Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Odwrotne podpięcie akumulatora

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 03 sty 2018, 23:15

Nie chce mi się szukać po schematach więc powiem tak : logicznie myśląc silnik wentylatora dostaje napięcie którymś z przewodów które do niego dochodzą .
A czujnik przy chłodnicy steruje masą wentylatora tz. jeżeli się zagrzeje to zewrze styki i przepuści masę na silnik wentylatora a ten zacznie się kręcić .
Musisz więc sprawdzić czy masz napięcie na przewodzie do silnika wentylatora (zazwyczaj coś z czerwonym) tak bez zapłonu jak i po zapłonie.
Jeżeli znajdziesz/masz napięcie wtedy zwierasz oba przewody przy czujniku (wcześniej sprawdź czy na jednym z nich jest masa) i wentylator powinien chodzić , uważaj przy tym na paluszki.
Jeżeli masz napięcie a po zwarciu przewodów nie chodzi podaj na zwarte przewody masę.

Jeżeli nie masz napięcia na silniku wentylatora to pozostaje czytanie schematu skąd powinien dostawać napięcie .
Jeżeli nie masz masy podobnie szukasz skąd powinna być podana .
To tak po krótce.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2018, 00:06

audikom pisze:A czujnik przy chłodnicy steruje masą wentylatora
Akurat wentylator jest sterowany plsuem a masę ma zawsze. To układy sterowane tranzystorami działają tak jak napisałeś.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2018, 05:45

Namieszaliście mu i to blednie.

Czujnik przy chłodnicy jest na zwykłych przekaźnikach i steruje plusem tam nie ma się co spalić.

Czujnik przy głowicy ma już skomplikowany przekaźnik 272 tez steruje plusem tam już może się uszkodzić ale niech pierw wykona prawidłową procedurę sprawdzenia bo 272 załącza tylko gdy silnik wyłączony.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 04 sty 2018, 12:02

Ok. nie znam tego tak dokładnie .
Lecz zasada sprawdzenia będzie ta sama tylko tam gdzie napisałem plus zmienić na masę i odwrotnie .
Chodzi głównie o to by zacząć od postaw czyli czy działa silnik wentylatora po podaniu prądu i masy.
Jeżeli sprawny i chodzi po podaniu na krótko to sprawdzamy dalej czego mu brakuje czy prądu czy masy.
Miernik w rączkę i sprawdzamy czy ma masę na silniku wiatraka.Jeżeli nie ma sprawdzamy skąd powinien dostać.
Jeżeli ma, to czy jest plus na włączniku w chłodnicy, brak to szukamy dalej skąd powinien być podany plus na włącznik.
W ten sposób sprawdzamy po kolei co jest dobre a co walnęło .
PS. Znalazłem schemat na nim są oba przekażniki o których piszą , czujnik temp. itp.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2018, 19:24

audikom pisze:Lecz zasada sprawdzenia będzie ta sama
Właśnie że nie... Ile razy mam tłumaczyć że przekaźnik 272 jest już na półprzewodnikach i nie wystarczy zewrzeć w czujniku trzeba spełnić też inne warunki by zadziałał.

Ten schemat tego czujnika i przekaźnika nie tyczy bo tam go nie ma.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 05 sty 2018, 19:57

Zwarlem co trzeba przy chłodnicy - wentylatory działają. Jeszcze walczę z alternatorem a konkretnie z tą śruba na klucz imbusowy. Jest tak wyrobiona że środek już jest okręgiem. Będzie trzeba wiercić ?

Skoro wentylatory po zwarciu wtyczki przy chłodnicy działają, to dlaczego nie działają przy zwarciu przy głowicy? Pamiętam dokładnie że kiedyś ktoś mi pokazywał taka sytuację, że po zwarciu przy głowicy też się uruchamialy. Pytam bardziej z ciekawości. Jak uda mi się wkręcić nowy alternator to wtedy nagrzeje auto i zobacze czy reagują jak trzeba
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sty 2018, 20:41

lini pisze: to dlaczego nie działają przy zwarciu przy głowicy?
A spełniłes inne warunki???


Nabić torx 12 kontyn albo odkręcić cała łapę, wiercić to chyba bys musiał z miesiac.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 05 sty 2018, 21:31

A spełniłes inne warunki???
A jakie powinny być spełnione?

Co do śruby - wiadomo jaka to jest dokładnie, a przynajmniej jaka powinna być? Chodzi o wymiar oraz jej długość. Jak już ją odkręce to chciałbym ją wymienić. Nie ma sensu jej wkręcać z powrotem jak jest w takim stanie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sty 2018, 22:38

lini pisze:A jakie powinny być spełnione?
jw.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 05 sty 2018, 23:14

Jarewa, prześledziłem jeszcze raz wszystko co napisałeś. Wynika z tego ze zwarcie czujnika przy głowicy powinno wywołać uruchomienie wentylatorów w określonych warunkach, z czego wspomniałeś tylko o tym, ze nie stanie się to na zapłonie. OK, auto uruchamiałem, silnik chodzi i dalej zwarcie nic nie powoduje. Znane Ci są konkretne warunki kiedy coś takiego ma miejsce? Szanuje Twoją wiedzę, może jestem ślepy, ale ja żadnych konkretów nie znalazłem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2018, 23:46

I tak to załączanie z czujnika przy głowicy nie jest zbyt potrzebne w ABK. Chyba jakiś nadgorliwy inżynier zostawił taki relikt z mechanicznego wtrysku. W innych silnikach już tego nie montowano.
Nie wiem jednym z warunków załączenia się tego jest dłuższa praca silnika przed zgaszeniem albo odpowiednie napięcie na akumulatorze.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 06 sty 2018, 00:33

lini, jak nie na zapłonie to z wyłączonym zapłonem. To chyba chodzi o ten czujnik żeby pary paliwa nie powstawały w przewodach. I on działa po zgaszeniu silnika jak za bardzo temperatura wzrośnie w komorze silnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sty 2018, 08:09

maciek889 pisze:I tak to załączanie z czujnika przy głowicy nie jest zbyt potrzebne w ABK. Chyba jakiś nadgorliwy inżynier zostawił taki relikt z mechanicznego wtrysku.
to fakt

lini, a czy zapalony silnik nie jest na przekręconym zapłonie?
Kolego podstawa to gorący silnik i wył stacyjka - w innym wypadku zwieranie tam nie ma sensu bo i tak się nie włączy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sty 2018, 10:31

lini pisze:Jarewa, prześledziłem jeszcze raz wszystko co napisałeś. Wynika z tego ze zwarcie czujnika przy głowicy powinno wywołać uruchomienie wentylatorów w określonych warunkach, z czego wspomniałeś tylko o tym, ze nie stanie się to na zapłonie.

żeby ten przekaźnik sprawdzić musisz właczyć zapłon zrobić zwarcie i wyłączyć zapłon wtedy po wyłączeniu mają się odezwać wentylatory jak nie to moze przekaźnik uwalony bo ten może.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 11 sty 2018, 18:44

Już ogarnięte panowie. Bałem się że będzie więcej tych szkód, ale skończyło się na alternatorze i ewentualnie akumulatorze.

Ponieważ nie mogłem odkręcić śruby od altka a warunków by ogarnąć jakiś lepszy dostęp do tego nie miałem, podjechałem do pobliskiego mechanika. Oczywiście ogarnął temat, wstawiony inny alternator, który kupiłem że szrotu. Ten ma ladowania 14,05 V przy włączonej dmuchawie i mijania. Widzę że gość naciągnął pasek o jeden ząbek więcej, no ale chyba się zna lepiej ode mnie.
"Nowy" alternator ma taką przypadłość że troche piszczy. Słychać go gdy stoi się koło auta, czego wcześniej nie uświadczyłem. Co tak w takim razie piszczy w nim? Jest się czym przowac ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga