Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] olej

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 13 wrz 2010, 19:13

Ja zmieniłem z minerala na 10w40 valvoline max life i nic się nie stało. No może trochę więcej oleju łyka, ale to pewnie uszczelniacze bo silnik suchy. Zresztą i tak kiedyś trzeba wymienić. Silnik chodzi o wiele lepiej na półsyntetyku.

gyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 wrz 2009, 16:53

Post autor: gyna » 21 wrz 2010, 13:44

Mobil mineralny 15W40 - wymieniłem uszczelniacze ,bo brał mi 1l/1000km ale był zalany półsyntetykim 10W40 teraz nie bierze ani grama oleju :-D przebieg 230tyś.km nie mam gazu ,silnik w b.dobrym stanie :-)

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 wrz 2010, 17:56

Witam ja kiedyś zalewałem silnik jakimś olejem BP 10W40 z beczki przekonywano mnie że to jest to samo co jakiś markowy olej tylko tańszy więc myślę spróbuję, po 20 000 km na tej marce oleju jak przejechałem jakąś dłuższą trasę po ostygnięciu silnika gdy go zapaliłem słyszałem przez moment popychacze, kolejny raz postanowiłem kupić Castrol magnatec 10w40 i jest spokój a na zegarze mam prawie trzysta tyś.

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 21 wrz 2010, 18:48

Ja rownierz mam zalany castrol magnatec 10w40. Po zalozeniu gazu silniczek zaczol go dosc sporo lukac ale wymiana uszczelniaczy zalatwila sprawe. Polecam silniczek pracuje cicho i nie ma problemu po odpaleniu wystudzonego silnika ze smarowaniem.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 21 wrz 2010, 21:49

Ciekawy test plynnosci:

A80 na nowej skrecanej feldze :)

KUPIE lewy przedni blotnik czarny metalik LY9Z

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 21 wrz 2010, 21:59

Czyzby nasz lotosik lał sie najlepiej i naładniej wygladał,a niby taki zły :?:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 21 wrz 2010, 22:18

fredi99vv pisze:Czyzby nasz lotosik lał sie najlepiej i naładniej wygladał,a niby taki zły :?:
Zgadza sie i slabo wypada w tym tescie polecany Motul...
Oczywiscie taki test mówi tylko o plynnasci oleju.
Chyba zaleje pelen syntetyk po tym jak zobaczylem ten film...
A80 na nowej skrecanej feldze :)

KUPIE lewy przedni blotnik czarny metalik LY9Z

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 21 wrz 2010, 22:33

A ja mysle ze pełensyntetyk też wiele płynniejszy nie jest,ja jezdziłem vw passatem 1.6td na lotosie i powiem ze to taki sam olej jak kazdy inny,a jesli ktoś lubi dawać kase za nazwe to jego wybór w końcu mamy demokrację.

amax

Post autor: amax » 23 wrz 2010, 08:40

ja w swojej ABK 2.0 jeżdzę na MOBIL 15W40 mineralny, polecam go, uzywam tego oleju od 170tyś km mam przejechane ponad 320tyś km w tym połowa na gazie i jes ok,

co do stuków tez tak miałem jak go kupiłem przy 150tys km, wymieniiłem szklaneczki a wraz z nimi bo to chyba jedno i to samo hydro napinacze (siedza pod szklanka) i od tamtego czasu jes OK bez stuków, przy okazji wymieniłem uszczelniacze,
można to zrobic bez sciagania głowicy wiec w miare szybko i bezproblemowo.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 24 wrz 2010, 16:00

Posiadam ABT 93r. Bp. oraz( LPG 10lat) od6 lat tylko MOBIL polsyntetyk [10/40?] fakt tylko z butelki 4l.
mam nakrecone juz 380 tys.km. z czego 180tys. na LPG
Bieze gluwnie latem 0.5 l/12tys.km. zima to co na bagnecie wystarcza.
Co za auto :-o nic specjalnego /z tego co zauwazylem a jest to moja 2 [80]
po200/250tys.km.leca uszszelniacze na zaworach[2.50 sztuka]cala przyczyna zuzycia oleju <ok>
:::autko jeszcze nigdy mnie nie zawiodlo::::
gyna pisze:Mobil mineralny 15W40 - wymieniłem uszczelniacze ,bo brał mi 1l/1000km ale był zalany półsyntetykim 10W40 teraz nie bierze ani grama oleju :-D przebieg 230tyś.km nie mam gazu ,silnik w b.dobrym stanie :-)
mialem ten sam problem---do czasu wym. uszczel.

A co do stukow na zimnym silniku proponowal bym wymiane hydro--zaworow[25szt.]
chyba ze to bardzo delikatne stukanie to raczej wina oleju[ byc moze] ???

Esekowski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 26 sie 2009, 21:43
Lokalizacja: Rzeszów

Castrol albo Mobil

Post autor: Esekowski » 28 wrz 2010, 22:12

Castrol albo Mobil 10W40.
Jeśli klekoczą popychacze to raczej zalałbym Mobilem 15W40, nieduży koszt a nie będziesz narzekał.
Peter

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 wrz 2010, 08:21

Widze że zdania są rozbieżne. Polecam (przetestowałem na własnej skórze) zmianę z 15W 40 na 10W 40 ACEA A3/B3 ostatni parametr określa liczbę stosowanych uszlachetniaczy co przekłada się na jakość oleju. Nawet jeśli na mineralu bierze Ci olej to na syntetiku nie weźmie ci go więcej a nawet zacznie brać mniej. Też przetestowałem

Zalej MObila 10 w 40 albo Valvoline 10 w 40 z parametrem ACEA A3/B3
---Nie masz na kogo liczyć licz na siebie---

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 29 wrz 2010, 18:43

JA zalewam Mobilem 15W40 Mineral, od 2 latek, wprawdzie robi się masełko na korku czasem, jednak nie mam stukania :D na blaciku 232 tyś:D
wcześniej skoda 105L i 120L ;)
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 wrz 2010, 20:33

Silnik silnikowi nie równy

Możesz mieć 160tys i silnik zakatowany, albo 450 tys i dalej będzie jeździł.

Teraz kwestia czy po 16 godzinach pracy zadowolisz się płatkami z woda
czy zjesz porządny syty obiad.

Możesz zalać byle co i kulać się tracąc film olejowy przy każdym większym wzroście temperatury, albo zalać olej z całą tablicą Mendelejewa która mimo zużycia pozwoli na zmniejszenie tarcia już zużytych części.

Jak chcesz zrobić góra 25 tys to lej byle co jak chcesz dociągnąć nawet do 500tys to lej porządny olej cały czas.
---Nie masz na kogo liczyć licz na siebie---

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 wrz 2010, 20:52

a ja proponuje oleje LIQUI MOLLY drogie, ale super. A Polski lotos wcale nie jest zły. Co do testu, to ciekawo jaka by byla płynność tych olei przy 100 stopniach, czyli na goracym silniku w lecie. A co do MOTUL to jest to raczej olej letni, i bardziej do motocykli, lub silników japońskich niż audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga