Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Opis bezpieczników i przekaźników

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 kwie 2010, 13:02

shellah, sprawdzałeś bezpiecznik pod półką nad nogami kierowcy?
maly_2st, sprawdź czy ktoś nie zrobił sobie włączania świateł razem zapłonem bo wtedy można włączyć zapłon lub inny obwód (nadmuch itp.) gdy włączy się światła.
Poszukaj w internecie książki typu "Sam naprawiam" chyba była taka do B2ki...

maly_2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 mar 2010, 21:21
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly_2st » 01 kwie 2010, 16:30

aldi pisze:
maly_2st, sprawdź czy ktoś nie zrobił sobie włączania świateł razem zapłonem bo wtedy można włączyć zapłon lub inny obwód (nadmuch itp.) gdy włączy się światła.
Poszukaj w internecie książki typu "Sam naprawiam" chyba była taka do B2ki...

niemam wlaczanych swiatel razem z zaplonem tylko mam brzeczyk informujacy o wlaczonych swiatlach przy otwarciu drzwi

a poza tym przy wyjetym kluczyku i wloczeniu kierunku powinna mi sie zaswiecic dana strona postoju a mi sie wlancza mijania swiatlo po obu stronach autka

a ksiazke mam

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 kwie 2010, 19:44

aldi pisze:shellah, sprawdzałeś bezpiecznik pod półką nad nogami kierowcy?
a jaki i gdzie dokładnie?? nie mam pojęcia

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 kwie 2010, 20:08

shellah pisze:
aldi pisze:shellah, sprawdzałeś bezpiecznik pod półką nad nogami kierowcy?
a jaki i gdzie dokładnie?? nie mam pojęcia
Tutaj masz zaznaczone:
Obrazek

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 kwie 2010, 21:45

akurat mi ucina zdjęcie w połowie i nie bardzo widać ale po miniaturce mniej więcej trafię ;-) mam nadzieję że tam faktycznie bedzie jakiś bezpiecznik bo już ściągałem półkę i znalazłem tylko przekaźnik który tykał po zwarciu przewodów przy czujniku.

skwiera
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2010, 17:05

Post autor: skwiera » 04 kwie 2010, 10:49

aldi pisze:skwiera, sprawdziłeś czy te blaszki mają dobrze połączanie? Dobrze by było je poodginać aby mieć pewność że łączą. Jeśli upewniłeś się że te blaszki nie są winne można by zająć się opornicą wentylatorów. W tych tematach możesz o niej poczytać:
https://audi80.pl/b3-b4-all-nie-dzia ... t37106.htm
https://audi80.pl/80-b4-1z-pokretlo- ... t37133.htm
https://audi80.pl/80b3-pm-91rregulac ... t20061.htm

Witam.
No więc jestem już po obu zabiegach. I niestety nic nie pomogło.
Blaszki podoginałem. Nie jestem elektrykiem więc sprawdziłem to na swój sposób. Pod blaszki wkładałem pasek kartki papieru i przełączałem po kolei wszystkie biegi. Na każdym biegu był styk.
Zabrałem się więc za opornicę. Zdemontowałem ją, wyciąłem ten rezystor, podłączyłem bezpiecznik w obudowie, złożyłem do kupy - i nic. Jak nie było I i II biegu tak nie ma.
Na Allegro zacząłem szukać opornicy. Ale tam nie ma takiej jak jest w moim aucie.
Wszystkie co znalazłem są przykręcane 2 śrubkami po bokach. Moja natomiast ma jedną śrubkę w dolnej części. No i sposób podłączenia kostki. Te na Allegro mają 2 kostki ze szczytu, moja natomiast ma jedną kostkę i to na wierzchu.
Więc co może być nie tak.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 05 kwie 2010, 21:35

bezpiecznik mam cały :-/

szymek_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 11 maja 2010, 19:56

Post autor: szymek_001 » 11 maja 2010, 21:19

Panowie, a ja mam takie pytanie:
Ktory z bezpiecznikow odpowiada za zalaczanie sie wentylatora na chlodnicy?
Bo na tej rozpisce jest, tak ze:
5 - wiatrak chlodnicy - pelne obciazenie
20 - wiatrak chlodnicy poziom 1, regulacja obiegu pow.

Ktory z nich za to odpowiada? I czy musza one byc oba razem zalozone? Czy wystarczy tylko jeden? (ktory?)
W moim aucie nie bylo ani jednego (ani 5 ani 20), teraz zalozylem 5, ale jeszcze nie testowalem ;)
I jeszcze brakuje mi 13, czy tam tez powinen byc bezpiecznik?

PS. Jesli to pomoze --> Avant B4 z silnikiem 1Z

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 18 maja 2010, 16:00

Panowie witam ponownie...
Mam problem, już szukałem, czytałem, i nie znalazłem :cry:
Cały czas mi się świecą światła drogowe (długie), po przekręceniu kluczyka w stacyjce (świecą się długie i kontrolka). Kiedy przełączam manetką przy kierownicy to mijania gasną ale długie nie reagują :-/
Myślę że to przekaźnik, ale nie wiem który jest odpowiedzialny za te światła i gdzie się znajduje :?:

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 maja 2010, 16:20

G_DRAGON pisze:Myślę że to przekaźnik, ale nie wiem który jest odpowiedzialny za te światła i gdzie się znajduje :?:
W Audi 80 do świateł nie ma żadnego przekaźnika, cała "moc" idzie przez przełączniki zespolone które nie wytrzymują i nich upatruj źródła swojego problemu.

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 19 maja 2010, 01:01

aldi, to znaczy że żadne światła nie mają przekaźnika :?:
Bo że mijania to wiedziałem, ale myślałem że drogowe mają...
Dzięki za odzew kolego <ok>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 maja 2010, 10:32

Po prostu odłącz kostkę od lewej części przełączników zespolonych i zobaczysz że światła zgasną.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 07 cze 2010, 21:02

Pytanie odnośnie przekaźnika nr 2 z rysunku poglądowego.Czy on powinien być w każdym ABK?? bo robiąc fotke przekaźnika od spryskiwaczy reflektorów zauważyłem że w tym miejscu mam luke....
Dodam że wszystko działa jak należy wentylator się normalnie załancza.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 25 cze 2010, 10:57

Panowie, opis przekazników dobry z tym ze patrzac pod maska na bezpieczniki nie wiem ktory to bedzie nr 12 lub 14. Z tego co wyczytalem jeden z nich jest odpowiedzialny za podswietlenie zegarów i nawiewu. Chcialbym sprawdzic czy bezpiecznik jest dobry zeby podswietlenie działało. Ktos mi podpowie albo fotke podesle z zaznaczonym bezpiecznikiem dla 1.9 TDI 1Z?

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 25 cze 2010, 11:00

Obrazek

Twój bezpiecznik to 12stka. Liczysz od lewej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga