Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM]Wymiana tylu z bebnow na tarcze

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 20:15

leito1610 pisze:wiekszosc aut z abs niema korektora hamowania a rozkład sil niebedzie wynosil 70/30% bo to jest wartosc z marginesem bezpieczeństwa a w aucie z abs system czuwa zeby koło sie niezblokowało wiec jest to na granicy przyczepnosci..
Nie zgodzę się z Tobą.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 21:31

chyba dam sobie spokoj z przerobieniem hamulunkow ;-) odloze pieniadze na nowe auto z raichu z hamulunkami juz tarcz. abs i klima;) zgruzuje je do polski tutaj od podstaw je wylakieruje i wszystko zregeneruje i wloze ten silniczek ktory mialem wkladac do tego ;)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2007, 22:29 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 26 paź 2007, 21:58

a czy auto z bebnami z tyłu nie może miec ABSu??

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 22:33

ham bebnowe z abs jesli moga byc i nie ma korektora to zapewne jest inny wsad w komputerze do abs-u w aucie z ham tarcz z tylu a inny w aucie z bebnami

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 26 paź 2007, 22:35

ja robiłem dzisiaj autko z ABSem mimo iż czujników obrotu koła nie miał przy żadnym z kół, a tył ma bebny :shock: jak to działa :-P

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 22:51

mechanikiem nie jestem :) o absie wiem tylko tyle co wyczytalem w jakis opisach i artykulach, ale podstawa dla dzialania tego systemu sa dane o obrotach kol zbierane przez czujniki halonowe i dane (wcisnieniec hamulca) z pedalu hamulca ;)
moze gdzies byly ladnie zamskowane kable od halonow ;)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 23:04

leito1610 pisze:wiekszosc aut z abs niema korektora hamowania a rozkład sil niebedzie wynosil 70/30% bo to jest wartosc z marginesem bezpieczeństwa a w aucie z abs system czuwa zeby koło sie niezblokowało wiec jest to na granicy przyczepnosci..
wychodzi na to że może być 50/50 i bez korektora jak jest ABS i jeśli w zakręcie przy 150 hamujesz i tył ci się uślizga to ABS ratuje i efektownie jedziesz dalej ;-)


Andrew^ pisze:ham bebnowe z abs jesli moga byc i nie ma korektora to zapewne jest inny wsad w komputerze do abs-u w aucie z ham tarcz z tylu a inny w aucie z bebnami
heh :?:

czy tarcza czy bęben to i tak jest korektor siły hamowania,
czy tarcza czy bęben to i tak może /ale nie musi/ być ABS
Dziki pisze:ja robiłem dzisiaj autko z ABSem mimo iż czujników obrotu koła nie miał przy żadnym z kół, a tył ma bebny :shock: jak to działa :-P
miało czujniki miało

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 27 paź 2007, 10:04

minon1 pisze:czy tarcza czy bęben to i tak jest korektor siły hamowania
bzdura bo sa układy hamulcowe korektora nieposiadajace np Honda ,Fiat odsylam kolege do prgramu serwisowego INFO-TECH i AUTODATA w których zawarte sa schetmaty tych własnie układów ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 paź 2007, 12:33

leito1610 pisze:bzdura bo sa układy hamulcowe korektora nieposiadajace np Honda ,Fiat odsylam kolege do prgramu serwisowego INFO-TECH i AUTODATA
Czy kolega aby nie myli ABS-u z ESP? Gdyby zamiast korektora siły hamowania wystarczył ABS to nikt nie montowałby ESP :-P . Ja mam ABS i korektor hamowania jest na swoim miejscu :-D .

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 27 paź 2007, 14:48

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecf ... a8a99.html - a gdzie tu korektor?

[ Dodano: 2007-10-27, 14:50 ]
jak wół przewody ida do przodu bez korektora

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 27 paź 2007, 15:30

leito1610 pisze:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecf ... a8a99.html - a gdzie tu korektor?

[ Dodano: 2007-10-27, 14:50 ]
jak wół przewody ida do przodu bez korektora
człowieku my tu o poważnych furach a nie o fiatach :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 paź 2007, 19:16

leito1610 pisze:jak wół przewody ida do przodu bez korektora
Po pierwsze korektor jest stosowany z tyłu, a nie z przodu, po drugie może go na tym rysunku nie być (to tylko jakiś poglądowy, ogólny schemat) po trzecie jak wspomniał Minon1 mówimy o Audi 80, a nie innych markach. Poza tym W nowych samochodach z systemem ESP korektor nie jest potrzebny, bo jego zadanie przejmuje ESP, a nie ABS.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 28 paź 2007, 00:13

Danek pisze:Po pierwsze korektor jest stosowany z tyłu, a nie z przodu
prosze uwaznie czytac i ze zrozumieniem chodzilo mi o to ze przewody ida bezposrednio od tylnych kół do zespołu sterowania ,rysunek jest zdjeciem z prgramu serwisowego i schemat kompletnego układu i nietrzeba byc wcale znawca zeby dobrze go odczytac

[ Dodano: 2007-10-28, 00:15 ]
radze sobie kupic sobie jakas ksiazke na temat mechaniki a potem sie wypowiadac

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 paź 2007, 09:37

leito1610 pisze:
Danek pisze:Po pierwsze korektor jest stosowany z tyłu, a nie z przodu
prosze uwaznie czytac i ze zrozumieniem chodzilo mi o to ze przewody ida bezposrednio od tylnych kół do zespołu sterowania ,rysunek jest zdjeciem z prgramu serwisowego i schemat kompletnego układu i nietrzeba byc wcale znawca zeby dobrze go odczytac

[ Dodano: 2007-10-28, 00:15 ]
radze sobie kupic sobie jakas ksiazke na temat mechaniki a potem sie wypowiadac

OK :!:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 paź 2007, 10:54

Danek pisze:
leito1610 pisze:bzdura bo sa układy hamulcowe korektora nieposiadajace np Honda ,Fiat odsylam kolege do prgramu serwisowego INFO-TECH i AUTODATA
Czy kolega aby nie myli ABS-u z ESP? Gdyby zamiast korektora siły hamowania wystarczył ABS to nikt nie montowałby ESP :-P . Ja mam ABS i korektor hamowania jest na swoim miejscu :-D .
To tak jak umnie też jest na swoim miejscu.
Małe o.t. Jakoś pracując przez ponad 10 lat w serwisie fiata nie zauważyłem tam samochodów bez krektora no chyba że miały ESP jak to podkreślił Danek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga