[B4, ABK] Wymiana przewodu hamulcowego - pytanie
[B4, ABK] Wymiana przewodu hamulcowego - pytanie
Witam wszystkich
Wczoraj zauważyłem że przewód hamulcowy łączący błotnik wewnętrzny z mc personem od strony kierowcy ma na sobie dziwne wybrzuszenie. Pomacałem i okazało się ze bąbel jest dość miękki (w odróżnieniu od reszty przewodu).
Jeśli dobrze popatrzyłem w Etce to jest to przewód o nr 893 611 707. I tu moje wątpliwości:
- jakiej firmy przewód kupić ? w Intercars jest jakiś za 27zł ...
- na co zwrócić uwagę przy wkręcaniu ?
- wykręcenie starego myślę zacząć od rozcięcia węża w połowie - czy to dobry pomysł ?
Proszę o porady.
Pozdrawiam
Wczoraj zauważyłem że przewód hamulcowy łączący błotnik wewnętrzny z mc personem od strony kierowcy ma na sobie dziwne wybrzuszenie. Pomacałem i okazało się ze bąbel jest dość miękki (w odróżnieniu od reszty przewodu).
Jeśli dobrze popatrzyłem w Etce to jest to przewód o nr 893 611 707. I tu moje wątpliwości:
- jakiej firmy przewód kupić ? w Intercars jest jakiś za 27zł ...
- na co zwrócić uwagę przy wkręcaniu ?
- wykręcenie starego myślę zacząć od rozcięcia węża w połowie - czy to dobry pomysł ?
Proszę o porady.
Pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zanim przetniesz ten przewód to postaraj się popuścić końcówki. Unikniesz wtedy zzapowietrzenia całego układu. Chyba że zamierzasz przy okazji zmieniać płyn hamulcowy.
Może się zdarzyć że końcówki od przewodu metalowego będą bardzo mocno siedzieć, zapieczone i wdtedy może okazać się że trzeba będzie próbować to czymś podgrzać.
Z tego co pamiętam to przewody jakie ja kupowałem do swojej porzedniej 80 to firmowane były przez FEBI.
Tak na marginesie to nie czekaj tylko wymieniaj ten przewód szybko bo może się to źle skończyć.
Może się zdarzyć że końcówki od przewodu metalowego będą bardzo mocno siedzieć, zapieczone i wdtedy może okazać się że trzeba będzie próbować to czymś podgrzać.
Z tego co pamiętam to przewody jakie ja kupowałem do swojej porzedniej 80 to firmowane były przez FEBI.
Tak na marginesie to nie czekaj tylko wymieniaj ten przewód szybko bo może się to źle skończyć.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na pewno trochę ci to ułatwi pracę, ale spowoduje ucieczkę płynu. Ja w pierwszej kolejności dobrze oczyściłbym miejsca złączeń oraz zapsikał to jakimś WD40. Bo z rozkręceniem tego wężyka może być największy problem. Ja nieźle się z tym namęczyłem.Krzysztof_Suliko pisze:- wykręcenie starego myślę zacząć od rozcięcia węża w połowie - czy to dobry pomysł ?
Wymieniaj nie ma na co czekac, mialem przygode zwiazana z tym przewodem chwile po kupnie auta. Nie zwrocilem uwagi w jakim jeden z nich jest stanie i omalo przez to nie zaparkowalem w bagazniku nowej A4 Szczerze ten co mi popusil wygladal lepiej od twojego a jednak ze starosci nie wytrzymal. Pomyslec ze chwile wczesniej latalem po obwodnicy. Odrazu zmienilem wszytskie przewody z jednej i drugiej strony, kupilem wlasnie takie po 27zl bo tylko takie byly.
- Przy odkrecaniu uwazaj, zeby nie zjechac nakretki bo potem zostanie ci tylko ucinanie i gwintowanie na nowo.
- Najpierw zdrowo popsikaj WD-40 bo podejrzewam, ze nie bedzie latwo u mnie nie bylo a u ciebie ruda widze w natarciu moj przewod byl pod tym wzgledem czysty. Na to musisz sie przygotowac
- Co do rozcinania nie ma to az takiego znaczenia jak chcesz tnij jak nie to nie, ale tak jak pisalem wczesniej nie ma takiej potrzeby przez rozcinanie nie ulatwisz se zadania
- Przy odkrecaniu uwazaj, zeby nie zjechac nakretki bo potem zostanie ci tylko ucinanie i gwintowanie na nowo.
- Najpierw zdrowo popsikaj WD-40 bo podejrzewam, ze nie bedzie latwo u mnie nie bylo a u ciebie ruda widze w natarciu moj przewod byl pod tym wzgledem czysty. Na to musisz sie przygotowac
- Co do rozcinania nie ma to az takiego znaczenia jak chcesz tnij jak nie to nie, ale tak jak pisalem wczesniej nie ma takiej potrzeby przez rozcinanie nie ulatwisz se zadania
Kupiłem wczoraj przewód hamulcowy w InterCarsie firmy 4max - powiedzieli w sklepie ze tylko takie mają 27 zł (po zniżce 19zł).
Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić? czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe ?? Bo skoro tak to jak skręcić ze sobą dwa nieruchome elementy ? Na całe szczęście auto stoi w garażu i nim nie jeżdżę bo wymieniam błotniki
Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić? czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe ?? Bo skoro tak to jak skręcić ze sobą dwa nieruchome elementy ? Na całe szczęście auto stoi w garażu i nim nie jeżdżę bo wymieniam błotniki
W pierwszej kolejności przewód giętki powinno się przykręcić do zacisku, następnie drugi jego koniec wkładasz we wspornik przy mc per... (przewód ma wypustki zabezpieczające przed obróceniem, które mają swoje miejsce we wsporniku) , zabezpieczasz sprężyną i wkręcasz końcówkę przewodu metalowego która powinna się obracać wokół przewodu.Krzysztof_Suliko pisze:Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić?
Krzysztof_Suliko pisze:czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe
Nie, tak jak napisałem wyżej, czasami ten element się zapieka na przewodzie metalowym i trzeba uważać aby go nie ukręcić. Czasami pomaga opukanie tego elementu przed rozpoczęciem odkręcania od przewodu elastycznego.
Dziękuje wszystkim za uwagi i sugestie,w przyszłym tygodniu zabiorę się za wymianę tego przewodu. Co najgorsze zauważyłem wczoraj, że z drugiej strony przewód po zgięciu ma malutkie pęknięcia (chyba sparciała guma), więc szykuje się też wymiana. Na całe szczęście nie są to jakieś wielkie koszty.
[ Dodano: 2010-04-15, 16:22 ]
Koledzy, mam prośbę. Możecie podać mi numer katalogowy gumowego przewodu hamulcowego z TYŁU.
[ Dodano: 2010-04-15, 16:23 ]
Czy tam wogule z tyłu jest jakiś przewód gumowy ??
[ Dodano: 2010-04-15, 16:22 ]
Koledzy, mam prośbę. Możecie podać mi numer katalogowy gumowego przewodu hamulcowego z TYŁU.
[ Dodano: 2010-04-15, 16:23 ]
Czy tam wogule z tyłu jest jakiś przewód gumowy ??
a jeżeli przewód jest sztywny na obu końcach? tak jest w przypadku przedniego tego dłuższego przewodu. jak go wtedy wymienić?Mobilek pisze:W pierwszej kolejności przewód giętki powinno się przykręcić do zacisku, następnie drugi jego koniec wkładasz we wspornik przy mc per... (przewód ma wypustki zabezpieczające przed obróceniem, które mają swoje miejsce we wsporniku) , zabezpieczasz sprężyną i wkręcasz końcówkę przewodu metalowego która powinna się obracać wokół przewodu.Krzysztof_Suliko pisze:Zastanawia mnie tylko jak to później skręcić?
Krzysztof_Suliko pisze:czy element z gwintem zewnętrznym na rurce metolowej jest z nią zespolony na stałe
Nie, tak jak napisałem wyżej, czasami ten element się zapieka na przewodzie metalowym i trzeba uważać aby go nie ukręcić. Czasami pomaga opukanie tego elementu przed rozpoczęciem odkręcania od przewodu elastycznego.
Jeżeli jest sztywny na obu końcach, to pierwsze połączenie robisz w miejscu gdzie druga współpracująca część nie ma możliwości obrotu (np. przewód elastyczny - zacisk) drugi stały koniec przewodu przykręca sie do części z możliwością obrotu (np. przewód elastyczny - przewód metalowy) nie ma możliwości aby w układzie hamulcowym wszystkie części składowe nie pasowały do siebie.Kokos pisze:a jeżeli przewód jest sztywny na obu końcach? tak jest w przypadku przedniego tego dłuższego przewodu. jak go wtedy wymienić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
Krzysztof_Suliko przewody gumowe z przodu zmieniaj obowiązkowa z obydwu stron, naprawdę głupie uczucie jak depiesz na hamulec a tu nic, mi tak strzelił przewód podczas hamowania, zapewniam Cię że ręcznym nie zatrzymasz samochodu.
Jeszcze jedna rada, podczas zmiany tych przewodów może okazać się że konieczna będzie zmiana rurki hamulcowej bo lubi się obrobić nakrętka, więc nie rób tego w sobotę wieczorem bo sklepy są pozamykane.
Jeszcze jedna rada, podczas zmiany tych przewodów może okazać się że konieczna będzie zmiana rurki hamulcowej bo lubi się obrobić nakrętka, więc nie rób tego w sobotę wieczorem bo sklepy są pozamykane.