Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 22 lip 2017, 22:53

MUNIOR pisze:Soft nie ma tu nic do rzeczy.Przyczyną zbyt wysokiej temp.paliwa jest przyblokowany powrót paliwa z pompy wtryskowej .Ropa się "kisi "w pompie nie wracając do zbiornika i jej temp rosnie.Normalnie max temperatura paliwa latem to ok.50stopni . Przy 85 stopniach nastawnik parzy i nie da sie utrzymać na nim ręki ,jak tak masz to nie jest to normalne i tak być nie może .Przyczyną zbyt wysokiej temp. paliwa może być tylko albo zapieczony zaworek na nastawniku ,co akurat u ciebie można wykluczyć ,albo niewłasciwie działający ten badziewny "podgrzewacz " w filtrze paliwa .Podłącz sobie powrót paliwa omijajac ten "podgrzewacz " ,załóż na nim wężyk na wejsciu i wyjsciu ...sprawdż sobie drozność powrotu paliwa ...a najlepiej wywal ten cały badziewny ori filtr i mały zaworek oporowy który znajduje się na przewodzie powrotnym już za filtrem ...bo to nie jest żaden zaworek zwrotny ,jak myślą co niektórzy ,tylko zaworek "robiacy " opór ,własnie po to żeby lepiej działał ten badziewny bimetaliczny psudopodgrzewacz ...ten kto wymyślił ten badziew ,powinien dostać nagrodę za najgorzej działający i najbardziej problematyczny wynalazek do podgrzewania paliwa ,który nie dość że go zimą nie podgrzewa, ,to jeszcze generuje same problemy jak nie z zapowietrzaniem ,to z przegrzewaniem paliwa

OK, wiem więc co sprawdzić jeszcze...a co by wyjaśniało ciepłe/gorące już przewody zasilające w przypadku kiedy to paliwo 'kisiłoby się' w pompie ?? mam wrażenie że paliwo do pompy już dochodzi za gorące...--->tu teoria z filtrem miałaby sens...


jaki filtr bez podgrzewacza będzie pasował p&p w miejsce ori starego ??
pp838 ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2017, 23:32

DaMaGe pisze:Krzysiek84 - co może w filtrze paliwa powodować taki wzrost temperatury paliwa ??
Jak Mariusz już wspomniał , krążące po filtrze paliwo które zamiast powracać do zbiornika - to znów zasila pompę tą nagrzaną ropą , temperatura paliwa to właśnie jakieś 50-55 stopni na filtrze paliwa z golfa i rękę moge spokojnie położyć na nastawniku.
Kiedys jeszcze jak miałem na ""Bosch'u"" Kostrz mówił , że też wysoką temperature miałem , coś powyżej 70-ciu stopni i połaczył mi przewody powrotu paliwa , zaslepiając ten plastikowy zaworek zwrotny, po powrocie do domu szukałem własnie po internecie filtrów paliwa , które mają tylko wejście do filtra i z filtra do pompy.
Wtedy natrafiłem na dwa filtry: PP 838 z Golfa i PP 838/1 z forda.
Taka wymiana filtra rozwiązuje nam problem wyższej temperatury paliwa oraz pozbycie się pęcherzy powietrza , które najczęsciej łapie pod uszczelką tego zaworka przelewowego.
Dodatkowy atut takiego filtra to o wiele szybsza wymiana , bo wystarczy zalać nowy filtr ropą , odłaczyć przewody ze starego filtra i podłaczyć do nowego. I tyle w temacie filtrów w naszych zetorkach muza_


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lip 2017, 12:01

Prócz ori filtra ,którego w razie jakichkolwiek problemów ze zbyt wysoką temp.paliwa ,czy powietrzem w przewodach ,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa Obrazek Uploaded with fotem.pl

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 23 lip 2017, 13:46

MUNIOR pisze:Prócz ori filtra ,którego w razie jakichkolwiek problemów ze zbyt wysoką temp.paliwa ,czy powietrzem w przewodach ,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa [url=http://www.fotem.pl/data/0723bef2ebf15c0b2026d9edf0155.jpg]Obrazek[/URL] Uploaded with fotem.pl
ten zaworek na powrocie to ori rozwiązanie jest ?? bo myślałem że ktoś sobie go 'dołożył' z poprzednich właścicieli ...
1. czyli potrzebował będę tylko filtr PP838 i nowe przewody paliwowe ??
2. zasilanie na tym filtrze PP838 jest jakiej średnicy ( bo od ori filtra wychodzi redukcja na 8mm która idzie do pompy a od pompy powrót idzie chyba 6mm )..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lip 2017, 19:10

DaMaGe, ori przewody zostają.
wystarczy ich długość,

Chyba , że chcesz ten zaworek wywalić , to bedziesz musiał dokupić przewodu.

Zasilanie 8 mm
powrót 6 mm

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 24 lip 2017, 12:52

MUNIOR pisze:,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa
Munior dobrze mówisz , ale tak na marginesie jak mam filtr z podgrzewaczem z mitsu tak jak Ty masz bodajże z Opla to wywalić również ten zaworek ori czy zostawić ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2017, 20:44

Jak paliwo ci się nie grzeje powyżej 50 stopni to możesz go zostawić ...ale ja bym go wywalił ,bo jest zupełnie zbedny jak nie masz ori filtra z pseudopodgrzewaczem-zapowietrzaczem ;-)

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 24 lip 2017, 21:33

dzieki Munior za info w sobote wywale profilaktycznie narazie sie nie grzeje powyzej 50 stopni ale sie go pozbede liczy sie profilaktyka jak dolewanie 2T do ON :)

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 25 lip 2017, 22:26

Krzysiek 84 pisze:DaMaGe, ori przewody zostają.
wystarczy ich długość,

Chyba , że chcesz ten zaworek wywalić , to bedziesz musiał dokupić przewodu.

Zasilanie 8 mm
powrót 6 mm
1. czy cały powrót jest 6mm ?? od pompy do filtra i od filtra do zaworka i od zaworka do powrotu do baku ??
2. co z tym 'czujnikiem' na dole ori filtra jak kupię pp838 ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2017, 07:08

1. Przewód gumowy elastyczny ma 6 mm, a w nim ten ori przezroczysty.
2. czujnik wtedy nie jest potrzebny bo nie zmieści sie.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 sie 2017, 15:14

DaMaGe pisze:Panowie - nurtuje mnie nadal problem z moimi logami ( 1z na boschu ):

http://vaglog.pl/log-000_Q4dd642.html


1* obroty silnika - OK
2* kąt początku wtrysku - ZNOŚNIE
3* położenie pedału przyspieszenia - OK
4* dawka wtryskiwanego paliwa - ZNOŚCIE/zamierzam na dniach zwiększyć do wartości ~15
5*6* bez znaczenia
7* temperatura płynu chłodzącego - ZNOŚCIE/lekko ponad 90`C
8* bez znaczenia
9* temperatura paliwa - TU PROBLEM !!
10* masa powietrza/przepływomierz


mam problem ze zbyt wysoką temperaturą paliwa - wymieniałem już czujnik temperatury paliwa, mierzyłem oporności na wtyczce, podmieniałem kalibrowany zaworek - wszystko raczej OK
powyższe logi są jeszcze 'znośne' - po dłuższej jeździe i wzroście temperatury paliwa rozjeżdża mi się kąt wtrysku i dawka paliwa - paliwo rośnie do temp ~85`C !!

z obserwacji: czujnik temperatury paliwa na 100% sprawny, podmieniany mój poprzedni u kogoś innego i pokazuje normalne wartości/ten co u mnie teraz siedzi zakupiony od MUNIORa i sprawdzony i jest OK ; pompa wtryskowa gorąca więc raczej faktycznie temperatura paliwa jest za wysoka ; przewody zasilania i powrotu z pompy wtryskowej także gorące !!

gdzie szukać jeszcze przyczyny ??
przecież przed przewodami zasilającymi które już wg mnie są za ciepłe siedzi tylko jeszcze filtr ... no właśnie - ori filtr - czy on może być powodem powyższego problemu ??

czy ewentualnie zmianiony soft który siedzi u mnie ( od kostrza ) może powodować że ECU widzi taką a nie inną temperaturę paliwa ( ale tu nie zgadzałoby mi się z tym że jest gorąca pompa wtryskowa ) ??

samochód ma moc, dopiero przy dłuższych trasach zaczyna poddymiać kiedy zaczyna 'rozjeżdzać się' kąt i dawka ...

jakieś sugestie ??

Panowie ... wymieniłem ori filtr na PP838, wymieniłem wszystkie gumowe przewody zasilania i powrotu na nowe, wywaliłem zaworek z powrotu paliwa ..... i ..... temperatura paliwa nadal za wysoka, trochę mniejsza tylko niż wcześniej ( po 15min jeździe wychodzi jakieś 62/63st C, a nastawnik gorący ). gdzie szukać dalej ??

** ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
** gdzie jeszcze szukać przyczyny ??
** ma ktoś z Was może logi z boscha ( grupę oczywiście 000 na rozgrzanym silniku, najlepiej w lato ) ?? porównałbym sobie ...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2017, 18:16

DaMaGe pisze: ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
Tego czy jest sprawny możemy być pewnii tylko jak sprawdzimy osobiscie ,wystaczy komresorek samochodowy 12 v z manometrem i trochę pokombinować żeby podpiąć szczelnie zaworek do końcówki .Zaworek powinien utrzymywać cisnienie ok 4-4,5 bara max .Te 60 parę stopni to nie jest jakoś specjalnie za dużo ...w ciepłe dni przy niewielkiej ilosci paliwa w zbiorniku ,paliwo może się grzać do ok. 65 stopni ...zwykle temp.paliwa oscyluje w okolicy 50 stopni.Przy zapieczonym zaworku ,na nastawniku nie da się utrzymać ręki ,a temp paliwa dochodzi do 85 -90 stopni.Rekord jaki widziałem przy całkowicie nie drożnym zaworku to 105 stopni

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 sie 2017, 20:20

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze: ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
Tego czy jest sprawny możemy być pewnii tylko jak sprawdzimy osobiscie ,wystaczy komresorek samochodowy 12 v z manometrem i trochę pokombinować żeby podpiąć szczelnie zaworek do końcówki .Zaworek powinien utrzymywać cisnienie ok 4-4,5 bara max .Te 60 parę stopni to nie jest jakoś specjalnie za dużo ...w ciepłe dni przy niewielkiej ilosci paliwa w zbiorniku ,paliwo może się grzać do ok. 65 stopni ...zwykle temp.paliwa oscyluje w okolicy 50 stopni.Przy zapieczonym zaworku ,na nastawniku nie da się utrzymać ręki ,a temp paliwa dochodzi do 85 -90 stopni.Rekord jaki widziałem przy całkowicie nie drożnym zaworku to 105 stopni
właśnie wróciłem z trasy ponad 50km...
paliwa w baku 3/4 więc to że szybko krąży to samo paliwo w te i we wte odrzuciłbym ...
temperatura paliwa po tych 50km - 78/79st C i nastawnik oczywiście gorący ... u mnie max jak logi robiłem to było 91st C temperatura paliwa...:/


z dziś:
przewody dochodzące do filtra chłodne, więc OK...
przewody od filtra do pompy letnie, więc też raczej OK...
nastawnik już gorący, więc zostaje pompa/zaworek, dobrze rozumuję ??
bo przewody powrotu już dużo cieplejsze niż zasilania .....

a masz może MUNIOR taki pewny zaworek do boscha na sprzedaż ?? nie mam jak osobiście sprawdzić u siebie tego zaworka ( ani u kogo podmienić :/ ), na szrotach też żadnych TDIków, to chętnie kupiłbym 'pewniaka'...

a co jeśli po wymianie zaworka nadal temp paliwa będzie za wysoka ?? zostaje pompa ?? co w niej ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2017, 20:46

Zaworki oczywiscie mam ,czy z indukcyjnego czy z potencjometrycznego mają takie same cisnienia otwarcia 4-4,5 bara
DaMaGe pisze:a co jeśli po wymianie zaworka nadal temp paliwa będzie za wysoka ?? zostaje pompa ?? co w niej ??
Nie ma takiej opcji ...pompa nie ma tu nic do rzeczy ,tylko i wyłącznie zaworek i reszta instalacji powrotnej paliwa ,ale skoro wywaliłeś ori filtr z głowiczką i " podgrzewaczem " ,to pozostaje tylko zaworek .80-90 stopni które masz i parzący nastawnik to stanowczo za dużo i praktycznie na 100% można obstawiać że to wina niesprawnego zaworka .

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 02 wrz 2017, 18:14

wymieniony zaworek i:

http://vaglog.pl/log-000_O8zGX1.html


temperatura po ~20min jazdy: 63`C i nastawnik za ciepły ...

wrzuciłby ktoś logi z jakiegoś boscha grupę 000 ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga