Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Wymiana pompy hamulcowej

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z]Wymiana pompy hamulcowej

Post autor: Jelly » 06 lut 2013, 11:15

Witam
W najbliższych dniach muszę wziąć się za wymianę pompy hamulcowej. I tutaj pojawia się moja mała wątpliwość. Sama wymiana jest dość prosta, ale co z odpowietrzeniem całego układu w którym jest pompa ABS. Czy po wymianie pompy hamulcowej odpowietrzanie można przeprowadzić "tradycyjną" metodą czy trzeba to zrobić inaczej. Czy pompa ABS też się wtedy odpowietrzy?? Gdzieś czytałem o odpowietrzaniu Pompy ABS przez Vaga, ale czy w roczniku 94 (Pierburg) da się to zrobić przez Vaga??

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 lut 2013, 15:29

Wszystkie rurki hamulcowe od kół są połączone z pompą ABS, a od niej dopiero z pompą hamulcową. Odpowietrz układ metodą tradycyjną.

Poluzuj najpierw nakrętki przy pompie hamulcowej, aby pozbyć się powietrza.
Później zacznij odpowietrzać przy kołach. Jeśli odpowietrzysz cały układ i będziesz widział powietrze w układzie to pompa hamulcowa nie jest sprawna.

Niesprawna pompa hamulcowa uniemożliwia całkowite odpowietrzenie układu.

PS. Do odpowietrzenia potrzebne są dwie osoby:)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 lut 2013, 17:14

paw1131 pisze:Wszystkie rurki hamulcowe od kół są połączone z pompą ABS, a od niej dopiero z pompą hamulcową. Odpowietrz układ metodą tradycyjną.

Poluzuj najpierw nakrętki przy pompie hamulcowej, aby pozbyć się powietrza.
Później zacznij odpowietrzać przy kołach. Jeśli odpowietrzysz cały układ i będziesz widział powietrze w układzie to pompa hamulcowa nie jest sprawna.

Niesprawna pompa hamulcowa uniemożliwia całkowite odpowietrzenie układu.

PS. Do odpowietrzenia potrzebne są dwie osoby:)
Tak, ale czy jak będę wymieniał pompę hamulcową, to rurki idące od niej do pompy ABS złapią powietrze które następnie zostanie wciśnięte do pompy ABS a wielu miejscach czytałem, że przy układzie ABS trzeba odpowietrzać metoda ciśnieniową albo poprzez VAGa a jeszcze gdzie indziej, że odpowietrzać przy włączonym zapłonie (ale wyłączonym silniku).
Rozumiem ze u siebie bez problemu odpowietrzę pompę ABS "tradycyjnie" :?:

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 06 lut 2013, 17:45

Odpowietrzając układ hamulcowy z ABS będziesz musiał dłużej (parę razy) odpowietrzać po kolei wszystkie koła, aż całkowicie usuniesz powietrze które dostało się do pompy ABS-u nie jest potrzebny włączony zapłon.
AUDI 80 B4

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 lut 2013, 18:06

Jelly pisze:Rozumiem ze u siebie bez problemu odpowietrzę pompę ABS "tradycyjnie" :?:
Z tego co ja wiem, jest to metoda najszybsza i najskuteczniejsza. Są inne, ale nie będę Ci o nich pisał, gdyż zabierają bardzo dużo czasu.

Podczas odpowietrzania pamiętaj, aby dolewać ubytki płynu DOT4 do zbiorniczka wyrównawczego.

Co się stało, że wymieniasz pompę hamulcową?
Polecam zamontować pompę lucas, są bardzo dobre.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 06 lut 2013, 20:35

Jak zrobisz to dobrze, zabezpieczysz węże, żeby płyn nie wykapał to wystarczy odpowietrzenie na pompie.
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 06 lut 2013, 22:00

paw1131 pisze:Podczas odpowietrzania pamiętaj, aby dolewać ubytki płynu DOT4 do zbiorniczka wyrównawczego.
Dolewaj nowego płynu nie tego który odzyskałeś podczas odpowietrzania ponieważ ten płyn w obecnej chwili jest z powietrzem.
AUDI 80 B4

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 06 lut 2013, 23:41

ignac112 pisze:Jak zrobisz to dobrze, zabezpieczysz węże, żeby płyn nie wykapał to wystarczy odpowietrzenie na pompie.
bez sra nia po krzakach tak jak kolega pisze,a żeby dokładniej odpowietrzyć po odpowietrzeniu na pompie to jeszcze tak samo zrobić na przewodach tylko tych które idą od pompy do abs są tylko dwa i po zabawie z odpowietrzaniem
na tym temat wymiany i odpowietrzenia pompy się kończy
nie widzę najmniejszej potrzeby odpowietrzenia każdego koła i abs skoro przy wymianie pompy ich nie zapowietrzamy
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 12 lut 2013, 12:40

Dzięki wszystkim za pomoc.
Pompa wymieniona, układ odpowietrzony "tradycyjnie", wszystko śmiga.
Po wymianie pompy od razu czuć różnicę. Hamuje już po lekkim naciśnięciu pedału hamulca a nie przy podłodze.
Jeszcze raz dziękuję

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 19 sie 2014, 19:22

Odświeże temacior :-D mam do wymiany pompę hamulcową gdyż przepuszcza mi. Po naciśnieciu delikatnie czuć jak samochód trochę przyhamowuje ale trzeba głębiej cisnąć aby zahamować, nowy płyn hamulcowy zalany Ate TYP 200, nowe heble na przodzie... układ hamulcowy mam bez abs no i odpowietrzany po kilka razy na każde koło, ale dobrze było do pierwszego hamowania, potem pedał znów był taki samo jak przed odpowietrzaniem...
i pytanko jakiej firmy kupić pompkę? <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5440
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2014, 19:50

Wszystko zależy od zasobności portfela:
Samko, TRW, ATE, LPR, Delphi.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 19 sie 2014, 20:14

Zobaczę co mi sklep motoryzacyjny zaoferuje na miejscu, za dużo $$ to nie bardzo chcę wydać :-D a używka to też loteria...
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 20 sie 2014, 10:02

Jak chcesz to mam swoja do sprzedania, bo wymieniłem na nową mysląc że to pompa a okazało się, ze to regulator ciekł...

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 22 sie 2014, 18:27

Witam, mam takie pytanko apropo pedału hamulca, czy u was na odpalonym silniku wciśniecie pedał do podłogi zapierając się o fotel, ogólnie stosując róźne metody, bo u mnie występuje te zjawisko że około 2 cm pedał leci w dół lekko, a potem już wciskam z większą siłą, i każde wciśnięcie powoduje że pedał rośnie aż wkońcu twardy się robi jak kamień, Pompkę już zmieniłem z 20mm na 22mm używkę 100% sprawną płyn hamulcowy wymieniony Ate TYP 200 odpowietrzany był 2 razy i zero poprawy tak samo się dzieje wycieków nie ma, Vacum pompa sprawna bo palca mi zasysało na krućcu przy odpalonym silniku na jałowym... nie mam już pomysłów, układ bez ABS bez korektora na tyle... tył mam na bębnach, bębny jeszcze w dobrym stanie... jeśli delikatnie podczas jazdy wcisnę pedał to czuć minimalnie jak samochód trochę zwalnia ale muszę mocniej przycisnąć żeby to hamowało... :roll:
Serwo sprawne, po napompowaniu opada na odpalonym silniku...
Tarcze klocki przód nowe, komplet zimmermanna przy mocniejszym hamowaniu grzeją się dość często przelatane ponad 400km na nich, myślę że dotarte dzisiaj nawet dymek poleciał z nich jadąc z przyczepką...
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2014, 18:38

Przy wymianie pompy robiłeś pasowanie do serwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga