Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, ABK] Wymiana przewodu hamulcowego - pytanie

Krzysztof_Suliko [usunięt

[B4, ABK] Wymiana przewodu hamulcowego - pytanie

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 09 kwie 2010, 11:54

Witam wszystkich

Wczoraj zauważyłem że przewód hamulcowy łączący błotnik wewnętrzny z mc personem od strony kierowcy ma na sobie dziwne wybrzuszenie. Pomacałem i okazało się ze bąbel jest dość miękki (w odróżnieniu od reszty przewodu).

Obrazek

Jeśli dobrze popatrzyłem w Etce to jest to przewód o nr 893 611 707. I tu moje wątpliwości:
- jakiej firmy przewód kupić ? w Intercars jest jakiś za 27zł ...
- na co zwrócić uwagę przy wkręcaniu ?
- wykręcenie starego myślę zacząć od rozcięcia węża w połowie - czy to dobry pomysł ?

Proszę o porady.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 kwie 2010, 12:05

Zanim przetniesz ten przewód to postaraj się popuścić końcówki. Unikniesz wtedy zzapowietrzenia całego układu. Chyba że zamierzasz przy okazji zmieniać płyn hamulcowy.
Może się zdarzyć że końcówki od przewodu metalowego będą bardzo mocno siedzieć, zapieczone i wdtedy może okazać się że trzeba będzie próbować to czymś podgrzać.
Z tego co pamiętam to przewody jakie ja kupowałem do swojej porzedniej 80 to firmowane były przez FEBI.
Tak na marginesie to nie czekaj tylko wymieniaj ten przewód szybko bo może się to źle skończyć.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 kwie 2010, 12:08

Krzysztof_Suliko pisze:- wykręcenie starego myślę zacząć od rozcięcia węża w połowie - czy to dobry pomysł ?
Na pewno trochę ci to ułatwi pracę, ale spowoduje ucieczkę płynu. Ja w pierwszej kolejności dobrze oczyściłbym miejsca złączeń oraz zapsikał to jakimś WD40. Bo z rozkręceniem tego wężyka może być największy problem. Ja nieźle się z tym namęczyłem.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 09 kwie 2010, 12:10

Wymieniaj nie ma na co czekac, mialem przygode zwiazana z tym przewodem chwile po kupnie auta. Nie zwrocilem uwagi w jakim jeden z nich jest stanie i omalo przez to nie zaparkowalem w bagazniku nowej A4 :-P Szczerze ten co mi popusil wygladal lepiej od twojego a jednak ze starosci nie wytrzymal. Pomyslec ze chwile wczesniej latalem po obwodnicy. Odrazu zmienilem wszytskie przewody z jednej i drugiej strony, kupilem wlasnie takie po 27zl bo tylko takie byly.
- Przy odkrecaniu uwazaj, zeby nie zjechac nakretki bo potem zostanie ci tylko ucinanie i gwintowanie na nowo.
- Najpierw zdrowo popsikaj WD-40 bo podejrzewam, ze nie bedzie latwo u mnie nie bylo a u ciebie ruda widze w natarciu moj przewod byl pod tym wzgledem czysty. Na to musisz sie przygotowac
- Co do rozcinania nie ma to az takiego znaczenia jak chcesz tnij jak nie to nie, ale tak jak pisalem wczesniej nie ma takiej potrzeby przez rozcinanie nie ulatwisz se zadania

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 09 kwie 2010, 23:01

Dobry klucz to podstawa, jakaś żabka lub inny skręcany ,żeby miał dobry chwyt-ścisk bo płaskim to na 99% zjedziesz łeb a i nie zaszkodzi podgrzać palnikiem czy coś w tym stylu bo nawet wd może se nie poradzić

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 10 kwie 2010, 11:25

Kupiłem wczoraj przewód hamulcowy w InterCarsie firmy 4max - powiedzieli w sklepie ze tylko takie mają 27 zł (po zniżce 19zł).

Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić? czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe ?? Bo skoro tak to jak skręcić ze sobą dwa nieruchome elementy ? Na całe szczęście auto stoi w garażu i nim nie jeżdżę bo wymieniam błotniki :)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 10 kwie 2010, 13:13

Krzysztof_Suliko pisze:Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić?
W pierwszej kolejności przewód giętki powinno się przykręcić do zacisku, następnie drugi jego koniec wkładasz we wspornik przy mc per... (przewód ma wypustki zabezpieczające przed obróceniem, które mają swoje miejsce we wsporniku) , zabezpieczasz sprężyną i wkręcasz końcówkę przewodu metalowego która powinna się obracać wokół przewodu.
Krzysztof_Suliko pisze:czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe

Nie, tak jak napisałem wyżej, czasami ten element się zapieka na przewodzie metalowym i trzeba uważać aby go nie ukręcić. Czasami pomaga opukanie tego elementu przed rozpoczęciem odkręcania od przewodu elastycznego.
Bez ściemy, krótko i na temat.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 10 kwie 2010, 15:29

Dziękuje wszystkim za uwagi i sugestie,w przyszłym tygodniu zabiorę się za wymianę tego przewodu. Co najgorsze zauważyłem wczoraj, że z drugiej strony przewód po zgięciu ma malutkie pęknięcia (chyba sparciała guma), więc szykuje się też wymiana. Na całe szczęście nie są to jakieś wielkie koszty.

[ Dodano: 2010-04-15, 16:22 ]
Koledzy, mam prośbę. Możecie podać mi numer katalogowy gumowego przewodu hamulcowego z TYŁU.

[ Dodano: 2010-04-15, 16:23 ]
Czy tam wogule z tyłu jest jakiś przewód gumowy ??

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 03 cze 2010, 19:51

dołączam się do prośby

potrzebuje numery przewodów hamulcowych z przodu (są chyba dwa przewody) i z tyłu (nie wiem ile jest) do B4 1.9TD AAZ z 1992

baba w sklepie pokazała mi jakieś ale na moje oko były złe wiec wolę Was koledzy zapytać 8-)

z góry dziękuje na odpowiedz

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 03 cze 2010, 21:17

Kokos,

b 811 611 775 - str. lewa
b 811 611 775 A - str. prawa

mowa oczywiście o tych elastycznych

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 09 cze 2010, 16:29

Mobilek pisze:
Krzysztof_Suliko pisze:Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić?
W pierwszej kolejności przewód giętki powinno się przykręcić do zacisku, następnie drugi jego koniec wkładasz we wspornik przy mc per... (przewód ma wypustki zabezpieczające przed obróceniem, które mają swoje miejsce we wsporniku) , zabezpieczasz sprężyną i wkręcasz końcówkę przewodu metalowego która powinna się obracać wokół przewodu.
Krzysztof_Suliko pisze:czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe

Nie, tak jak napisałem wyżej, czasami ten element się zapieka na przewodzie metalowym i trzeba uważać aby go nie ukręcić. Czasami pomaga opukanie tego elementu przed rozpoczęciem odkręcania od przewodu elastycznego.
a jeżeli przewód jest sztywny na obu końcach? tak jest w przypadku przedniego tego dłuższego przewodu. jak go wtedy wymienić?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 09 cze 2010, 22:29

Kokos pisze:a jeżeli przewód jest sztywny na obu końcach? tak jest w przypadku przedniego tego dłuższego przewodu. jak go wtedy wymienić?
Jeżeli jest sztywny na obu końcach, to pierwsze połączenie robisz w miejscu gdzie druga współpracująca część nie ma możliwości obrotu (np. przewód elastyczny - zacisk) drugi stały koniec przewodu przykręca sie do części z możliwością obrotu (np. przewód elastyczny - przewód metalowy) nie ma możliwości aby w układzie hamulcowym wszystkie części składowe nie pasowały do siebie.
Bez ściemy, krótko i na temat.

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 10 cze 2010, 11:03

BorysTDI, moglbys podac jeszcze numer przewodu na tył przed regulatorem ?? (guma)
Nieważne czym jeżdzisz , wazne jest jak tym jeżdzisz...

Polecam usługi tej firmy :

www.czystotu.com

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 cze 2010, 15:28

Obrazek

Cały szkic odnoście przewodów

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 12 cze 2010, 23:09

Krzysztof_Suliko przewody gumowe z przodu zmieniaj obowiązkowa z obydwu stron, naprawdę głupie uczucie jak depiesz na hamulec a tu nic, mi tak strzelił przewód podczas hamowania, zapewniam Cię że ręcznym nie zatrzymasz samochodu.
Jeszcze jedna rada, podczas zmiany tych przewodów może okazać się że konieczna będzie zmiana rurki hamulcowej bo lubi się obrobić nakrętka, więc nie rób tego w sobotę wieczorem bo sklepy są pozamykane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga