Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, ABK] Wymiana przewodu hamulcowego - pytanie

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 20 mar 2012, 15:58

Czy z tylu są też gumowe przewody w audi 80 b4 1.9TD do zacisku wchodzą miedziane ? szukałem kompletu w stalowym oplocie z znalazłem i w komplecie są 4szt co wystarcza na przód tylko.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 02 lis 2012, 21:37

Padła mi ETKA. Proszę o podanie numerów gumowych przewodów hamulcowych na tył oraz przód ale tych w wersji żeński/żeński, są to gumowe przewody które idą od strony stalowych przewodów (nie chodzi mi o gumowe przewody wkręcane w zaciski, te już mam). Chcę wymienić komplet na świeży, tak dla pewności.

Jak się ściąga ta zawleczkę na śrubunku od przewodów stalowych?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 25 gru 2013, 01:09

Witam, u mnie sytuacja wygląda tak że pękł mi przewód elastyczny ten z dłuższych w prawym przednim kole. Nie wiedząc o specjalnym kluczu do hamulców próbowałem odkręcić zwykłym przez co zjechałem śruby. Moje pytanie jest takie, czy wymieniać od razu wszystkie 4 przewody elastyczne jakie są z przodu i czy mogę obciąć końcówkę metalowego przewodu i go na nowo nagwintować czy zmieniać na nowy miedziany? Chodzi mi o to czy po obcięciu i nagwintowaniu będę mógł dalej bezpiecznie jeździć. Liczę na odpowiedzi z Waszej strony.

Pozdrawiam

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 25 gru 2013, 09:09

markus2208 pisze:Witam, u mnie sytuacja wygląda tak że pękł mi przewód elastyczny ten z dłuższych w prawym przednim kole. Nie wiedząc o specjalnym kluczu do hamulców próbowałem odkręcić zwykłym przez co zjechałem śruby. Moje pytanie jest takie, czy wymieniać od razu wszystkie 4 przewody elastyczne jakie są z przodu i czy mogę obciąć końcówkę metalowego przewodu i go na nowo nagwintować czy zmieniać na nowy miedziany? Chodzi mi o to czy po obcięciu i nagwintowaniu będę mógł dalej bezpiecznie jeździć. Liczę na odpowiedzi z Waszej strony.

Pozdrawiam
wymień wszystko zaczynając od pompy hamulcowej/pompy ABS, miedź nie jest taka droga, a położenie jej nie jest takie problematyczne z przodu. Miedź jest ogólnie dostępna w sklepach z częściami, ważne żeby mieć/wiedzieć jakie są gwinty na końcówkach rurki miedzianej żeby dobrać takie same, jak i znać długość przewodu. Najczęściej przy walniętym elastycznym przewodem miedź ulega uszkodzeniu przy demontażu.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 25 gru 2013, 11:54

No ok, a jeżeli bym obciął i nagwintował stalowy przewód to można by tak jeździć?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 gru 2013, 21:21

niedzwiadek204 pisze:Czy z tylu są też gumowe przewody w audi 80 b4 1.9TD do zacisku wchodzą miedziane ? szukałem kompletu w stalowym oplocie z znalazłem i w komplecie są 4szt co wystarcza na przód tylko.
poczytaj troche o przewodach w oplocie i wez tez pod uwage,z innych forum do różnych aut zamawiali z anglii w oplocie w pprzyzwoitej cenie okazalo sie ze po roku potrafily sie rozlatywac.
Kup lepszej firmy standardowe i bedzie ok

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 26 gru 2013, 08:16

markus2208 pisze:No ok, a jeżeli bym obciął i nagwintował stalowy przewód to można by tak jeździć?
Pewnie że możesz Polska to wolny kraj.
Ale jak Ty dla paru złotych chcesz poświęcić audiolę albo co gorsze życie twoich pasażerów bo jakiegoś druta chcesz zrobić to sorry nikt tu ci raczej nie odpowie, rozumiem jakby miedź kosztowała 1000PLN i była dostępna w ciągu miesiąca lub dwóch.

Kiedyś w maluchach jak leciał płyn z cylinderków to zaklepywali przewody i tak jeździli, ale to byli kamikadze. Mało tego po trochu przez takich ciołków od maluchów wprowadzili obowiązkowy coroczny przegląd samochodów w Polsce.

Albo robisz to ze sztuką, albo daj sobie siana z samochodem.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 26 gru 2013, 14:07

z tego co mi wiadomo to przewód gumowy elastyczny przedni ten krótki kosztuje 35 zł, jak wymieniałem to też uszkodziłem ten przewód miedziany, więc wymieniłem oba żeby nic nie rzeźbić odpowietrzyłem i działa, jak ci szkoda siana na to to mam taki elastyczny przewód bo zapiłem zaciski z przewodami to ci go wyśle, żebyś tam nic nie drutował

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 26 gru 2013, 18:00

no dobra Chłopaki to ja jednak będę rezygnował z tego gwintowania. Mi poszły śruby na przewodzie stalowym krótkim i tym długim który idzie do serwa. Czy wiecie ile długości ma ten długi przewód stalowy? I ile ty Wertyn płaciłeś za przewód miedziany i jakie długości wymieniałeś?

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 27 gru 2013, 09:44

markus2208 pisze:no dobra Chłopaki to ja jednak będę rezygnował z tego gwintowania. Mi poszły śruby na przewodzie stalowym krótkim i tym długim który idzie do serwa. Czy wiecie ile długości ma ten długi przewód stalowy? I ile ty Wertyn płaciłeś za przewód miedziany i jakie długości wymieniałeś?
Przykład Audi 80 B3 z roku 1987.

Prawe koło
Przewód elastyczny - 171 611 701 L = cena wg. np. intercars 35.01zl firma przewodu TRW, są tańsze ale... to polecam Towar powinien być dostępny od ręki.

Przewód miedziany - wymagana długość 1135mm, lepiej kupić dłuższy trochę np. 1200mm, końcówki to M10x1, ale lepiej odciąć od starego i zabrać ze sobą
długość jaką znalazłem na szybko to 1385mm cena 26.22zl oczywiście dostępny od ręki Firma przewodu WP.

Także jest wszystko gotowe, bez problemu można to kupić w sklepach.

Mi osobiście jak jechałem moją A6 C4 na wakacje z rodziną i dzieckiem to strzelił mi elastyczny przewód hamulcowy w lewym kole, poszedłem do sklepu obok na szczęście był to intercars kupiłem wszystko i na drodze wymieniłem, czas operacji 1,5h i zapłaciłem 80zł bo kupiłem 1 litr płynu hamulcowego.

Także spokojnie i do dzieła, daj znać jak potoczy się twój przypadek z naprawą hamulców.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 13 mar 2015, 13:05

Koledzy a zakładał ktoś moze węże ATE lub Bosch? Jak to sie trzyma bo TRW nie cały rok i strzelił 19 tyś km.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Elaskawski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2017, 13:14

Post autor: Elaskawski » 22 kwie 2018, 10:50

Nie pamiętam z czego te węże były wiem że zapłaciłem 18zł w lokalnym polmozbycie.
Musiałem wymienić także przewód miedziany od pompy do lewego przedniego koła, wziąłem 60cm i starczyło spokojnie.

Mam natomiast inny problem, mianowicie po całej operacji wymiany przewodów elastycznych lewy prawy przód nie idzie odpowietrzyć hamulca !

Nie da się w ogóle podpompować pedałem, cały czas wchodzi do samej podłogi a przy odpowietrzniku nic albo kropelka.. (no bo skąd ma być skoro nie da się napompować).
I jeszcze coś pstryka w połowie skoku pedału hamulca (coś w serwie lub w pompie własnie)

Zamówiłem pompę hamulcową mam nadzieję że to będzie przyczyna, oraz mam nadzieję że przyjdzie sprawna, ponieważ jest to część z demontażu, gdyż okazało się że nowe są dosyć drogie i wątpliwej jakości (nieznane mi firmy) a jakieś BOSCH to już nie powiem jakie ceny...

Ale czy to możliwe że akurat w międzyczasie kiedy wymieniałem przewody hamulcowe, utytrała się pompa ?
Ehh... Życie.

Edit: Sorry za odkop, ale jest na temat :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 kwie 2018, 12:36

Elaskawski pisze:Nie da się w ogóle podpompować pedałem, cały czas wchodzi do samej podłogi a przy odpowietrzniku nic albo kropelka.. (no bo skąd ma być skoro nie da się napompować).
To nie jest tak jak się tobie wydaje że pompka pompuje ona nie ma zaworów zwrotnych wiec jak będziesz miał powietrze to do usranej śmierci możesz tak pompować. Z początku próbuj odpowietrzenie grawitacyjne.
Elaskawski pisze:I jeszcze coś pstryka w połowie skoku pedału hamulca (coś w serwie lub w pompie własnie)
Cyba odbijak pyka taka sprężyna na dźwigni.

Elaskawski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2017, 13:14

Post autor: Elaskawski » 22 kwie 2018, 13:19

Elaskawski pisze:
Z początku próbuj odpowietrzenie grawitacyjne.
nie zdaje egzaminu, doleci do odpowietrznika płyn ale pedał taki jak był miękki taki jest nadal, po takiej operacji nadal nie da się podpompować (pedał cały czas wchodzi w podłogę ile razy byś nie machnął)

Być może problem zaczyna się już od serwa, część którą zamówiłem to pompka już z serwem i zbiorniczkiem na płyn, także od razu chyba założę całość..

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 kwie 2018, 17:26

Zawsze pedał będzie wchodził w podłogę, pisałem wyżej dlaczego. Wtedy wsiskasz dwa razy i odpowietrzasz aż do skutku czasami trwa to bardzo długo dlatego wymyślili wymianę ciśnieniową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga