Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 abt] stuki w przednim zawieszeniu

slawek987

Post autor: slawek987 » 16 lut 2016, 22:29

Witam,
piszę tego posta, bo nie mam aktualnie możliwości wjechania na kanał i sprawdzenia co boli moje audi. Problem polega na tym że od kilku dnia zaczęło mi stukać z w zawieszeniu z przodu z prawej strony. Są to metaliczne stuki, bardzo krótkie i energiczne (oczywiście że tylko przy najechaniu w dziurę). Końcówki drążka kierowniczego wymienione, więc wykluczyłbym to. Dwa miesiące temu byłem na przeglądzie i wszystko było ok - podobno bez jakichkolwiek luzów. Pytanie co mogłoby się stać? Dolny sworzeń zwrotnicy? Łącznik stabilizatora? Czy może coś jeszcze innego? Bardzo proszę o pomoc.
Aktualnie szukam jakiegoś kanału lub podjazdu w celu zidentyfikowania usterki.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 17 lut 2016, 07:37

Może być to łącznik. Ewentualnie tuleje wahacza ;)

grzecho81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: grzecho81 » 21 lut 2016, 01:05

Najlepiej na szarpakach na stacji diagnostycznej sprawdzić. Za jakieś 20 zeta sprawdzi całe zawieszenie.
Po za tym mam pytanie: czy ktoś kiedyś montował tuleje poliuretanowe i czy w ogóle warto dopłacać do interesu :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2016, 07:40

grzecho81 pisze:Po za tym mam pytanie: czy ktoś kiedyś montował tuleje poliuretanowe i czy w ogóle warto dopłacać do interesu :?:
jeśli masz seryjne zawieszenie to, nie
WRC is for boys.
Group B was for men.

grzecho81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: grzecho81 » 22 lut 2016, 20:02

dzięki za info <ok>

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 06 lis 2016, 11:00

Witajcie Panowie!
Nie będę zakładał nowego tematu, dlatego też napiszę tutaj:)
Mam problem z moją Audiczka, a mianowicie...
Jakis miesiąc temu podczas jazdy coś zaczęło pukać w lewym przednim kole. Odwiedziłem 2 stacje diagnostyczne, kilku mechaników i nikt nic nie stwierdził...
Tydzień temu cos puknęło mocniej. Zatrzymałem auto, poruszałem wszystkimi kołami, nic nie pukało. Wsiadłem, odjechałem i puknęło po raz ostatni, efekt- urwane koło, urwany zderzak, wyskoczenie półosi z przegubu wewnętrznego, koszt lawety i oczywiście mandat 250 zł za utrudnianie ruchu:D ale nie o tym tutaj...
okazało się że pękł wahacz.. Jak to możliwe że nikt nic nie zauważył???? bezradny_
Tego samego dnia zakupiłem nowy wahacz oraz sworzeń wahacza... podczas jazdy próbnej słychać było stuki w zawieszeniu, okazało się że padło górne mocowanie amortyzatora... oczywiście stało siię to podczas pęknięcia wahacza. po wymianie , jazda próbna i dalej puka... pojechałem na diagnostykę, okazało się ze sworzeń ma luzy ( po 1 dniu) czy jest możliwe wyrobienie się zwrotnicy w miejscu mocowania sworznia?? kolejną sprawą jest to że podczas jazdy przy delikatnym skręcaniu czuć szarpanie kierownicy ( tak jakby ją blokowało i puszczało- przeskakuje) nie wiem jak to opisać.. Co to może być koledzy? sorki za takie rozpisanie się ale chciałem jasno opisać sytuację.
Liczę na pomoc , będzie piwoa80
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lis 2016, 12:35

Dawid1995 pisze:Jak to możliwe że nikt nic nie zauważył???? bezradny_
bo tacy spece pewnie
Dawid1995 pisze:czy jest możliwe wyrobienie się zwrotnicy w miejscu mocowania sworznia??
bardziej obstawiam gówniany sworzeń ;-)
Dawid1995 pisze:podczas jazdy przy delikatnym skręcaniu czuć szarpanie kierownicy ( tak jakby ją blokowało i puszczało- przeskakuje) nie wiem jak to opisać.. Co to może być koledzy?
tego nie rozumiem bezradny_
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 06 lis 2016, 12:42

Dzięki za odpowiedź. Założyłem firmy MOOG więc raczej jest ok... nie mam już pojęcia...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2016, 12:50

Gdzie pękło? zdjecia.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 06 lis 2016, 17:35

Jarewa pisze:Gdzie pękło? zdjecia.
Dodam zdjęcie przykładowego wahacza w A80, pęknięcie oznaczyłem strzałką:)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2016, 17:56

Na nowym wahaczu nic nie widać konkretnego.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 07 lis 2016, 08:46

Jarewa pisze:Na nowym wahaczu nic nie widać konkretnego.
Niestety na pęknięty wahacz byłem tak zły że wyrzuciłem do najbliższego kontenera zly_

Zdjęcię które wstawiłem jest jedynie zdjęciem podglądowym:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2016, 19:17

Ta ale on nie odzwierciedla czy może ktoś wymieniał tuleje palnikiem czy może prał młotkiem je.

Mało prawdopodobne by tak sam bez przyczyny pękł, a co do tego że nikt nie zauważył to tak bywa oni bardziej się skupili na tulejach niż na samym wahaczu bo kto by podejrzewał.

Trochę długo robię przy zawieszeniach i jedynie co powie że to temat rzeka raz się uda zobaczyć raz nie to jest cholernie ciężki temat. Ale nie byłeś sam kiedyś u mnie też komuś się koło urwało w hondzie a on był po generalnym remoncie zawieszenia.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 08 lis 2016, 08:23

Jarewa pisze:Ta ale on nie odzwierciedla czy może ktoś wymieniał tuleje palnikiem czy może prał młotkiem je.
.
Wahacz był jeszcze oryginalny. Tuleje też. Był wymieniany tylko sworzeń. Może to jest przyczyna?:D
Jarewa pisze:Trochę długo robię przy zawieszeniach i jedynie co powie że to temat rzeka raz się uda zobaczyć raz nie to jest cholernie ciężki temat. Ale nie byłeś sam kiedyś u mnie też komuś się koło urwało w hondzie a on był po generalnym remoncie zawieszenia.
Toś mnie pocieszył:D

Mam jescze pytanie, mianowicie spotkałem się ze stwierdzeniem, że wahacz dokręca się na opuszczonym aucie a nie gdy auto jest w powietrzu. Prawda to?

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 08 lis 2016, 13:58

Dawid1995 pisze:Prawda to?
tak na podniesionym aucie wahacze są obniżone, jak je dokręcisz w takiej pozycji to blokujesz środkową tulej gumy względem zewnętrznej tulei, podczas opuszczania następuje skręcanie gumy, które może doprowadzić do jej zerwania, dlatego wahacz dokręca się na aucie opuszczonym, ja dodatkowo autem pobujam góra dół aby się wszystko ułożyło, reguła ta dotyczy tylko wahaczy z gumami montowanymi poziomo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga