Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[All] Niezbędnik posiadacza A80

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3381
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39

Post autor: Kokolino » 15 mar 2012, 12:06

Popej pisze:Olej MOBIL 1 DIESEL 10W40 półsyntetyk i jest ok.
Jak MOBIL DIESEL 10W40 półsyntetyk to nie Mobil1 z tego co sie orientuje to "jedynka" przypisana jest tylko do syntetyków :roll:
Ostatnio zmieniony 15 mar 2012, 12:15 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1010
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 mar 2012, 12:10

Kokolino pisze:Jak MOBIL DIESEL 10W40 półsyntetyk to nie Mobil1 z tego co sie orientuje to "jedynka" przypisana jest tylko do syntetyków :roll:
dobrze sie orientujesz <ok>
mrozowe-80-b4-aaz-gt2052v-sie-stroi-sie-t26327.html Moja taxowka :)
hybrydowe sprzeglo na 228mm !
Sprzedam flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5457
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 mar 2012, 15:11

Popej pisze:Olej MOBIL 1 DIESEL 10W40 półsyntetyk i jest ok.
Też kiedyś jeździłem na tym czymś i wydawało mi się, że jest ok a jak wlałem Valvoline to zrobiłem tak :shock: Do mobila już nie wrócę, szkoda kasy.
Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM

Awatar użytkownika
Norbas
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 774
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 02 kwie 2012, 10:42

Przydałyby się jeszcze informację na temat pompy wody :mrgreen: bo patrze i ni ma :roll:
AAZ----> Alpinweiss


V6 TDI > I like new challenges
C5 2.4 V6 AVA
B7 AVA 1.9TDI e

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 05 kwie 2012, 16:31

SKF ;)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1528
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 kwie 2012, 01:25

Norbas pisze:Przydałyby się jeszcze informację na temat pompy wody :mrgreen: bo patrze i ni ma :roll:
meyle tez dobrze sobie radzi ruville również

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 kwie 2012, 11:48

Szykuje mi się wymiana oleju w moim SBku, chcę przejść z minerału Turdus na jakiś półsyntetyk i tak się zastanawiam, czy Mobil 10W40 będzie dobry ? Nie bardzo mam w tej chwili kasę na jakieś wypasione, drogie oleje, dlatego myślę nad tym Mobilem :roll:
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 14 kwie 2012, 14:11

Używałem tego oleju lat 10 najpierw z 8 lat w 2300E -było OK i później dwa lata w 2,8E - już gorzej.
Jak dla mnie Mobil to olej pokroju Lotosa czyli badziewie. Ogólnie w Mobilu 2000 10W/40 jest więcej minerała niż syntetyca i dlatego nazywa się półsyntetyc. Już sama cena mówi za siebie.
Semi kosztuje u hurtowników 16,5zł a minerał 18 zł - to mnie dziwi.
Gdy lałem Mobila 10W/40 do 2,8E silnik mi jadł 0,5 l na 1000km,
jak wlałem Motula 8100XCess 5W/40 to z użycie oleju spadło 200ml/1000km

Więc nie polecam chyba że do mniej wymagających silników o ciaśniejszej konstrukcji.
Lepiej wlej:
Motul 6100 Synergie+ 10W-40

Tutaj link doboru oleju:
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45
Audi 80 2,8 quattro

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 kwie 2012, 20:27

Problem polega na tym, że nie mam za wiele kasy, chcę wlać coś lepszego od Turdusa czy też Orlen Diesel 2, dlatego pomyślałem o tym właśnie Mobilu. Tylko półsyntetyk wchodzi w grę.
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5301
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 kwie 2012, 20:54

Valvoline maxlife diesel 10w40.
też zaleje go teraz, bo wymiana niedługo będzie u mnie. Wcześniej nie mieli tego oleju u nas w sklepach a niedawno zauważyłem w jednym sklepie, że maja więc kupie i zaleje go.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 913
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 14 kwie 2012, 22:32

Jaress, zgadzam się Mobil to niezły syf... ja też miałem go zalanego do 2.8 i strasznie go żarło, potem zalałem Castrol Magnatec i było o wiele lepiej.

i tu mam pytanie bo kupilem 1,9 tdi i jest zalany Shell Helix Diesel Plus 10W/40 i zastanawiam się nad Castrol Magnatec 10W/40 myślicie że to dobry wybór?

czy polecacie coś innego? lub tego Shell-a? bo w sumie silnik nieźle na nim pracuje :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5301
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 kwie 2012, 22:50

jeśli bierze znikome ilości oleju to zalewaj 5w40
bierz valvoline http://www.valvolinepolska.pl/pr,10,max ... 0w-40.html
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 913
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 14 kwie 2012, 23:12

z tego co zdążyłem się zorientować to raczej mało bierze.

ale czy 5W/40 nie będzie za rzadki? i serio ten valvoline jest taki dobry?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5301
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 kwie 2012, 23:30

Jeżdza i na 5w40.
Każdy chwali go sobie, że jest lepszy niż mobil czy castrol ze względu , że nie jest podrabiany.
Tez zaleje go, bo mają teraz i u nas ten olej, w jednym sklepie widziałem.
Pojezdzisz od wymiany do wymiany, zobaczysz ile bierze oleju i zdecydujesz potem czy przejśc na 5w40. Zawsze to lepiej dla turbiny a i w zime lżej kręcić będzie.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2291
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 15 kwie 2012, 11:46

tez bede niedługo zmnienał w ABK

jezdziłem na Mobilu ale pasowało by zmenic na cos lepszego
i teraz:

Valvoline MaxLife 10w40

czy

Motul 6100 Synergie+ 10w40

:?:
Było: B4 ABK Avant- Pozostało tylko wsponienie...
Jest: A4 B5 AFN Avant- rodzą sie pomysły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce