Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 V6] IC w benzyniakach ?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 cze 2010, 23:34

dexx pisze:Jak chcecie obniżyć temperaturę zasysanego powietrza powietrzem o takiej samej temperaturze?
Weź pod uwagę jeden fakt. Temperaturę powietrza masz powiedzmy 30 stopni. Ale przez to że jest tak wysoka pod maską wszystko się kołuje, łącznie z całym układem dolotowym. Dotknij sobie puszki filtra po przejechaniu kilkunastu km. Ja dzisiaj jechałem do Poznania w te upały. Po zrobieniu 100 km otworzyłem maskę. Kolektora ssącego nie szło dotknąć bo tak był gorący. Puszka filtra nie była lepsza, szczególnie od strony wydechu. Tak więc zanim powietrze dotrze do komory przechodząc przez ten cały nagrzany układ ssący osiąga pewnie jeszcze wyższą temperaturę.
dexx pisze:a poza tym w silnikach z turbo temperatura powietrza za sprężarką też nie schodzi poniżej tej które zasysa :D
Oczywiście że nie. Tule tylko że podczas przechodzenia przez samą turbinę i w momencie sprężania znacznie podnosi się temperatura tego powietrza. Dlatego w autach z turbo IC ma dość duże znaczenie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 lip 2010, 22:10

właśnie też zacząłem kombinować w tym temacie no i stanąłem w kropce bo obudowy filtra nie mam tylko siedzi z boku parownik :-/
jak narazie zastosowałem osłonę lampy-kierownicę powietrza z silnika ng-dodatkowy otwór i kolanko+klapkę z filtra ng(tą z dołu)tyle że za bardzo miejsca nie ma choć matriał do pracy jest :-|

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 lip 2010, 22:15

Panowie, skoro tam wam bardzo zależy, to może jak ktoś ma dużo miejsca niech zamontuje sobie jakiś nieduży wiatrak na włącznik :?: <ok>

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 lip 2010, 22:37

sagem pisze:kiś nieduży wiatrak na włącznik
szczerze to myślałem nad tym :-P aby zastosować wiatraczek z procesora komputera lub jego zasilacza i wmontować w rurze przed przepływką :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 lip 2010, 23:01

sagem pisze:Panowie, skoro tam wam bardzo zależy, to może jak ktoś ma dużo miejsca niech zamontuje sobie jakiś nieduży wiatrak na włącznik :?: <ok>
Taka firma jak Delta ma dość ciekawe rozwiązania :mrgreen: Zobaczcie sami http://www.delta.com.tw/product/cp/dcfa ... 76.2mm.pdf

Prawie jak turbo 8-)

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 02 lip 2010, 21:10

Labiel pisze:
dexx pisze:Jak chcecie obniżyć temperaturę zasysanego powietrza powietrzem o takiej samej temperaturze?
Weź pod uwagę jeden fakt. Temperaturę powietrza masz powiedzmy 30 stopni. Ale przez to że jest tak wysoka pod maską wszystko się kołuje, łącznie z całym układem dolotowym. Dotknij sobie puszki filtra po przejechaniu kilkunastu km. Ja dzisiaj jechałem do Poznania w te upały. Po zrobieniu 100 km otworzyłem maskę. Kolektora ssącego nie szło dotknąć bo tak był gorący. Puszka filtra nie była lepsza, szczególnie od strony wydechu. Tak więc zanim powietrze dotrze do komory przechodząc przez ten cały nagrzany układ ssący osiąga pewnie jeszcze wyższą temperaturę.
Rozumiem co masz na myśli, ale zobacz jaki kawał rury idzie od (Front Mount, bo tylko to ma sens) IC do kolektora. A z tą rurą daleko od silnika nie uciekniesz. Weź jeszcze pod uwagę opory powietrza w intercoolerze i okaże się że efekt będzie odwrotnie proporcjonalny do zamierzonego.
Labiel pisze:
dexx pisze:a poza tym w silnikach z turbo temperatura powietrza za sprężarką też nie schodzi poniżej tej które zasysa :D
Oczywiście że nie. Tule tylko że podczas przechodzenia przez samą turbinę i w momencie sprężania znacznie podnosi się temperatura tego powietrza. Dlatego w autach z turbo IC ma dość duże znaczenie.
Rzekł bym nawet kluczowe, a według mnie wstawianie tego wynalazku do silników wolnossących mija się z celem. Już lepiej z tą wentylatornią się pobawić ;)

pzdr ;)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 lip 2010, 23:20

dexx pisze:Już lepiej z tą wentylatornią się pobawić ;)
na allegro widziałem tego typu wynalazki z tym że bałbym się plastikowe wkładać :-/ co innego wiatraczek turbinki :mrgreen:

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 02 lip 2010, 23:58

Ee, myślę że plasticzek da radę, w końcu dolot też jest po części lub w całości z tego urobiony :D A tak na oko im mniejszy silnik tym lepiej by to się sprawdziło, mniej powietrza potrzeba to większe ciśnienie może napompować, ciekawy jestem jak to z tym wygląda.

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 03 lip 2010, 00:34

Kupcie suszarke z tesco, napewno da lepsze ciśnienie niż ten wiatraczek :lol:
Oferuję Diagnostykę VAG
Audi/VW/seat/ skoda od 1990 po nowe auta
-Odczyt i kasowanie błędów
-Podgląd parametrów pracy silnika
-logi statyczne, logi dynamiczne
-Kasowanie inspekcji
-Programowanie kluczy
-korekcja przebiegu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lip 2010, 00:47

dexx pisze:Weź jeszcze pod uwagę opory powietrza w intercoolerze i okaże się że efekt będzie odwrotnie proporcjonalny do zamierzonego.
Przecież to samo pisałem w drugim poście. Oczywiście że IC nie ma tu racji bytu z oczywistych względów. Pisałem jedynie że ma sens walka z wysoką temp. w dolocie. Rozwiązania nie podałem, bo gdybym je znał już pewnie u mnie by siedziało.

PS: Trochę źle wybrałem Twój fragment do cytowania, bo faktycznie szło zrozumieć że mam "wonty" do stosowania IC w wolnossącym. Chodziło mi natomiast o sam fakt schłodzenia dolotu.

Co do samych wiatraków to według mnie odpada. Gdyby to dawało jakikolwiek efekt to siedziałoby to już w co drugiej BMW i Hondzie :mrgreen:

Ja szedłbym bardziej w kierunku wykorzystania pędu powietrza który powstaje w momencie jazdy. Może jakieś kierownice powietrza które będą wpychały je w puszkę filtra + jakiś strumień który będzie chłodził te elementy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 lip 2010, 12:22

Labiel pisze:Ja szedłbym bardziej w kierunku wykorzystania pędu powietrza który powstaje w momencie jazdy. Może jakieś kierownice powietrza które będą wpychały je w puszkę filtra + jakiś strumień który będzie chłodził te elementy.
no ale właśnie o to chodzi.
w AAH kierownica powietrza z lampy jest bliżej błotnika a w NG pośrodku lampy i kolankiem idzie w dół.Jakby skierować z tego otworu powietrze bezpośrednio na filtr i dodatkowo dać wiatraczek spotęgowało by to ciśnienie a powierze pod wpływem dodatkowych zawirowań zmniejszyłoby temperaturę-mowa oczywiście o minimalnie odczuwalnym spadku.A mam na myśli raczej stożek lub przepływowy filtr w obudowie najlepiej z włókna węglowego :-P
A nie pakowałbym plastikowego wiatraka w dolot bo wystarczy mały kamyczek i dotot pomimo siatki może coś zassać.
w.a.n.t.e.d pisze:Kupcie suszarke z tesco, napewno da lepsze ciśnienie niż ten wiatraczek
suszarka da odwrotny efekt :lol:
Nie chodzi mi o pakowanie wiatraczka aby on samoczynnie pompował ale wspomagał zasysanie podczas jazdy.
zamiast rury dolotowej z gumy mam zamiar zastosować to
Obrazek powiedzcie czy nie zaszkodzi układowi?

[ Dodano: 2010-07-03, 12:40 ]
na allegro jest dużo aukcji z tym czymś
Obrazek
wiem że jakby pomagało montowaliby w każdym aucie ale jednak w sprzedaży jest i nie wiem czy poprawia czy psuje.Oczywiście każdy może powiedzieć że lipa jak magnetyzery :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lip 2010, 12:49

Wentylatory Delta są wzmacniane włóknami węglowymi, są to przemysłowe rozwiązania gdzie nie ma miejsca na kompromis.
A 6 m^3 na minutę to naprawdę dużo, aż włosy na mocnym żelu czochra na głowie jak się trzyma to ustrojstwo na odległość wyciągniętej ręki ;-)
Ot, taka ciekawostka raczej z mojej strony.
Aaaa... i nie pytajcie o głośność. Normalnie przy tym nie da się rozmawiać.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 lip 2010, 14:30

Ja mam u siebie IC w takim miejscu że słabo chłodzi go pęd wiatru, po za tym w mieście to się nie sprawdzi, dlatego też póki nie będę miał FMIC na obecny ICek zawędrowały aż 2 wentylatory, jeden od przodu który dmucha powietrze i drugi za nim który je wyciąga, gołą ręką czuć że IC ma teraz dużo niższa temp. i lepsze chłodzenie, i jest to odczuwalne w mocy silnika.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lip 2010, 22:15

Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lip 2010, 22:49

Wolna odma to świetne rozwiązanie. Sam na niej jeżdżę już od dwóch miesięcy. Opary znad głowicy są naprawdę ciepłe. Jeśli tylko wężę będą odpowiednio grube i nie za długie to silnik sobie sam doskonale poradzi z usuwaniem ciśnienia znad glowicy.

P.S.
I nie "peszela" tylko "peszla". Litrówka mała :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga