[b3/b4] regeneracja zacisków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni
[b3/b4] regeneracja zacisków
witam kupiłem zaciski dwutłoczkowe i chchiałbym je zregenerować ponieważ nie są w idealnym stanie i o to pytanie jak to zrobić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
Kolego Rychu_coupe, jako że ostatnio sam regenerowałem zaciski dwutłoczkowe po krótce opisze:
1.Rozebrać zaciski i jarzma na czynniki pierwsze czyli z zacisków wypchać np:spręzonym powietrzem tłoczki i wyciągnąć z zacisków uszczelnienia,odkręcić odpowietrznik i przewód eleastyczny (jeśli jest)
2.Rozebrać jarzma na czynniki pierwsze czyli wyciągnąć prowadnice(pływaki)
3.Rozebrane zaciski i jarzma wyczyścić (wypiaskować z tym że trzeba pamiętać aby zabezpieczyć część zacisku gdzie jest wciskany tłoczek) albo wyczyścić szczotką drucian na wiertarke lub na szlifierke kątową.
4.Pomalować wedle uznania
5.Zakupić zestawy naprawcze do zacisków są w nich uszczelnienia tłoczków osłony przeciwkurzowe jak i w niektorych zestawach osłony prowadnic (zestawy dostępne na allegro)
6.Sprawdzić czy "pływaki" nie mają nadmiernego luzu w jarzmie(w razie jakby co "pływaki" dostępne w intercarsie).
7.Sprawdzić czy tłoczki nie mają wrzerów
8.Pozakładać nowe uszczelnienia i osłony
9.Wcisnąć tłoczki uwcześniej posmarowane specjalnym smarem(dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym).
Ot to cała procedura. <ok>
1.Rozebrać zaciski i jarzma na czynniki pierwsze czyli z zacisków wypchać np:spręzonym powietrzem tłoczki i wyciągnąć z zacisków uszczelnienia,odkręcić odpowietrznik i przewód eleastyczny (jeśli jest)
2.Rozebrać jarzma na czynniki pierwsze czyli wyciągnąć prowadnice(pływaki)
3.Rozebrane zaciski i jarzma wyczyścić (wypiaskować z tym że trzeba pamiętać aby zabezpieczyć część zacisku gdzie jest wciskany tłoczek) albo wyczyścić szczotką drucian na wiertarke lub na szlifierke kątową.
4.Pomalować wedle uznania
5.Zakupić zestawy naprawcze do zacisków są w nich uszczelnienia tłoczków osłony przeciwkurzowe jak i w niektorych zestawach osłony prowadnic (zestawy dostępne na allegro)
6.Sprawdzić czy "pływaki" nie mają nadmiernego luzu w jarzmie(w razie jakby co "pływaki" dostępne w intercarsie).
7.Sprawdzić czy tłoczki nie mają wrzerów
8.Pozakładać nowe uszczelnienia i osłony
9.Wcisnąć tłoczki uwcześniej posmarowane specjalnym smarem(dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym).
Ot to cała procedura. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni