Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 7A] usuwamy ABS

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lis 2010, 22:19

No ale jeśli tam serwa nie ma to w oparciu o jaki układ to działa? Bo szczerze to nie widziałem jeszcze auta które nie miałby serwa.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 lis 2010, 22:25

Dobre pytanie bo tez sie zastanawaiam o co tutaj chodzi :roll: .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lis 2010, 22:29

Patrzę teraz w ETKĘ. Faktycznie nie ma serwa. Jest to oparte o jakiś "akumulator ciśnienia"

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lis 2010, 22:31

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2010, 23:16

No ale jeśli tam serwa nie ma to w oparciu o jaki układ to działa?
Np w Audi 100 C3 jest hydrauliczne wspomaganie hamulców i nie ma serwa na podciśnienie.
Olej i pompa jest wspólna ze wspomaganiem kierownicy (pompa jest większa i ma oddzielne wyjście dla wspomagania hamulców).

EDIT

I układ tam wygląda podobnie jak na powyższym screenie z etki. Na zwykłe serwo w tej C3ce nie ma nawet miejsca.

EDIT 2

Kumpel miał Passata B3 z wywalonym ABSem ktoś po prostu podłączył rurki idące oryginalnie do pompy ABS i dał bezpośrednio do pompki hamulcowej, widać było po perfidnie powyginanych przewodach.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 lis 2010, 07:56

dlaczego tak się dziwicie "fachofcy" hę? W żadnym 20v w b3/b4 nie ma typowego serwa hamulcowego, jest dwusekcyjna pompa wspomagania i pompa hamulcowa do tego dostosowana.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 25 lis 2010, 08:35

OK, więc jaka jest teraz opcja. To hamulce - chciałbym je dobrze podłączyć.
Z pompy hamulcowej (tej na grodzi) wychodzą 4 przewody. Który zaślepić. Ma ktoś ETKE z podłączeniem do pompy abs. W 1 poście wkleiłem foto jak to w komorze silnika wygląda.

Czuję, że z pytaniem wróciłem do punktu wyjścia. :)
Może lepiej wywalić pompę dwu-sekcyjną na bloku silnika (lub usunąć tłoczek w niej - przerobić na 1 sek), i dać pompę ham. z serwo ???

G.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 lis 2010, 08:41

niektórzy tak robią, tylko, ze nie upośledzają pompy, tylko dają cały układ np. z 2.3 10v np. z KV albo z NG.

jak będę w domu, to zrobię fotę z esy gdzie nie mam absu, a pompa jest dwusekcyjna.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 lis 2010, 09:14

Sie dziwie bo nigdy nie spotkałem sie w praktyce z takim układem.

Ja bym zapakował pompe z serwo, duzym serwo, poprowadził przewody do przednich zaciskow a na tyl puscił jedna linie i trójnik na dwa kola a na lini przed trojnikiem korektor.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 25 lis 2010, 20:15

Leo czekam na foto z ETKI bo nadal nic nie wiem.

Z góry dzięki.

G/.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 lis 2010, 20:57

z etki to nie problem, zaraz Ci wkleję. miałem na myśli w S2, w którym wywaliłem ABS.

[ Dodano: 2010-11-25, 23:31 ]
patrząc od przodu auta na wyjścia te do góry z siłownika hamulcowego (tego pod zbiornikiem płynu hamulcowego) - pierwsze lewe - zaślepione. Pierwsze prawe - na tył. Drugie lewe - prawy przód, drugie prawe - lewy przód. I finito.

fotki jutro jak zajadę do pracy i je wrzucę bo tutaj nie mam kabelka od telefonu.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 26 lis 2010, 23:28

w S2 tez jest bez serwo na pompie dwusekcyjnej?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lis 2010, 00:18

jak napisałem, w kazdym 20v - b3, b4, c3, c4 , są tylko i wyłącznie na pompie dwusekcyjnej bez typowego serwo podciśnieniowego (zatem włączając też silniki 2.2 Turbo 20v)

a żeby nie było za różowo, to dodam że bmw co mocniejsze z tamtych roczników, również nie ma typowego serwo. :P

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 27 lis 2010, 17:51

Leo jak mógłbym Cię prosić o foto komory z widokiem na pompę i jak masz to podłączone + foto z ETKI będę wdzięczny, jak ETKI nie mogę coś zainstalować a już mam z 3 wersje.

Może ktoś ma dobrego linka do ETKI

Z góry dzięki.
Pozdrawiam
G.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 17:54

Grzegorz7A, zobacz tą stronę: http://etka.auto2.ru/ to taka etka online.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl