Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi b4 1z] problem z hamulcami zażegnany??

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

[Audi b4 1z] problem z hamulcami zażegnany??

Post autor: lowslow89 » 17 kwie 2011, 20:31

Szukam pomocy, podpowiedzi, wsparcie duchowe też się przyda.
taka oto historia;
kupując mojego obecnego avanta 'telepało' kierownicą przy hamowaniu, auto było na alu felgach firmy krzak. Pomyślałem nic tylko tarcze, wymieniłem 4 tarcze wraz z klockami.
Po 20km delikatne drżenie na początku, przorodziło się w coraz mocniejsze... przetoczyłem tarcze na aucie, sytuacja się znów ta sama, delikatne drżenie na początku, przorodziło się w coraz mocniejsze... zmieniłem tarcze na TRW wraz z nimi inny komplet alu felg... efekt jak wyżej, znow zaczeło telepać, przetoczenie tarcz na aucie i tym razem założyłem koła stalowe z tymi samymi oponami co na alu. efekt 700km i zero drżenia, kupiłem ori alu speedline 15' 150km i znów telepanie w kierownicy.
I tu moje pytanie. dlaczego mój avant nie może jeździć na felgach alu?? nie rozumiem tego nie pojmuje, i naprawde, uwierzcie mi że nie mam sił.... Avant sprawuje mi sie bardzo dobrze i chcialbym troche nim pojeździć. ale te bicie nie daje mi spokoju i spędza sen z powiek...

PROSZE bardzo o pomoc...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez lowslow89, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 18 kwie 2011, 11:03

Chciałbym pomóc, ale sam mam problem z heblami w audianie, zresztą sam wiesz :-/

Moja historia jest dłuższa, ale postaram sie ją streścić ;-)

Kiedy przyszła zmiana tarcz i klocków założyłem tarcze firmy Maxis i klocki TRW zrobiłem parę tyś i zaczeło się delikatnie bicie, ale dotrwałem tak do ponad 20 000km. Kolejny raz wymieniłem tarcze, tym razem na TRW; klocki zostały delikatnie podpiłowane i założone do nowych tarcz. Spokoju miałem jakieś 2 000km. Tarcze traktowałem jak niemowle, docierałem je bardzo delikatnie; dlatego żeby nie robić po raz trzeci tego samego. Niestety wczoraj wracając z trasy mam coraz większe bicie w kierownicy przejechane ok 2500km od wymiany. Zmieniłem koła z alu na czarną stal; jest znacznie lepiej niż na poprzednich, ale tez delikatnie bije. W niedługim czasie wyważe stalki i pojeżdzę trochę na nich mając nadzieje, że będzie dobrze. Dodam, że moje alu w aucie siostry spisują się bardzo dobrze, nie ma bicia na kierownicy podczas hamowania ;-) Dostaje już szału z tym biciem, skonczyły się w zasadzie pomysły co może być tego przyczyną. Zawieszenie sprawdzane na stacji i zero luzów. Moje podejrzenie poszło także na same zaciski, ale przy wymianie wszystko chodziło delikatnie, nic nie zapieczone. Proszę o pomoc w tym temacie, bo uwierzcie mi mam już serdecznie dość tego telepania :cry:


Nareszcie problem został rozwiązany

Ostatnio audiana została oddana do mechanika, który porządnie wyczyścił przednie piasty, przetoczył 4 tarcze hamulcowe, do przodu musiał dać już nowe klocki, bo stare wygladały tragicznie. Co prawda przejechałem dopiero jakieś 1800km od tego zabiegu, ale różnica jest ogromna kierownica podczas hamowania ani drgie ;-) Zdam relację jak zrobie ok 3000km. Wtedy już będę wiedział czy jest dobrze z hamulcami, ale jestem dobrej myśli ;-) Nareszcie czerpię przyjemność z jazdy tym autem, a nie tak jak wcześniej szlak mnie trafiał gdy miałem dotykać pedału hamulca :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 10:29 przez tomekk666, łącznie zmieniany 3 razy.

aro123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2008, 09:33
Kontakt:

Post autor: aro123 » 21 cze 2011, 11:52

lowslow89, tomekk666, ja mam ten sam problem miałem jusz z bosch trw klocki i tarczepo przejechaniu ok 1000k zaczeło sie bicie wkoncu miałem dosc mechanik mi pordził wymiane piasty wymieniłem piaste łozyska tarcze klocki łapy gumy na wachaczach drązki stabilizacyjne wszystko z Lemforder oprucz łap te kupiłem orginalne wszystko było sprawdzone pod kontem luzów nie było żadnych po przejechaniu 2000 km zaczeło sie bicie leki przy chamowaniu nie wiem co jest prosze o pomoc ne zwracajcie uwagi na błendy

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 22 cze 2011, 20:43

aro123 pisze:po przejechaniu 2000 km zaczeło sie bicie leki przy chamowaniu nie wiem co jest prosze o pomoc
Kolego nie zazdroszczę Ci tego; my już praktycznie odpuściliśmy, bo nikt nie wie dlaczego po przejechaniu 1-2 tyś bije :cry:
W jakim stanie masz zaciski i jarzma :?: Nie ma nadmiernych luzów na tym :?: U mnie zawieszenia nie ruszałem, bo nie ma sensu; co prawda jeden "mechanik" proponował wymianę łożysk w przednich kołach i przegubów, bo to może od tego i po wymianie pomoże. Oczywiście podziękowałem, bo nie mam zamiaru wymieniać niepotrzebnych rzeczy. U siebie będę wkładał inne jarzma i zaciski może po zmianie będzie dobrze. Tarcze trw na których było bicie sprawdzane przez znajomego na tokarni i wyszło, że są proste :roll:

Koledzy spotkał się ktoś z Was z usztywnianiem jarzm :?: No jednym z klubów audi wyczytałem, że można je usztywnić w taki sposób wcisnąć z trzpieniem blaszkę od puszki po piwie.. (pasek); ja zrobilem blaszka od browarka i tak srednio raz na 5-6 miesiecy je zmieniam, oplaca sie, bo szkoda tarcz i kasy na Nerwosol i zioła. Troche mnie to zdziwiło, ale jakby miało pomóc to czemu nie spróbować ;-)

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

Post autor: lowslow89 » 06 lip 2011, 13:10

Wyprobowalem ten patent z usztywnieniem jarzm, faktycznie pomoglo i to DUZO. Co prawda mam zrobione okolo 250km ale jest znaczna poprawa. Ze zaden mechanik na to nie wpadl:( nie wszystkie te prowadnice mialy luzy, po mierzeniu i obadaniu okazalo sie ze wycieraja sie te sruby na ktorych pracuja zaciski hamulcow (nie wiem jak fachowo to nazwac).
Z tego co sie wstepnie zorientowalem to jest to do kupienia w nie duzych pieniadzach. Jesli nic dalej nie bedzie sie dziac kupie i wymienie.
Polecam ten manewr.
Pzdr.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 06 lip 2011, 17:15

Na tokarnie i wytoczyć nową śrube co trzyma zacisk,i po sprawie.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 06 lip 2011, 17:29

lesli pisze:Na tokarnie i wytoczyć nową śrube co trzyma zacisk,i po sprawie.
o którą śrubę Ci chodzi :?:

nam o ten taki bolec co wchodzi w jarzmo ;-)

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 06 lip 2011, 18:34

Bolec co wchodzi w jarzmo i jest doniego przykęcany zacisk chamulca tak.

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

Post autor: lowslow89 » 06 lip 2011, 19:50

Tak. Komplet tych srob wraz z gumkami i tawotem firmy TRW kosztuje na necie 35 plus wysylka, wiec chyba nie ma sensu jezdzic i sztukowac.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 06 lip 2011, 20:32

lesli pisze:Bolec co wchodzi w jarzmo i jest doniego przykęcany zacisk chamulca tak.
tak dokładnie o to chodzi, ale tak jak kolega wyżej zauważył takie dorabianie mija się z celem. Szukając trochę po necie info o wnętrzu jarzm natrafiłem na zestawy naprawcze składające się z plastikowych tuleji prowadzących we wnętrzu jarzma jak i również z bolców wyposażonych w gumki do których przykęcany jest zacisk. Pozwole sobie dac fotki jak to wygląda ;-)
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lip 2011, 20:37 przez tomekk666, łącznie zmieniany 2 razy.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 06 lip 2011, 20:37

I oto chodzi,ja akurat mam dojście do tokarni to co innego.


Uwarzam temat za zamknięty.
<piwo>

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

Post autor: lowslow89 » 28 lip 2011, 14:34

To dobrze ze dla ciebie jest zamkniety. Dla mnie nie, poniewaz kupilem te prowadniczki do jarzm, jarzma delikatnie rozwiercilem, i do toczylem tulejki ze stali, wszystko po zlozeniu pracuje bardzo dobrze bez luzow, plynnie, ale...... Drzenie kierownicy nie ustalo. Oddam pol krolestwa temu kto to ogarnie...:D Chetni??



[ Dodano: 2011-08-15, 20:10 ]
witajcie koledzy.
wstępnie myślę że problem z biciem kierownicy przy hamowaniu (wstępnie) zażegnany.
a mianowicie, mechanikiem nie jestem, dlatego dawałem to do robienia fach-manom zwanymi "mechanik samochodowy"
każdy z nich (około 5) upierał się przy tarczach lub piasty. wymieniali, przetaczali hajs zgarniali, efekt?? braki w portfelu i drganie nie ustępowało. pojechałem na stację diagnostyczną, i prawie dosłownie trzeba złapać gościa za twarz i zmuszać do sprawdzania. luzów było dużo co się okazało, i znów brak było nadszarpnąć budżet i tym razem samemu plus koledzy którzy dużo pomogli Dziuba i Tomek666.
zakupiłem gumy na wahacze, sanki, sworznie, łączniki, na stabilizator, poduszkę pod skrzynie. większość firmy lemforder i ruvilla. wymiana wszystkiego na hura, no i jest efekt. po zrobieniu ok 300km cisza, kierownica nawet nie drgnie.
nawet nie wiecie jaka to ulga
napisałem wstępnie problem zażegnany bo wole poczekać jak to się będzie sprawować dalej.
dziękuje wszystkim którzy starali się pomóc w tym temacie.
zrobię więcej kilometrów to zdam relację co i jak.
pozdrawiam
<ok>

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 09 lis 2011, 23:21

a może ktoś wie ile jest poduszek silnika 2 czy 3????

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 10 lis 2011, 00:31

2, i 2 do skrzyni :->

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 lis 2011, 06:45

Dwie do skrzyni i trzy silnika. Dwie boczne na podłużnicach i jedna z przodu do belki pod chłodnicą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl