Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[All] Ile palą nasze autka ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 22 lip 2015, 00:47

sargi35 pisze:
Damian80b4LDZ pisze:Te samochody normalnie potrafią palić ok 10l Pb po mieście
A 14 l jak u mnie to nie łaska? :-(
Cos jest nie tak kolego , sprawdź zapłon bo ma on straszny wpływ na spalanie i prace silnika,sam się o tym przekonałem. Przed poprawnym ustawieniem zapłonu i naciągu na przepławce,mogłem jeździć z cysterną za sobą a i tak raz dwa by to wypaliła . Na dodatek lekko w przedziale 50 Obr
falowały mi Obr na Pb czy to cieply czy zimny ,po ustawieniu zapłonu jak ręką odjal , Obr teraz stoją jak wryte na Pb i LPG

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 22 lip 2015, 06:11

Arti_77 pisze:Wtryski na pewno nie leją bo były wymieniane końcówki wtrysków na boscha, kompresja różni się na pierwszym względem pozostałych 2 bar, podejrzewam że coś nie tak z wtryskiem sterującym.
napewno to kopernik nie zyje.... ta ciekawe co to za bosz... i jak zostały ustawione ,juz nie 1 raz widziałem jak ktoś założył "nowe wtryski " a potem cuda w korekcjach i auto nie jeździlo w górnych partiach obrotów i paliło w ciul . dynamiczny nie wyrabia a silnik przez to dostaje po pupie

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 lip 2015, 14:53

Co do spalania w 1Z wtryski jako element wykonawczy nie odgrywają największej roli.

Wtryski są sterowane precyzyjnie przez pompę (najważniejszy nastawnik) VP37, którą z kolei steruje ECU. I zbiera on nieco informacji z reszty osprzętu...

Lejące wtryski to ważny problem do ogarnięcia lecz istnieją również inne przyczyny, które maja większy wpływ na spalanie...

ECU stara się utrzymać sprawność silnika na pewnym zaprogramowanym poziomie (mapy itp.) i jak coś innego (powietrze lub jego brak, jakiś czujnik itp.) szwankuje TDI nadrabia paliwem. Bo tylko tym może "podgonić" i zrekompensować ewentualne straty lub przekłamania.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 23 lip 2015, 19:08

Spalanie w 1z seryjnym a po głębszych modyfikacjach to dwie inne kwestie....

seria wedle papierów ma prawo palic ok 7-7.5 litra w miescie więc jak komuś pali mniej to tylko sie cieszyć.

Jak sie robi program, wtryski, wieksze turbo, zwiększa dawke, do tego stopnia, że turbo nie rozdmucha wszystkiego i batory za nami to jak mi ktoś powie, że pali 10 litrów to uwierze.... bo mnie prawie 1z po modach palił.... w trasie owszem można do w miare niskich wartości zejść pod warunkiem, że jedziemy 90 km/h :-P jak lecisz 140 to masz 3 tyś obrotów i wcale tak ekonomicznie nie jest....

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 23 lip 2015, 19:10

aaa no to by się zgadzało :P ostatnio 150km/h często jadę to może temu ;/

Awatar użytkownika
Syn_Andrzeja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:13
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: Syn_Andrzeja » 26 lip 2015, 17:48

Na gazie między 10-13 litrów, zależy jak noga się ułoży. Na benzynie nie sprawdzałem, ale obstawiam około 8-9 z tego co brat jako poprzedni użytkownik opowiadał.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 27 lip 2015, 20:13

u mnie trasa czy nie trasa na zbiorniku robie około 1000-1400km max a lekkiej nogi nie mam ,auto seria tyle że z mega zdrowym silnikiem + wtryski z afn +ecu 16biti program od pgt ,jeździ dośc dynamicznie ale spalanie ma rewelacja ,tyle ,że wszystko ustawione na perfekt i n75 z 2.7 bi turbo przez to delikatnie pózniej wstaje turbo ( troche sie rózni od ori n75 z tdi )

Awatar użytkownika
DlugiFKLD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2015, 17:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: DlugiFKLD » 28 lip 2015, 17:51

Moja na gazie coś około 12, 13 litrów w mieście. Trasa 11l przeważnie wychodzi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8195
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2015, 18:14

VW_parts pisze:n75 z 2.7 bi turbo przez to delikatnie pózniej wstaje turbo ( troche sie rózni od ori n75 z tdi )
Coś tu nie halo, 1z nigdy nie miał zmiennej geometrii.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 lip 2015, 18:35

Jarewa pisze:
VW_parts pisze:n75 z 2.7 bi turbo przez to delikatnie pózniej wstaje turbo ( troche sie rózni od ori n75 z tdi )
Coś tu nie halo, 1z nigdy nie miał zmiennej geometrii.
Różnica tkwi nie w zaworku a w mapie sterowania N75 (kto liznął nieco tematu map sterownika wie).

Same zaworki niemal się zapewne nie różnią i zaworek nie wpływa znacząco na to czy jest on od T15 czy VNT....

Są mapy typu Boost Limiter oraz Single Valve Boost Limiter (SVBL mapa 1x1).

A dowiedziałem się, że N75 z 1Z można śmiało zastąpić zaworkiem recyrkulacji spalin z klimy jak ktoś ma... Tylko kształt wtyczki się różni <ok>

Takie to Panowie mądre silniki mamy <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8195
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2015, 19:15

No tak tylko urzekło mnie to zdanie "delikatnie pózniej wstaje turbo" a co ma wspólnego z tym zaworek skoro turbo z zaworem upustowym??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 lip 2015, 22:37

To tak jak nie pasują silniki krokowe metalowe w ABK PRZED 1993 i plastikowe po 1993. Inna przepustowość i bezwładność.

No i w turbo benzynie panuje całkiem inne ciśnienie i podciśnienie.

Zresztą w obrębie tdi znaczy nawet końcowa literka numeru N75.

Można się domyślać że n75 z benzyny jest bardziej czuły na ciśnienie. I nim sterownik się połapie ten zdąży już upuścić nieco spalin. Chyba że się mylę. .. Nie wiem nawet czy gruszki nie są też różne.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8195
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2015, 22:50

No sie nie rozumiemy albo ja nie rozumiem ja myślę że chodzi o turbo dziurę czyli czas reakcji turbiny na spaliny w przypadku VNT jak najbardziej by było na miejscu ale w przypadku zaworu upustowego , dopóki turbina nie "wstaie" nie rozpędzi się to nie nadmucha.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 lip 2015, 00:31

Rozumiemy się doskonale tylko nie wszystko napisałem.

N75 steruje gruszką, która za pomocą sztangi otwiera bajpas spalinowy w gorącej muszli. N75 służy do upuszczania spalin celem ochrony turbiny i by nie było przeładowania. Jak N75 jest za czuły to skąd turbo ma się napędzić jak spaliny na starcie bokiem idą ?

Wówczas ECU leje więcej ropy by zrekompensować niedobór spalin. Powstaje niedoładowanie i auto więcej pali. Może wtedy wystąpić błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 01 sie 2015, 07:24

Jarewa pisze:
VW_parts pisze:n75 z 2.7 bi turbo przez to delikatnie pózniej wstaje turbo ( troche sie rózni od ori n75 z tdi )
Coś tu nie halo, 1z nigdy nie miał zmiennej geometrii.
a gdzie ja napisałem ,że to od zmiennej geometri ? normalny metalowo-plastikowy n75 tylko że z 2.7 biturbo benzyny .ma nie co inne parametry pracy od ori n75 z 1z .
Francis1982 pisze: Zresztą w obrębie tdi znaczy nawet końcowa literka numeru N75.

Można się domyślać że n75 z benzyny jest bardziej czuły na ciśnienie. I nim sterownik się połapie ten zdąży już upuścić nieco spalin. Chyba że się mylę. .. Nie wiem nawet czy gruszki nie są też różne.
dokładnie literkami się róznią i po rozebraniu też nie znacznie się róźnia ,tyle ,że z 2.7bi T kupiłem nowego za 30zł ori perburg ,ktoś sie pomylił i wystawił go na allegro to od razu kupiłem bo raz ,że okazja to 2 że praktycznie jeden ciort ( z tym ,że deliatnie później wstaje turbo ale nie jest to jakieś bardzo odczuwalne ) jedynie w spalaniu to widać bo na ori z 1z pali mi więcej . raz miałem n75 z jakiegoś starego gaźnika od golfa II też normalnie działało jak or z 1z , nie pamietam co to był za gaźnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce