[B4 ABT ] Problem z hamulcem , czasem bardzo słaby
[B4 ABT ] Problem z hamulcem , czasem bardzo słaby
Witam wszystkich, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałośc jesli coś nie tak . W mojej 80 mam od jakichs 3 tyg problem typu ,że odpalam i hamulec jest dosc miękki i strasznie słabo hamuje, wystarczy przejechac kilka kilometrów i ponaciskac hamulec i wszystko wraca do normy ale boję sie że kiedys nacisne i nic nie bedzie. Gdzie szukac przyczyny i jakie koszta ewentualne. Silnik 2.0 ABT z ABS-em . Acha i czy autko z absem odpowietrza się tak samo jak bez bo jeszcze tego nie robiłem przy absie . pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sądzę , że koledze chodziło o płyn. Sam osobiście jak miałbym podobne objawy to bym poza sprawdzeniem szczelności układu wymienił płyn a następnie sprawdził pompę. Układ z ABS odpowietrza tak samo jak zwykle układy u tylko na włączonym zapłonie.MIODEK pisze:Przewód, płyn ? :roll:Ftyczek pisze:ja na Twoim miejscu pierwsze wymienił hamulcowy, dopiero pozniej szukał usterek.
jesli chodzi o szczelnosc układu to chyba musi byc ok bo od samego początku jak go mam nie dolewałem płynu czyli od roku a cały czas jest max na zbiorniczku. tylko dziwi mnie że raz jest ok , nawet zaraz przed świetami byłem na przeglądzie i nie mieli sie do czego przyczepic z hamulcami a wtedy juz bywały te objawy a innym razem naciskam a prawie wcale nie hamuje . wszystkie tarcze i klocki grube
nie koniecznie u mnie też nie ubywało i miałem dziwne hamulce a jak się okazało jeden z przewodów gumowych był sparciały i zaciągał powietrze a płynu nie przepuszczałsteryd126 pisze:jesli chodzi o szczelnosc układu to chyba musi byc ok bo od samego początku jak go mam nie dolewałem płynu
tak jak koledzy piszą zacznij od wymiany na nowy płyn i dokładnie sprawdż przewody <ok>
Cześć. najprawdopodobniejszą przyczyną tego stanu - słabych hamulców jest uszkodzony przewód elastyczny, który przy wzroscie ciśnienia wytworzonego przez pompę hamulcową "pęcznieje" stąd brak skutecznośi hamowania. Jeżeli przewody elestyczne nie były dawno wymieniane to niestety trzeba koniecznie to zrobić dla bezpiecznej jazdy.
Płyn hamulcowy jest higroskopijny czyli wchłania wilgoć toteż jego zdolności do zamarzania jak i wrzenia znacznie wzrastają z biegiem czasu. Kurcze a może twój płyn jest na tyle stary ze ma w sobie tyle wody ze porostu przymarza jak auto postoi a potem nieco się rozrusza i hamulce wracają do normy?steryd126 pisze:no ok, ale skoro pęcznieją to powinny chyba zawsze a ja mam hamulec a na drugi dzien prawie wcale, pojade 2 km i pohamuje i wraca do normy. no ale jutro napewno sie temu przyjrze, dzieki
Płyn to podstawa - zacznij od tego
Witam ponownie, posłuchałem waszej rady i został dzis wymieniony cały płyn hamulcowy i sprawdzone przewody elastyczne i są OK . Na moją nogę hamulec troche twardzszy i jak narazie jest super . Pojeżdżę kilka dni i jesli bedzie ok to git a jak nie to już chyba tylko pompa hamulcowa. Pytałem dzis i ceny od 280zł za nową, to dobra cena ???? pozrawiam. napisze jak pojeżdże kilka dni