od tyłu prawego do lewego przodu z włączonym zapłonem? A Może prowadnice zacisków już wyrobione? Miał ktoś taki przypadek? Z góry dzięki za odzew, w hamulce włożyłem już trochę $$$ i czasu i końca nie widać...

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 29 cze 2013, 21:40

krzysiek21_01_1989, moze tłoczki sie zapiekają lub posuw zacisku i blokuje ci tarcze... podnies samochod i zakrec kolem i sie okaze czy nie blokują ci hamulce
jak sie mocno grzeją to mogą byc podpalone i jedynie wymiana przywróci ich pełną sprawność, obejrzyj takze tarcze czy nie trzeba dac ich do toczenia lub czy nie trzeba na nowe wymienic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl