Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Jaki silnik wybrać

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 paź 2007, 20:09

Darecki3037 pisze:mam oba typy w domu i wiem co mówie...
Tzn.? Poldka i ABT? Jeśli masz na myśli Poldka GLI, GSI to chyba w takim razie masz wyeksploatowanego ABT :-) . Nie no przegiąłeś. Jedynie Poldek z roverkiem na pokładzie i dobrym kierowcą jest w stanie objechać ABT. Piszę tu o standardowych silnikach, a nie jakichś swapach typu 2,0 z Sierry albo z Abartha.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 paź 2007, 21:29

haha jak sie wszyscy czepili tego poldka, który użyty był tylko w celu porównawczym że ABK jest odczuwalnie mocniejszy od ABT :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 paź 2007, 21:41

Darecki3037 pisze:haha jak sie wszyscy czepili tego poldka, który użyty był tylko w celu porównawczym
No to trzeba było do porównywania wybrać bardziej adekwatne autko. Bo jak ktoś przeczyta to jeszcze uwierzy, że poczciwy poldzio objeżdża ABT.
A wracając do sedna. To jest jeszcze coś takiego, że jak zagazujesz ABK i ABT II generacją to ich osiągi automagicznie bardzo się zbliżają ze względu na dużo większe dławienie dolotu w ABK :-) . Dlatego m.in. ABT jest uważany za silnik wręcz stworzony do zagazowania.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 paź 2007, 21:48

akurat to powiem Ci kolego że oba są zagazowane i ABK chodzi na gazie nawet lepiej niż na benzynie. ABT zostawiam na starcie a o dogonieniu i osiągnięcu 210km/h to może tylko pomarzyć...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 paź 2007, 22:02

No widzisz a pisałem, że ten ABT jest wyeksploatowany :-P albo gazownik się nie popisał. Co do ABK, że lepiej chodzi na LPG to też problem tkwi w jakiejś usterce układu benzynowego albo rozjechanej mapie benzynowej. A jeszcze jak jakiś partacz zagazuje ABK (o czym pisał CzarekJ) to zamiast 115 - 20 masz 115 - 30 koników. Zresztą nieważne. Straty mocy na LPG wynikają z czystej fizyki, to że Ci się wydaje, że autko ciągnie "tak jak na benzynie" to tylko Twoje "wydawanie się" :-) . A te 210 km/h to włóż między bajki albo wyprostuj górkę :-) .

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 paź 2007, 22:39

zapraszam na autostrade kraków-katowice

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 paź 2007, 22:57

Chciałem tylko zauważyć że większość liczników w Audi zawyża wskazania i to nawet o 10 % przy prędkości rzędu 100 km/h. Ponadto wynik zostaje zakłamany - patrz zawyżony po założeniu kół o mniejszym promieniu toczenia niż oryginalne.

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 04 paź 2007, 23:56

klucho pisze:No toś kolego Darecki przegiął :-D . Choć mam ABT, to w życiu bym się chyba nie dał polonezowi wyprzedzić a i inne - powazniejsze autka da się objechać tym samochodem, o ile odpowiednio się do tego przymierzyć. :lol:
wlasnie...przymierzyc...ale po co skoro AAH nie musi sie przymierzac :) tez sie kiedys balem duzych silnikow, szczegolnie o "skomplikowanej" budowie jak V6...a tu niespodzianka, rozrzad 300zl, a spalanie... pewnie wieksze niz w 2,0 ale roznica w jezdzie nieporownywalna. dodam ze ja robie raczej trasy, a tam spalanie duzych i malych silnikow nie rozni sie tak bardzo jak w miescie.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 paź 2007, 07:36

rozmiar opon 195/65/15 to że licznik zawyża to ja dobrze wiem. Prędkość porównywałem z samochodem kolegi (citroen zx) przy prędkości 60km/h i 100km/h różnica była niecałe +5km/h przy obu prędkościach, niestety na większe prędkości nie dał sie namówić... :mrgreen: (porównanie robiłem gdyż rozbierałem zegary pod założenie białych tarcz) ale prędkość ponad 200 osiągałem również na początku na oryginalnych zegarach, no nie mówcie że jest to niemożliwe dla tego samochodu....POZDRO :evil:

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 05 paź 2007, 08:36

Brother_red pisze:A kto pisał, że były :-/ ?
Właściciel tematu, naucz się czytać ze zrozumieniem, a potem miej uwagi :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 paź 2007, 08:43

Prędkość katalogowa ABK to 190km/h. LPG II generacji z racji budowy (zwężka w dolocie) i właściwości fizycznych gazu jeszcze bardziej obniża moc i osiągi autka. Czysta fizyka, więc wyprostuj tą górkę :-) . Ścigać się nie mam zamiaru, bo nie muszę i nie będę nikomu niczego udowadniać. Pomiary licznikowe takie czy inne, można sobie darować. Jedynym wiarygodnym pomiarem jest pomiar za pomocą radaru.
Co do różnic z Citroenem to myślisz, że jego zegar nie przekłamuje? Hahaha. Każdy licznik zawyża wskazywaną prędkość od 5 do 10%. Niewiele (zaledwie kilka) jest autek, których liczniki nie zawyżają pomiaru.
Biorąc za wartość przekłamania 10% wskazania to 210-10%=189km/h. Prostując górkę zejdziemy do jakichś 175-180km/h, a ABT na LPG 175 jest w stanie pociągnąć. Fakt długo to będzie trwało, ale jest możliwe, a to dlatego, że mikser w ABT nie stanowi już tak dużego ograniczenia dolotu jak w ABK bo w ABT takim ograniczeniem jest już moduł wtrysku i dodatkowe zmniejszenie średnicy dolotu jest o wiele mniejsze w stosunku do rzeczywistego przekroju dolotu.
Ale dosyć już o tym, bo wątek nie na ten temat. Nie rozumiem czemu się złościsz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 paź 2007, 11:17

kto tu sie złości kolego Danek ja nic nikomu na siłe nie wpieram, nie chcesz to nie wierz (scigac też sie nie chce) a na radar to mnie już nieraz złapali i o dziwo różnica we wskazaniach licznika i radaru była w 2 przypadkach 3 km/h... :evil: widocznie ta Twoja fizyka ma sie nijak do mojego auta :mrgreen: a moze ja nie mam oryginalnego chipa??? ktos może mi podac jakiś numer oryginału dla ABK...

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 05 paź 2007, 11:29

Danek pisze:Prędkość katalogowa ABK to 190km/h.
zależy z jaką skrzynką....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 paź 2007, 11:43

Darecki3037 pisze:kto tu sie złości kolego Danek
Ja na pewno nie
Darecki3037 pisze::evil:
Darecki3037 pisze:POZDRO :evil:
A może to ja wklejam Ci te emotki? One oznaczają chyba "złość" (no chyba, że mój angielski szwankuje :-D .
Darecki3037 pisze:widocznie ta Twoja fizyka ma sie nijak do mojego auta
To nie jest "moja fizyka", tylko prawa rządzące w świecie techniki.
Darecki3037 pisze:ja nic nikomu na siłe nie wpieram
, a kto pisał, że przy ABT będzie się gryzło kierownicę i definitywnie przekreśla ten silniczek jako całkiem żwawą jednostkę napędową? Owszem rakieta to nie jest, ale i ABK to nie Ferrari, a do gazunku II generacji (bo oto w tym wątku pośrednio chodziło) zdecydowanie bardziej nadaje się ABT (nie sprawia tylu kłopotów jak gazownik patałach).
szantis pisze:Danek napisał/a:
Prędkość katalogowa ABK to 190km/h.


zależy z jaką skrzynką....
Cały czas piszę o standardowym wyposażeniu + LPG
Dobra, koniec na ten temat, bo off top na całego :-( i aż mi wstyd :oops: ,jako moderatorowi.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 11:52 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 paź 2007, 11:52

wydaje mi sie że po to jest forum żeby wymieniac poglądy na jakiś temat a czy wymiana jest żwawa czy usypiająca to tylko kwestia temperamentu dyskutujacych. W takim razie cos nie tak z moim ABT bo na kompie wychodzi że jest ok a realnie jest do d... dodam że silnik miał teraz zrobiony kapitalny remont i jedyne co się poprawiło to 0 zużycia oleju. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga