Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Wymiana przewodow ukł. hamulcowego

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

[B4 ABT]Wymiana przewodow ukł. hamulcowego

Post autor: cielakoer » 23 kwie 2013, 09:50

Witam.
Zauwazylem ostatnio, przez miekki pedal hamulca, ze mam wyciek plynu hamulcowego. Po obejzeniu auta okazalo sie ze cieknie gumowy wezyk za przednim zaciskiem od strony kierowcy. Wzucam zdjecie dokladnie o ktory przewod mi chodzi.

http://imageshack.us/photo/my-images/89 ... 81247.jpg/


I tu pytanie- jak go wymienic? bo z tego co widze koncowki sa przymocowane do tej metalowej oslonki, z ktorej wychodzi juz przewod metalowy. Nie chcialbym zrobic wiekszego balaganu niz jest dlatego prosze was o pomoc.
Z góry dzieki!

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 23 kwie 2013, 10:05

Ten metalowy kolego się odkręca na tej złączce tylko podejrzewam ze pewnie się ukręci więc pewnie i ten będziesz musiał kupić pamietaj tylko ze hamulce = życie i jeśli nie masz o tym pojęcia to jedz do mechanika

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 23 kwie 2013, 11:56

no szczerze mowiac nie robilem nigdy nic przy ukl. hamulcowym dlatego tez chialbym sie dowiedziec jak to zrobic bo do mechanikow jakos nie mam zaufania...
ale jesli to naprawde trudna i problemowa praca to bede musial ktoremus zaufac.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 23 kwie 2013, 13:28

Filozofii większej nie ma. Zapodaj jakiegoś WD na te połączenie parę godzin wcześniej i z czuciem próbuj luzować. Uważaj tylko żeby nie obrobić. Jak Ci się uda to i z mocowaniem nie będzie problemu bo wszystko się razem trzyma <ok> Później wymiana i oczywiście odpowietrzenie układu(tylko tego koła). Przed jazdą próbną odpal silnik i wciśnij hamulec na maxa i jak nic nie puści to musi banglać <piwo>

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 23 kwie 2013, 13:35

dzieki za odp.
A po zdjeciu tego przewodu reszta ukladu sie nie zapowietrzy? on jest jakos rozdzielany osobno na 4 kola?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 23 kwie 2013, 13:52

Układ jest jeden ale chodzi oto że nie zapowietrzy się inne koło jak wszystko jest szczelne.
Pamiętaj żeby pilnować stanu płynu w zbiorniczku bo jak zejdzie cały to niestety cały układ do odpowietrzenia. Najpierw sobie ten przewód poluzuj z dwóch stron, a wtedy szybka podmianka <ok> uważaj też na odpowietrznik w zacisku bo jak dawno nie odkręcany to lubi się obrobić. Zacznij najlepiej od poluzowania właśnie odpowietrznika.

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 23 kwie 2013, 13:54

ok tak zrobie:)
powiedz mi jeszcze tylko jak mocowany jest ten przewod ?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 23 kwie 2013, 14:03

Z tego co kojarzę to po prostu przewód stalowy i ten giętki są ze sobą skręcone a w środku jest ta blaszka. Nie wiem czy dobrze to opisałem - jak odkręcisz jeden przewód od drugiego to się wszystko poluzuje <piwo>

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 kwie 2013, 14:11

W blaszce są wycięcia, aby przewód giętki nie obracał się podczas odkręcania. Do odkręcenia przewodu należy użyć specjalnego klucza (pod żadnym pozorem nie odkręcać płaskim). Klucz do przewodów wygląda jak oczkowy... lecz ma wycięcie w celu założenia przez przewód. Oczywiście po zabiegu wymiany przewodu jak najbardziej należy odpowietrzyć i w miarę potrzeby uzupełnić płyn hamulcowy.

[ Dodano: 2013-04-23, 14:16 ]
Klucz wygląda jak na fotce poniżej. Identyczny komplet kupiłem za kilkanaście zeta w pobliskim sklepie. Do opisywanego przewodu będzie potrzebna 11-stka.
Obrazek

[ Dodano: 2013-04-23, 14:17 ]
Koszt przewodu to kilkanaście zeta ;-)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 23 kwie 2013, 14:17

Zgadza się jest taki klucz jednak dobrej jakości trochę kosztuje a żaden warsztat nie pożyczy. Ja takiego nie mam a odkręcałem już u mnie przewody i dałem rade tylko trzeba z wyczuciem.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 23 kwie 2013, 19:59

Te klucze do niczego się nie nadają niestety. W moim przypadku obrobiły tylko nakrętkę. pomogła zwykła dobra (niewyrobiona) płaska 11stka... Na 95% coś się ukręci i obrobi. Wymień też z drugiej strony.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 23 kwie 2013, 22:47

Osobiście używałem takiego specialnego klucza do przewodów hamulcowych i nie wszystkie przewody dało radę nim odkręcić i za pomocą "żabki" dopiero dałem radę odkręcić.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 23 kwie 2013, 23:29

ignac112 pisze:Te klucze do niczego się nie nadają niestety. W moim przypadku obrobiły tylko nakrętkę. pomogła zwykła dobra (niewyrobiona) płaska 11stka...
To musiałeś mieć te klucze z plasteliny. Ja mam f-my Yato i naprawdę dają radę, chwyt klucza jest znacznie lepszy niż w przypadku zwykłego płaskiego - nie ma porównania.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 24 kwie 2013, 16:08

tomek83 pisze:
ignac112 pisze:Te klucze do niczego się nie nadają niestety. W moim przypadku obrobiły tylko nakrętkę. pomogła zwykła dobra (niewyrobiona) płaska 11stka...
To musiałeś mieć te klucze z plasteliny. Ja mam f-my Yato i naprawdę dają radę, chwyt klucza jest znacznie lepszy niż w przypadku zwykłego płaskiego - nie ma porównania.
A ja wiem co to było, na pewno nie dobry klucz... <ok>

Awatar użytkownika
Grzesiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 cze 2007, 03:17
Lokalizacja: Kadzidło

Post autor: Grzesiu » 23 sie 2013, 22:56

Witam Panowie ja powiem wrażenia z mojej dzisiejszej wymiany takiego przewodu, a mianowicie próbowałem odkręcić ten giętki przewód płaskim no i mi obcioł kąty nakrętki. Jutro będę w sklepie to kupie taki specjalny klucz i zobaczymy jak sobie poradzi(mam nadzieje że będzie dobrze i odkręce ale to tylko nadzieja). :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga