[B4]Wymiana klocków tył
[B4]Wymiana klocków tył
Hey, chciałbym się zapytać, jak można w najłatwiejszy sposób wymienić klocki hamulcowe w tylnym kole, bo mi się skończyły hlip,hlip :cry: , a nie chce dawać do żadnego mechanika, bo się załamie, a zresztą chciałbym sam coś zmajstrować
Ostatnio zmieniony 20 sie 2007, 18:43 przez Endriu, łącznie zmieniany 1 raz.
słuchajcie powiem wam że to forum mnie denerwuje. są tematy o wymianie klocków z tyłu a z przodu nie ma. siedze ponad pół godziny i nie wiem nawet jak z tyłu wymienic.
tak więc moje pytanie jak to wymienić z przodu??
P.S. wnioskuje do władzy o usystematyzowanie niektórych tematów tak aby można było znaleźć jakoś normalnie odpowiedź na rzecz której nie wiemy.
tak więc moje pytanie jak to wymienić z przodu??
P.S. wnioskuje do władzy o usystematyzowanie niektórych tematów tak aby można było znaleźć jakoś normalnie odpowiedź na rzecz której nie wiemy.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
adasrogas, bez nerwów szukanie może i jest trudne, nie wiem czy już ktoś to opisywał, ale tak po krutce, jak już odkręcisz koło to weź dobierz klucz chyba 19 i odkręć zacisk wyciąg tarcze jak nie będzie chciała wyjść popuść odpowietrznik, przyłap z powrotem zacisk, cofnij tłoczek na maxa popuszczając odpowietrznik, zmontuj z powrotem to do kupy i gra kapela. no i wyczyść miejsce w którym styka się tarcza z piastą żeby uniknąć późniejszych bić.
Kolega adasrogas pytał o wymiane samych klocków z przodu więc należy odkręcic tylko same zaciski klucz chyba 13 i cofnąć tłoczek.MARCIN 80B4 pisze:adasrogas, bez nerwów szukanie może i jest trudne, nie wiem czy już ktoś to opisywał, ale tak po krutce, jak już odkręcisz koło to weź dobierz klucz chyba 19 i odkręć zacisk wyciąg tarcze jak nie będzie chciała wyjść popuść odpowietrznik, przyłap z powrotem zacisk, cofnij tłoczek na maxa popuszczając odpowietrznik, zmontuj z powrotem to do kupy i gra kapela. no i wyczyść miejsce w którym styka się tarcza z piastą żeby uniknąć późniejszych bić.
Jak będzie chciał przeczyścic tarcze to nie musi odkręcać całego zacisku od piasty czyli tych dużyhc śrób, jak ma zwykłe nie wentylowane tarcze.
Powinna tarcza zejść, tak było u mnie, oczywiście sam zacisk trzeba odkręcić.
dzisiaj wymienilem klocki hamulcowe z tylu. uwazam, ze ta usulga u mechanika powinna kosztowac max 20 zl za obie strony. robilem to po raz pierwszy i zajelo mi to 45 minut. popdejrzewam, ze mechanikowi to zajmie 20min. cofniecie tloczka nie bylo niczym trudnym, zaparlem lekko kluczem (zeby pchal tloczek) a zabka obkrecalem sam tlok. szlo jak po masle. przy drugim kole dluzej zajelo mi zdjecie samego kola niz wymiana klockow. w ten sposob zaoszczedzil duuuuzo pieniedzy bo mechanik w przeliczeniu chcial mnie za to skasowac ponad 200 zl;P
hmmmm.....tak to napewno nie należy robić. Przy wymianie klocków nie NALEŻY popuszczać żadnych odpowietrzników i temu podobnych.MARCIN 80B4 pisze:adasrogas, bez nerwów szukanie może i jest trudne, nie wiem czy już ktoś to opisywał, ale tak po krutce, jak już odkręcisz koło to weź dobierz klucz chyba 19 i odkręć zacisk wyciąg tarcze jak nie będzie chciała wyjść popuść odpowietrznik, przyłap z powrotem zacisk, cofnij tłoczek na maxa popuszczając odpowietrznik, zmontuj z powrotem to do kupy i gra kapela. no i wyczyść miejsce w którym styka się tarcza z piastą żeby uniknąć późniejszych bić.
1) Zdjąć koło, odkręcić sróbę na klucz 13 (jeśli sie obraca to przytrzymać drugim o rozmiarze 15. Tak samo z górną/dolną. Odchylić zacisk. Wyjąć klocki. Wyczyścić jarzmo zacisku i sprawdzić czy ruszają sie prowadnice (bolce w gumkach). Skontrolować osłony gumowe na tłoczku i tłoczek. Rdza pod gumą na tłoczku dyskwalifikuje ten element. Jeśli ok, to wcisnąć tłoczek. NIE LUZOWAĆ ODPOWIETRZNIKA. Jeśli nie chce sie schować pod dużo siłą tzn że jest niedrożny przewód hamulcowy lub jest skorodowany/kosi sie tłoczek. Wymienić podejrzane rzeczy. Zarzucić nowe klocki, pamiętając o osłonie metalowej termicznej na tłoczek. Zwrócić uwagę na jakość i kształt klocka (te od VW są bardzo podobne ale nie pasują a ludziom w sklepach sie często pierd....). Przykręcić zacisk. To samo na drugim kole. Przykręcić koła, wsiąść do auta, kilka razy pompować pedałem hamulca. W drogę. Pierwsze kilkadziesiąt km hamować jak najdelikatniej tylko można, uniknie sie w ten sposób zwęglenia klocków. Przy demontażu zwrócić uwagę na tarcze. Cienkie, fioletowe, krzywe, skorodowane wymienić.
[ Dodano: 2008-02-10, 19:35 ]
PS Tarcza hamulcowa (o ile nie jest tak zużyta że można sie nią ogolić) nie wyjdzie bez odkręcenia jarzma. :evil:
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
Właśnie wziąłem się za wymianę - przód na 4ke, tył - jedna strona na 4 a druga - 0 kompletne - klocki wydarte do blachy i razem z jej częścią, okazało się, że tłoczek się zablokował - guma porwana, kupa syfu i ciężko chodził, teraz pytanie- czy to mogło być powodem miękkiego hamulca, słabo mi hamował ...???