Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z '94] brak komunikacji

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

[B4 1.9TDI 1Z '94] brak komunikacji

Post autor: PIACHU » 17 sie 2007, 00:01

pisałem już kiedyś o tym moim problemie ale napiszę jeszcze raz gdyż nikt się nie chce podjąć pomocy mojej z1. w moim audi nie,a komunikacji między autem a komputerem VAG :cry: !!! może któryś z kolegów miał podobny problem i go rozwiązał. pozdrawiam i życzę szerokości____________________________piachu
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 20:03 przez PIACHU, łącznie zmieniany 1 raz.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 19 sie 2007, 22:04

a jaki model tego 1z stary na klapkowej przepływce czy nowy na przepływce z gorącym drutem
ten 1 (stary) robi tylko z deltascanem i na zwartym k i l

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 19 sie 2007, 23:30

szukałem w sieci tego programu deltascan ale kosztuje 1499zł plus vat. trochę drogo :cry: może któryś z kolegów ma do dyspozycji taki program i mógłby mi pomóc oczywiście zapłacę jak w serwisie. ściągnąłem jakiś darmowy program ale nie wiem czy zadziała.pozdrawiam i życzę szerokości _________________________piachu

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 20 sie 2007, 17:55

delta scan jest odpłatny ale deltascan1z nie i można go ściągnąc z neta za darmo a to właśnie on robi ze starymi 1z z audi

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 20 sie 2007, 18:01

Podłączałem już nie jednego 1Zta 93`, 94`, 95` i nie miałem żadnych problemów 8-) ale u Ciebie Piachu ręce mi opadły i nie wiedziałem jak się w ogóle zachować :-/

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 20 sie 2007, 18:12

a i jeszcze jedno tylko pod win 98 bo pod xp nie idzie.
niestety go nir dołącze bo zajmuje 8 Mb. moge wysłać na e-mail

[ Dodano: 2007-08-20, 22:03 ]
i jeszcze jedno w sterowniku musi być jaki kolwiek błąd

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 24 sie 2007, 11:02

tryni81 jak możesz to wyślij mi na skrzynkę. ja coś ściągnąłem ale nie mam kabla to nie mogę sprawdzić. pozdrawiam i życzę szerokości__________________piachu

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 24 sie 2007, 22:15

wysyłam

Awatar użytkownika
matqud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2007, 13:04
Lokalizacja: Kuźnica (podlaskie)

Post autor: matqud » 26 sie 2007, 12:12

Witam!
Proszę o POMOC wszystkich znawców VAG!
Ja także mam problem z komunikacją Vag. W moim 1.9 TDi 1Z '92 z przepływka Bosch po wielu próbach nie udało mi się skomunikować. Mam interfejs Vialen K+L i korzystałem z programów DeltaScan 5.0 i VagCom 3112. Korzystałem takze z porad które są na forum odnośnie ustwień portu COM (ustawic suwaki predkosci transmisji na najnizsze) to także nie przyniosło efektu. Podczas próby połączenia w VagCom kontgrolka CheckEngine mrógała ale na tym się skończyło a w DeltaScan nawet kontrolka nie migała. Co mam robić?
Słyszałem coś o mostkowaniu linii k+l ale jak to się robi i co to daje.
Są jeszcze jakieś sposoby zeby sie skomunikować??
Proszę o POMOC

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 26 sie 2007, 15:29

a więc jeszcze raz
instrukcja do audi z silnikiem 1z pracującej z przepływką boscha
1 niczym innym się nie połączysz niż deltascan1z (darmowy na necie) lub ktsm
2 używając deltascana1z musisz to robić na komputerze z wbudowanym comem i systemem operacyjnym win98
3 przy komunikacji zwierasz kawałkiem przewodu linie k i l jednocześnie podpinając do tych linii odpowiednie przewody z fejsa
4 do uzyskania komunikacji jest potrzebny jest jakikolwiek błąd w sterowniku silnika (by go wywołać możesz na chwile na pracującym silniku ściągnąć wtyczkę z przepływki)
5 po uzyskaniu komunikacji możesz sczytać tylko grupę 0, ustawić kąt wtrysku, zmienić kodowanie (zmiana parametrów np ilości paliwa itd), oraz wykasować błędy (jak tylko skasujesz stracisz połączenie)

Awatar użytkownika
matqud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2007, 13:04
Lokalizacja: Kuźnica (podlaskie)

Post autor: matqud » 26 sie 2007, 17:06

Dzięki tryni81!
Komunikacja udana! Dzięki zmostkowaniu linii k+l udało sie zkomunikować. Podczas wcześniejszej próby robiłem wszystko dokładnie tak jak napisałeś tylko ze bez zmostkowania i nic. Bardzo ładnie się komunikuje nawet bez odpinania przepływki ale to chyba dlatego ze mam błąd:
00 550 - sterowanie początkiem wtrysku, sterowanie (usterka sporadyczna)
Po usunięciu go znów się pojawia.
Może wie ktoś co oznacza ten błąd tak na chłopski rozum i jak go wyeliminować.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 sie 2007, 15:09

wejdź w nastawy podstawowe w kanał 0 i sprawdź jaki masz początek wtrysku możliwe że jest on źle ustawiony i regulator kąta nie jest wstanie ustawić wartości z map.
Wartość kąta odczytuje się z wykresu (jest uzależniony od temperatury)
w załączniku wykres do ustawienia kąta za pomocą deltascanu1z

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 01 wrz 2007, 19:40

matqud, z jakiego dokladnie interfejsu i programu korzystales przy polaczeniu sie z autem bo tez mam zamiar posiedziec przy kompie troche no i mam tdi z 1993 r. z przeplywka bosha

Awatar użytkownika
matqud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2007, 13:04
Lokalizacja: Kuźnica (podlaskie)

Post autor: matqud » 02 wrz 2007, 18:46

zakupiłem "Interfejs diagnostyczny V.A.G. na max 232 (K-line)+ kabel OBD2 + kabel piny" sciągąłem program DeltaScan 5.0 (tylko do silników 1Z) w internecie jest za free. Dobre wskazówki napisł tryniu81. Jeśli bedziesz sie stosował do tych wskazówek powinno Ci się udać.
Powodzenia

http://www.allegro.pl/item228407785_vag ... omocj.html

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 02 wrz 2007, 20:52

jak już kupować to fejsa kkl (takie moje zdanie) bo za jakiś czas pewnie kupisz nowsze auto i samo k ci nie starczy. jeśli chce ci się pobawić to mogę ci wysłać na e-mail schemat sprawdzonego fejsa kkl (robie na nim)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl