Tzn.? Poldka i ABT? Jeśli masz na myśli Poldka GLI, GSI to chyba w takim razie masz wyeksploatowanego ABT . Nie no przegiąłeś. Jedynie Poldek z roverkiem na pokładzie i dobrym kierowcą jest w stanie objechać ABT. Piszę tu o standardowych silnikach, a nie jakichś swapach typu 2,0 z Sierry albo z Abartha.Darecki3037 pisze:mam oba typy w domu i wiem co mówie...
[80 B4]Jaki silnik wybrać
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No to trzeba było do porównywania wybrać bardziej adekwatne autko. Bo jak ktoś przeczyta to jeszcze uwierzy, że poczciwy poldzio objeżdża ABT.Darecki3037 pisze:haha jak sie wszyscy czepili tego poldka, który użyty był tylko w celu porównawczym
A wracając do sedna. To jest jeszcze coś takiego, że jak zagazujesz ABK i ABT II generacją to ich osiągi automagicznie bardzo się zbliżają ze względu na dużo większe dławienie dolotu w ABK . Dlatego m.in. ABT jest uważany za silnik wręcz stworzony do zagazowania.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No widzisz a pisałem, że ten ABT jest wyeksploatowany albo gazownik się nie popisał. Co do ABK, że lepiej chodzi na LPG to też problem tkwi w jakiejś usterce układu benzynowego albo rozjechanej mapie benzynowej. A jeszcze jak jakiś partacz zagazuje ABK (o czym pisał CzarekJ) to zamiast 115 - 20 masz 115 - 30 koników. Zresztą nieważne. Straty mocy na LPG wynikają z czystej fizyki, to że Ci się wydaje, że autko ciągnie "tak jak na benzynie" to tylko Twoje "wydawanie się" . A te 210 km/h to włóż między bajki albo wyprostuj górkę .
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
wlasnie...przymierzyc...ale po co skoro AAH nie musi sie przymierzac tez sie kiedys balem duzych silnikow, szczegolnie o "skomplikowanej" budowie jak V6...a tu niespodzianka, rozrzad 300zl, a spalanie... pewnie wieksze niz w 2,0 ale roznica w jezdzie nieporownywalna. dodam ze ja robie raczej trasy, a tam spalanie duzych i malych silnikow nie rozni sie tak bardzo jak w miescie.klucho pisze:No toś kolego Darecki przegiął . Choć mam ABT, to w życiu bym się chyba nie dał polonezowi wyprzedzić a i inne - powazniejsze autka da się objechać tym samochodem, o ile odpowiednio się do tego przymierzyć. :lol:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
rozmiar opon 195/65/15 to że licznik zawyża to ja dobrze wiem. Prędkość porównywałem z samochodem kolegi (citroen zx) przy prędkości 60km/h i 100km/h różnica była niecałe +5km/h przy obu prędkościach, niestety na większe prędkości nie dał sie namówić... :mrgreen: (porównanie robiłem gdyż rozbierałem zegary pod założenie białych tarcz) ale prędkość ponad 200 osiągałem również na początku na oryginalnych zegarach, no nie mówcie że jest to niemożliwe dla tego samochodu....POZDRO :evil:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Prędkość katalogowa ABK to 190km/h. LPG II generacji z racji budowy (zwężka w dolocie) i właściwości fizycznych gazu jeszcze bardziej obniża moc i osiągi autka. Czysta fizyka, więc wyprostuj tą górkę . Ścigać się nie mam zamiaru, bo nie muszę i nie będę nikomu niczego udowadniać. Pomiary licznikowe takie czy inne, można sobie darować. Jedynym wiarygodnym pomiarem jest pomiar za pomocą radaru.
Co do różnic z Citroenem to myślisz, że jego zegar nie przekłamuje? Hahaha. Każdy licznik zawyża wskazywaną prędkość od 5 do 10%. Niewiele (zaledwie kilka) jest autek, których liczniki nie zawyżają pomiaru.
Biorąc za wartość przekłamania 10% wskazania to 210-10%=189km/h. Prostując górkę zejdziemy do jakichś 175-180km/h, a ABT na LPG 175 jest w stanie pociągnąć. Fakt długo to będzie trwało, ale jest możliwe, a to dlatego, że mikser w ABT nie stanowi już tak dużego ograniczenia dolotu jak w ABK bo w ABT takim ograniczeniem jest już moduł wtrysku i dodatkowe zmniejszenie średnicy dolotu jest o wiele mniejsze w stosunku do rzeczywistego przekroju dolotu.
Ale dosyć już o tym, bo wątek nie na ten temat. Nie rozumiem czemu się złościsz.
Co do różnic z Citroenem to myślisz, że jego zegar nie przekłamuje? Hahaha. Każdy licznik zawyża wskazywaną prędkość od 5 do 10%. Niewiele (zaledwie kilka) jest autek, których liczniki nie zawyżają pomiaru.
Biorąc za wartość przekłamania 10% wskazania to 210-10%=189km/h. Prostując górkę zejdziemy do jakichś 175-180km/h, a ABT na LPG 175 jest w stanie pociągnąć. Fakt długo to będzie trwało, ale jest możliwe, a to dlatego, że mikser w ABT nie stanowi już tak dużego ograniczenia dolotu jak w ABK bo w ABT takim ograniczeniem jest już moduł wtrysku i dodatkowe zmniejszenie średnicy dolotu jest o wiele mniejsze w stosunku do rzeczywistego przekroju dolotu.
Ale dosyć już o tym, bo wątek nie na ten temat. Nie rozumiem czemu się złościsz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
kto tu sie złości kolego Danek ja nic nikomu na siłe nie wpieram, nie chcesz to nie wierz (scigac też sie nie chce) a na radar to mnie już nieraz złapali i o dziwo różnica we wskazaniach licznika i radaru była w 2 przypadkach 3 km/h... :evil: widocznie ta Twoja fizyka ma sie nijak do mojego auta :mrgreen: a moze ja nie mam oryginalnego chipa??? ktos może mi podac jakiś numer oryginału dla ABK...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ja na pewno nieDarecki3037 pisze:kto tu sie złości kolego Danek
Darecki3037 pisze::evil:
A może to ja wklejam Ci te emotki? One oznaczają chyba "złość" (no chyba, że mój angielski szwankuje .Darecki3037 pisze:POZDRO :evil:
To nie jest "moja fizyka", tylko prawa rządzące w świecie techniki.Darecki3037 pisze:widocznie ta Twoja fizyka ma sie nijak do mojego auta
, a kto pisał, że przy ABT będzie się gryzło kierownicę i definitywnie przekreśla ten silniczek jako całkiem żwawą jednostkę napędową? Owszem rakieta to nie jest, ale i ABK to nie Ferrari, a do gazunku II generacji (bo oto w tym wątku pośrednio chodziło) zdecydowanie bardziej nadaje się ABT (nie sprawia tylu kłopotów jak gazownik patałach).Darecki3037 pisze:ja nic nikomu na siłe nie wpieram
Cały czas piszę o standardowym wyposażeniu + LPGszantis pisze:Danek napisał/a:
Prędkość katalogowa ABK to 190km/h.
zależy z jaką skrzynką....
Dobra, koniec na ten temat, bo off top na całego i aż mi wstyd :oops: ,jako moderatorowi.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 11:52 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
wydaje mi sie że po to jest forum żeby wymieniac poglądy na jakiś temat a czy wymiana jest żwawa czy usypiająca to tylko kwestia temperamentu dyskutujacych. W takim razie cos nie tak z moim ABT bo na kompie wychodzi że jest ok a realnie jest do d... dodam że silnik miał teraz zrobiony kapitalny remont i jedyne co się poprawiło to 0 zużycia oleju.