Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Wymiana klocków tył

Endriu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:42

[B4]Wymiana klocków tył

Post autor: Endriu » 20 sie 2007, 18:10

Hey, chciałbym się zapytać, jak można w najłatwiejszy sposób wymienić klocki hamulcowe w tylnym kole, bo mi się skończyły hlip,hlip :cry: , a nie chce dawać do żadnego mechanika, bo się załamie, a zresztą chciałbym sam coś zmajstrować
Ostatnio zmieniony 20 sie 2007, 18:43 przez Endriu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 20 sie 2007, 18:14

Klucze 13 14 15 17 (14 chyba nie ale na wszelki wypadek) i lecisz.
Dasz radę, jak zmieniałeś z przodu to tył tak samo.

piotrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: piotrek » 20 sie 2007, 18:33

minon1 pisze:Dasz radę, jak zmieniałeś z przodu to tył tak samo.
Nie zapomnij że tylne zaciski wkręcasz a nie wciskasz

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 20 sie 2007, 18:37

A faktycznie :oops: zapomniałem.

Najlepiej jak byś miał pomocnika i naciskając na tłoczek równocześnie go wkręcać.
"Żabka" się przyda, a i nie pokalacz gumeczek uszczelniających.

piotrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: piotrek » 20 sie 2007, 18:40

najlepszy jest klucz do odkręcania tarczy w kontówce-rewelacja

Seba80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2007, 17:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Seba80 » 06 wrz 2007, 00:05

fakt najlepiej zaba wkrecasz tloczki tylne. wrzucasz nowe klocki i gra. tloczek wkreca sie w prawa strone. jak sruba.

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 06 wrz 2007, 11:04

piotrek pisze:najlepszy jest klucz do odkręcania tarczy w kontówce-rewelacja
Nawet nie potrzeba wtedy nic naciskać :-)

adasrogas

Post autor: adasrogas » 28 gru 2007, 21:48

słuchajcie powiem wam że to forum mnie denerwuje. są tematy o wymianie klocków z tyłu a z przodu nie ma. siedze ponad pół godziny i nie wiem nawet jak z tyłu wymienic.



tak więc moje pytanie jak to wymienić z przodu??


P.S. wnioskuje do władzy o usystematyzowanie niektórych tematów tak aby można było znaleźć jakoś normalnie odpowiedź na rzecz której nie wiemy.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 gru 2007, 22:12

adasrogas, bez nerwów szukanie może i jest trudne, nie wiem czy już ktoś to opisywał, ale tak po krutce, jak już odkręcisz koło to weź dobierz klucz chyba 19 i odkręć zacisk wyciąg tarcze jak nie będzie chciała wyjść popuść odpowietrznik, przyłap z powrotem zacisk, cofnij tłoczek na maxa popuszczając odpowietrznik, zmontuj z powrotem to do kupy i gra kapela. no i wyczyść miejsce w którym styka się tarcza z piastą żeby uniknąć późniejszych bić.

adasrogas

Post autor: adasrogas » 28 gru 2007, 22:18

o w końcu sie czegoś dowiedziałem. dzięki

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 29 gru 2007, 10:12

MARCIN 80B4 pisze:adasrogas, bez nerwów szukanie może i jest trudne, nie wiem czy już ktoś to opisywał, ale tak po krutce, jak już odkręcisz koło to weź dobierz klucz chyba 19 i odkręć zacisk wyciąg tarcze jak nie będzie chciała wyjść popuść odpowietrznik, przyłap z powrotem zacisk, cofnij tłoczek na maxa popuszczając odpowietrznik, zmontuj z powrotem to do kupy i gra kapela. no i wyczyść miejsce w którym styka się tarcza z piastą żeby uniknąć późniejszych bić.
Kolega adasrogas pytał o wymiane samych klocków z przodu więc należy odkręcic tylko same zaciski klucz chyba 13 i cofnąć tłoczek.
Jak będzie chciał przeczyścic tarcze to nie musi odkręcać całego zacisku od piasty czyli tych dużyhc śrób, jak ma zwykłe nie wentylowane tarcze.
Powinna tarcza zejść, tak było u mnie, oczywiście sam zacisk trzeba odkręcić.

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 08 lut 2008, 22:31

dzisiaj wymienilem klocki hamulcowe z tylu. uwazam, ze ta usulga u mechanika powinna kosztowac max 20 zl za obie strony. robilem to po raz pierwszy i zajelo mi to 45 minut. popdejrzewam, ze mechanikowi to zajmie 20min. cofniecie tloczka nie bylo niczym trudnym, zaparlem lekko kluczem (zeby pchal tloczek) a zabka obkrecalem sam tlok. szlo jak po masle. przy drugim kole dluzej zajelo mi zdjecie samego kola niz wymiana klockow. w ten sposob zaoszczedzil duuuuzo pieniedzy bo mechanik w przeliczeniu chcial mnie za to skasowac ponad 200 zl;P

adasrogas

Post autor: adasrogas » 09 lut 2008, 21:15

200zl????? :shock: :shock: :shock: :shock:

pogieło gościa czy co? u nas miejscowy gumiś (wulkanizator) wymienił za 30 zł, uważam że brat i tak wtopił nawet te 30zl ale jego sprawa, ja już byłem gotów podjęcia sie tej roboty

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 10 lut 2008, 19:25

MARCIN 80B4 pisze:adasrogas, bez nerwów szukanie może i jest trudne, nie wiem czy już ktoś to opisywał, ale tak po krutce, jak już odkręcisz koło to weź dobierz klucz chyba 19 i odkręć zacisk wyciąg tarcze jak nie będzie chciała wyjść popuść odpowietrznik, przyłap z powrotem zacisk, cofnij tłoczek na maxa popuszczając odpowietrznik, zmontuj z powrotem to do kupy i gra kapela. no i wyczyść miejsce w którym styka się tarcza z piastą żeby uniknąć późniejszych bić.
hmmmm.....tak to napewno nie należy robić. Przy wymianie klocków nie NALEŻY popuszczać żadnych odpowietrzników i temu podobnych.
1) Zdjąć koło, odkręcić sróbę na klucz 13 (jeśli sie obraca to przytrzymać drugim o rozmiarze 15. Tak samo z górną/dolną. Odchylić zacisk. Wyjąć klocki. Wyczyścić jarzmo zacisku i sprawdzić czy ruszają sie prowadnice (bolce w gumkach). Skontrolować osłony gumowe na tłoczku i tłoczek. Rdza pod gumą na tłoczku dyskwalifikuje ten element. Jeśli ok, to wcisnąć tłoczek. NIE LUZOWAĆ ODPOWIETRZNIKA. Jeśli nie chce sie schować pod dużo siłą tzn że jest niedrożny przewód hamulcowy lub jest skorodowany/kosi sie tłoczek. Wymienić podejrzane rzeczy. Zarzucić nowe klocki, pamiętając o osłonie metalowej termicznej na tłoczek. Zwrócić uwagę na jakość i kształt klocka (te od VW są bardzo podobne ale nie pasują a ludziom w sklepach sie często pierd....). Przykręcić zacisk. To samo na drugim kole. Przykręcić koła, wsiąść do auta, kilka razy pompować pedałem hamulca. W drogę. Pierwsze kilkadziesiąt km hamować jak najdelikatniej tylko można, uniknie sie w ten sposób zwęglenia klocków. Przy demontażu zwrócić uwagę na tarcze. Cienkie, fioletowe, krzywe, skorodowane wymienić.

[ Dodano: 2008-02-10, 19:35 ]
PS Tarcza hamulcowa (o ile nie jest tak zużyta że można sie nią ogolić) nie wyjdzie bez odkręcenia jarzma. :evil:

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 12 lut 2010, 17:37

Właśnie wziąłem się za wymianę - przód na 4ke, tył - jedna strona na 4 a druga - 0 kompletne - klocki wydarte do blachy i razem z jej częścią, okazało się, że tłoczek się zablokował - guma porwana, kupa syfu i ciężko chodził, teraz pytanie- czy to mogło być powodem miękkiego hamulca, słabo mi hamował ...???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl