[B4 1.9TDI 1Z '94] brak komunikacji
[B4 1.9TDI 1Z '94] brak komunikacji
pisałem już kiedyś o tym moim problemie ale napiszę jeszcze raz gdyż nikt się nie chce podjąć pomocy mojej z1. w moim audi nie,a komunikacji między autem a komputerem VAG :cry: !!! może któryś z kolegów miał podobny problem i go rozwiązał. pozdrawiam i życzę szerokości____________________________piachu
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 20:03 przez PIACHU, łącznie zmieniany 1 raz.
szukałem w sieci tego programu deltascan ale kosztuje 1499zł plus vat. trochę drogo :cry: może któryś z kolegów ma do dyspozycji taki program i mógłby mi pomóc oczywiście zapłacę jak w serwisie. ściągnąłem jakiś darmowy program ale nie wiem czy zadziała.pozdrawiam i życzę szerokości _________________________piachu
Witam!
Proszę o POMOC wszystkich znawców VAG!
Ja także mam problem z komunikacją Vag. W moim 1.9 TDi 1Z '92 z przepływka Bosch po wielu próbach nie udało mi się skomunikować. Mam interfejs Vialen K+L i korzystałem z programów DeltaScan 5.0 i VagCom 3112. Korzystałem takze z porad które są na forum odnośnie ustwień portu COM (ustawic suwaki predkosci transmisji na najnizsze) to także nie przyniosło efektu. Podczas próby połączenia w VagCom kontgrolka CheckEngine mrógała ale na tym się skończyło a w DeltaScan nawet kontrolka nie migała. Co mam robić?
Słyszałem coś o mostkowaniu linii k+l ale jak to się robi i co to daje.
Są jeszcze jakieś sposoby zeby sie skomunikować??
Proszę o POMOC
Proszę o POMOC wszystkich znawców VAG!
Ja także mam problem z komunikacją Vag. W moim 1.9 TDi 1Z '92 z przepływka Bosch po wielu próbach nie udało mi się skomunikować. Mam interfejs Vialen K+L i korzystałem z programów DeltaScan 5.0 i VagCom 3112. Korzystałem takze z porad które są na forum odnośnie ustwień portu COM (ustawic suwaki predkosci transmisji na najnizsze) to także nie przyniosło efektu. Podczas próby połączenia w VagCom kontgrolka CheckEngine mrógała ale na tym się skończyło a w DeltaScan nawet kontrolka nie migała. Co mam robić?
Słyszałem coś o mostkowaniu linii k+l ale jak to się robi i co to daje.
Są jeszcze jakieś sposoby zeby sie skomunikować??
Proszę o POMOC
a więc jeszcze raz
instrukcja do audi z silnikiem 1z pracującej z przepływką boscha
1 niczym innym się nie połączysz niż deltascan1z (darmowy na necie) lub ktsm
2 używając deltascana1z musisz to robić na komputerze z wbudowanym comem i systemem operacyjnym win98
3 przy komunikacji zwierasz kawałkiem przewodu linie k i l jednocześnie podpinając do tych linii odpowiednie przewody z fejsa
4 do uzyskania komunikacji jest potrzebny jest jakikolwiek błąd w sterowniku silnika (by go wywołać możesz na chwile na pracującym silniku ściągnąć wtyczkę z przepływki)
5 po uzyskaniu komunikacji możesz sczytać tylko grupę 0, ustawić kąt wtrysku, zmienić kodowanie (zmiana parametrów np ilości paliwa itd), oraz wykasować błędy (jak tylko skasujesz stracisz połączenie)
instrukcja do audi z silnikiem 1z pracującej z przepływką boscha
1 niczym innym się nie połączysz niż deltascan1z (darmowy na necie) lub ktsm
2 używając deltascana1z musisz to robić na komputerze z wbudowanym comem i systemem operacyjnym win98
3 przy komunikacji zwierasz kawałkiem przewodu linie k i l jednocześnie podpinając do tych linii odpowiednie przewody z fejsa
4 do uzyskania komunikacji jest potrzebny jest jakikolwiek błąd w sterowniku silnika (by go wywołać możesz na chwile na pracującym silniku ściągnąć wtyczkę z przepływki)
5 po uzyskaniu komunikacji możesz sczytać tylko grupę 0, ustawić kąt wtrysku, zmienić kodowanie (zmiana parametrów np ilości paliwa itd), oraz wykasować błędy (jak tylko skasujesz stracisz połączenie)
Dzięki tryni81!
Komunikacja udana! Dzięki zmostkowaniu linii k+l udało sie zkomunikować. Podczas wcześniejszej próby robiłem wszystko dokładnie tak jak napisałeś tylko ze bez zmostkowania i nic. Bardzo ładnie się komunikuje nawet bez odpinania przepływki ale to chyba dlatego ze mam błąd:
00 550 - sterowanie początkiem wtrysku, sterowanie (usterka sporadyczna)
Po usunięciu go znów się pojawia.
Może wie ktoś co oznacza ten błąd tak na chłopski rozum i jak go wyeliminować.
Komunikacja udana! Dzięki zmostkowaniu linii k+l udało sie zkomunikować. Podczas wcześniejszej próby robiłem wszystko dokładnie tak jak napisałeś tylko ze bez zmostkowania i nic. Bardzo ładnie się komunikuje nawet bez odpinania przepływki ale to chyba dlatego ze mam błąd:
00 550 - sterowanie początkiem wtrysku, sterowanie (usterka sporadyczna)
Po usunięciu go znów się pojawia.
Może wie ktoś co oznacza ten błąd tak na chłopski rozum i jak go wyeliminować.
zakupiłem "Interfejs diagnostyczny V.A.G. na max 232 (K-line)+ kabel OBD2 + kabel piny" sciągąłem program DeltaScan 5.0 (tylko do silników 1Z) w internecie jest za free. Dobre wskazówki napisł tryniu81. Jeśli bedziesz sie stosował do tych wskazówek powinno Ci się udać.
Powodzenia
http://www.allegro.pl/item228407785_vag ... omocj.html
Powodzenia
http://www.allegro.pl/item228407785_vag ... omocj.html