Audi S6 Avant - małe marzenie spełnione.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Audi S6 Avant - małe marzenie spełnione.
Od niespełna roku nie posiadam już Coupe 8B...niestety. Sytuacja domowa zmusiła do przesiadki na Avanta. W pierwszej kolejności było A6 3,0 30V 220KM (ASN) na prawie najwyższym wypasie. Po kilku miesiącach kolega...również tutaj widziay "paweb" zasmakował i odkupił niespodziewanie. Jako, że nie robi się kroków wstecz....
Audi S6 Avant (4B, C5)
4,2 40V 340KM 420Nm
skrzynia tiptronic 5-biegów 5HP24
wypas typowo szwajcarski czyli biedak (choć w przypadku eSki ciężko to tak nazwać)
przedlift z 2000r
Przywiezione z Łodzi od kolegi Derbiaka. Pozdro Adam
Kilka fotek tuż po przyejchaniu na Pomorze (20.07.2014)
Auto w stanie dość dobrym, choć ma kilka drobnych usterek:
- poprawki lakiernicze przedniego lewego narożnika progu, zderzak przód prawa strona oraz błotnik (prawdopodobie parkingówki)
- likwidacja betonu na tylnym nadkolu u dołu - mało profesjonalnie zrobione. I to jedyne miejsce gdzie jest położony beton
- wymiana wyświetlacza FIS
- naprawa fotela kierowcy - nie działa unoszenie fotela. Prawdpodobnie typowa przypadłość Recaro czyli krańcówka
- wymiana podwójnych szyb - w kilku miejscach już się rozkleja
- naprawa podbicia solardachu - wyłamany wieszak przedni
Mody:
- duża soczewka z polifta (już jest)
- nieco posadzić w dół (plan aby było podobnie jak w A6)
- felgi RSowe
- przywrócić seryjną moc (prawdopodobnie wymiana rozrządu powinna pomóc - są lekkie odchyłki od standardu)
- cały chrom w czarnym macie (już jest, dzieło poprzedniego właściciela)
- założenie relingów, których fabrycznie brak - jest wpis w VINie
A wygląda na dzień dzisiejszy tak: 14.09.2014
Odkopię trochę temat. 30.11.2014
Auto przez ostatnie 2 miesiące przeszło szereg zmian stylistycznych jak i mechanicznych.
Przy wertowaniu forum natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dla składanych lusterek. Skorzystałem z oferty. Z pomocą kolegi udało się podpiąć pod moduł światła "follow to home" oraz składane lusterka po zamknięciu auta.
W dalszej kolejności:
- naprawione poszycie szyberdachu/solara (ułamało się mocowanie wewnętrznej osłony)
- zmiana wizualna z przedlifta na polift (auto na takim zestawie młodnieje) - przednie lampy na dużej soczewce + tylne lampy z blenda poliftową czarną
- montaż relingów aluminiowych (przez chwilę myślałem nad czarnymi aby podpasować się do całości pakietu ale...)
Auto znacznie odmłodniało w mojej ocenie. Aby układanka była kompletna dokupiłem nowe koła.
Trafiły do piaskowania, prostowania i do proszkowego malowania (3krotnie wybieraliśmy granulację lakieru aby uzyskać efekt głebokiego brudnego srebrnego koloru)
Po tych wszystkich kosmetycznych zabiegach przyszedł czas na sprawy mechaniczne...a trochę ich było:
- zmiana przednich amortyzatorów na Bilstein B4. Plan był też na tył ale do eSek nie robią B4ek więc poczekam do sezonu letniego i wpadnie pełen komplet amorków B6.
- wymiana skrzyni biegów. Moja mając 180kkm umarła poprzez wymianę oleju w układzie. Jako, że wcześniej nikt od nowości nie wymieniał to poprzedni właściciel nie wiedząc jak mocno może to nabroić dokonał wymiany. Auto w sumie przejechało 7-10kkm od tej wymiany i skrzynia podczas spokojnej jazdy wpieła się na 5 bieg i tak już została. Tryb awaryjny. Przepinała z 5 na luz i na wsteczny ale poza wspomnianą 5tką nic więcej w przód. Wpadła używka w bdb stanie z przebiegiem 200kkm i kompletnym serwisem od początku użytkowania. Działa póki co wyśmienicie. (zabolało po kieszeni )
- wymiana cewki, komplet świec NGK R, czujnik ciśnienia w instalacji LPG
A na zime buty od Mercedesa...takei dostałem i na ten sezon zimowy nie było planu na zmiane. A chciałbym aby trafiły docelowo 17tki 8,5 cala ori eSkowe.
Jak bedzie ładna słoneczna pogoda i nie bedzie za zimno cyknę kilka fotek wnętrza - może już będę po montażu dywaników robionych na zamówienie <radocha>
26.12.2014
Auto śmiga, daje frajdę i czekam na pierwsze warunki zimowe. Ponadto grill górny, dolny oraz kratki halogenów trafiły do oklejone.com na operację hydrografiki. Listwy/dekory poszły w karbon (fabrycznei były czarne) natomiast wspomniane kratki i grille w szczotkowane aluminium.
Na dniach foty.
Audi S6 Avant (4B, C5)
4,2 40V 340KM 420Nm
skrzynia tiptronic 5-biegów 5HP24
wypas typowo szwajcarski czyli biedak (choć w przypadku eSki ciężko to tak nazwać)
przedlift z 2000r
Przywiezione z Łodzi od kolegi Derbiaka. Pozdro Adam
Kilka fotek tuż po przyejchaniu na Pomorze (20.07.2014)
Auto w stanie dość dobrym, choć ma kilka drobnych usterek:
- poprawki lakiernicze przedniego lewego narożnika progu, zderzak przód prawa strona oraz błotnik (prawdopodobie parkingówki)
- likwidacja betonu na tylnym nadkolu u dołu - mało profesjonalnie zrobione. I to jedyne miejsce gdzie jest położony beton
- wymiana wyświetlacza FIS
- naprawa fotela kierowcy - nie działa unoszenie fotela. Prawdpodobnie typowa przypadłość Recaro czyli krańcówka
- wymiana podwójnych szyb - w kilku miejscach już się rozkleja
- naprawa podbicia solardachu - wyłamany wieszak przedni
Mody:
- duża soczewka z polifta (już jest)
- nieco posadzić w dół (plan aby było podobnie jak w A6)
- felgi RSowe
- przywrócić seryjną moc (prawdopodobnie wymiana rozrządu powinna pomóc - są lekkie odchyłki od standardu)
- cały chrom w czarnym macie (już jest, dzieło poprzedniego właściciela)
- założenie relingów, których fabrycznie brak - jest wpis w VINie
A wygląda na dzień dzisiejszy tak: 14.09.2014
Odkopię trochę temat. 30.11.2014
Auto przez ostatnie 2 miesiące przeszło szereg zmian stylistycznych jak i mechanicznych.
Przy wertowaniu forum natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dla składanych lusterek. Skorzystałem z oferty. Z pomocą kolegi udało się podpiąć pod moduł światła "follow to home" oraz składane lusterka po zamknięciu auta.
W dalszej kolejności:
- naprawione poszycie szyberdachu/solara (ułamało się mocowanie wewnętrznej osłony)
- zmiana wizualna z przedlifta na polift (auto na takim zestawie młodnieje) - przednie lampy na dużej soczewce + tylne lampy z blenda poliftową czarną
- montaż relingów aluminiowych (przez chwilę myślałem nad czarnymi aby podpasować się do całości pakietu ale...)
Auto znacznie odmłodniało w mojej ocenie. Aby układanka była kompletna dokupiłem nowe koła.
Trafiły do piaskowania, prostowania i do proszkowego malowania (3krotnie wybieraliśmy granulację lakieru aby uzyskać efekt głebokiego brudnego srebrnego koloru)
Po tych wszystkich kosmetycznych zabiegach przyszedł czas na sprawy mechaniczne...a trochę ich było:
- zmiana przednich amortyzatorów na Bilstein B4. Plan był też na tył ale do eSek nie robią B4ek więc poczekam do sezonu letniego i wpadnie pełen komplet amorków B6.
- wymiana skrzyni biegów. Moja mając 180kkm umarła poprzez wymianę oleju w układzie. Jako, że wcześniej nikt od nowości nie wymieniał to poprzedni właściciel nie wiedząc jak mocno może to nabroić dokonał wymiany. Auto w sumie przejechało 7-10kkm od tej wymiany i skrzynia podczas spokojnej jazdy wpieła się na 5 bieg i tak już została. Tryb awaryjny. Przepinała z 5 na luz i na wsteczny ale poza wspomnianą 5tką nic więcej w przód. Wpadła używka w bdb stanie z przebiegiem 200kkm i kompletnym serwisem od początku użytkowania. Działa póki co wyśmienicie. (zabolało po kieszeni )
- wymiana cewki, komplet świec NGK R, czujnik ciśnienia w instalacji LPG
A na zime buty od Mercedesa...takei dostałem i na ten sezon zimowy nie było planu na zmiane. A chciałbym aby trafiły docelowo 17tki 8,5 cala ori eSkowe.
Jak bedzie ładna słoneczna pogoda i nie bedzie za zimno cyknę kilka fotek wnętrza - może już będę po montażu dywaników robionych na zamówienie <radocha>
26.12.2014
Auto śmiga, daje frajdę i czekam na pierwsze warunki zimowe. Ponadto grill górny, dolny oraz kratki halogenów trafiły do oklejone.com na operację hydrografiki. Listwy/dekory poszły w karbon (fabrycznei były czarne) natomiast wspomniane kratki i grille w szczotkowane aluminium.
Na dniach foty.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Nie wiem czy to jest polift bo nigdzie nie mogę się doszukać jak wyglądały pierwsze eSki. Nie mniej jednak auto w VINie ma wpisane pakiet PLUS. Wizualnie może i go miał (czarne elementy gdzie normalnei jest chrom) ale w środku...nie dokopałem się jeszcze czym się różnił. Wiem, że to wypust na Szwajcarie - srodek skóra/alkantara, karbon/szczotkowane aluminium i brak BOSE, NAVI za to solar.
Praktycznie zostało mi tylko dać polakierować porysowane elementy i posadzić nieznacznie w dół aby koła pasowały do wnęk.
Praktycznie zostało mi tylko dać polakierować porysowane elementy i posadzić nieznacznie w dół aby koła pasowały do wnęk.
To jest pierwsza eSka bo lifting nadwozia A6 C5 zrobili w 1998 roku. Solar świetna sprawa. Będzie napędzał klimatyzację jak auto zaparkujesz w pełnym słońcu.
http://www.netcarshow.com/audi/1999-s6_avant/
http://www.netcarshow.com/audi/1999-s6_avant/
Ostatnio zmieniony 26 gru 2014, 19:29 przez KORU, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Nie działa to tak jak się wszystkim wydaje. Nie jest tak kolorowo Owszem solar napędza...ale tylko wentylacje. Otwiera odpowiednie klapy aby zaciągac powietrze z zewnątrz i wyciągać ciepłe ze środka. Ale...przy 30-40 w słońcu to nadal będzie ciepłe zaciągać. Plus taki, że to całkiem osobny układ zasilania i nie ma nic wspólnego z normalną instalacją auta.
jak dlamnie takie 4.2 w automacie nie jedzie za dobrze masa robi swoje jeździłem taką i wrażenia na mnie nie zrobiła , ponoć 4.2 w manualu robi robotę dużo lepszą . Nie zmiania to faktu żę ciekawe auto ta napompowana linia mi się bardzo podoba i jest naprawdę ponad czasowaluk448 pisze:Fajna sztuka-chyba nawet dawna warszawska.Te eski sa fajne.Fajnie sie prezentuja i nawet niezle jada.Bylem na hamowni?Ciekawe ile by wyplula.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Automat więc nie chce go męczyć na hamowni. Chyba, że uda mi się na ulicznej w Soft-carze w Gdańsku. Ale stawiam, że ma w granicach 300-320KM. Niedługo czeka mnie zmiana rozrżadu a przy okazji czyszczenie przepustnicy więc powinno się poprawić.
Auto jeździło w Wawie przez 2 lata. Potem jakiś czas w Łodzi u Derbiaka (choć bardziej stało ) a teraz weekendowo i wyjazdowo jeździ u mnie.
Auto jeździło w Wawie przez 2 lata. Potem jakiś czas w Łodzi u Derbiaka (choć bardziej stało ) a teraz weekendowo i wyjazdowo jeździ u mnie.
Różnica jest spora. Wiem bo wracaliśmy na dwie eSki. Mój aut i kolegi manual. Dopiero przy wyższych prędkościach się wyrównuje. Można powiedzieć, że jadą katalogowowysio pisze:jak dlamnie takie 4.2 w automacie nie jedzie za dobrze masa robi swoje jeździłem taką i wrażenia na mnie nie zrobiła , ponoć 4.2 w manualu robi robotę dużo lepszą . Nie zmiania to faktu żę ciekawe auto ta napompowana linia mi się bardzo podoba i jest naprawdę ponad czasowaluk448 pisze:Fajna sztuka-chyba nawet dawna warszawska.Te eski sa fajne.Fajnie sie prezentuja i nawet niezle jada.Bylem na hamowni?Ciekawe ile by wyplula.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Każdym tak w końcu trafi Kompendium wiedzy o V8 i nie tylko. :mrgreen:
[ Dodano: 2015-01-19, 14:31 ]
19.01.2015
W weekend auto trafiło na drobny serwis:
- olej Total Quartz Racing 10W50 7,6l
- filtr powietrza PiperCross
- filtr oleju Knecht
- filtr kabinowy Knecht
- wyjęcie licznika - dziś został wysłąny w celu wymiany wyświetlacza FIS, kilka linii zniknęło i za bardzo mnie to drażniło
[ Dodano: 2015-01-19, 14:31 ]
19.01.2015
W weekend auto trafiło na drobny serwis:
- olej Total Quartz Racing 10W50 7,6l
- filtr powietrza PiperCross
- filtr oleju Knecht
- filtr kabinowy Knecht
- wyjęcie licznika - dziś został wysłąny w celu wymiany wyświetlacza FIS, kilka linii zniknęło i za bardzo mnie to drażniło