[80 B4 2.0 ABT] olej
Witam ja kiedyś zalewałem silnik jakimś olejem BP 10W40 z beczki przekonywano mnie że to jest to samo co jakiś markowy olej tylko tańszy więc myślę spróbuję, po 20 000 km na tej marce oleju jak przejechałem jakąś dłuższą trasę po ostygnięciu silnika gdy go zapaliłem słyszałem przez moment popychacze, kolejny raz postanowiłem kupić Castrol magnatec 10w40 i jest spokój a na zegarze mam prawie trzysta tyś.
ja w swojej ABK 2.0 jeżdzę na MOBIL 15W40 mineralny, polecam go, uzywam tego oleju od 170tyś km mam przejechane ponad 320tyś km w tym połowa na gazie i jes ok,
co do stuków tez tak miałem jak go kupiłem przy 150tys km, wymieniiłem szklaneczki a wraz z nimi bo to chyba jedno i to samo hydro napinacze (siedza pod szklanka) i od tamtego czasu jes OK bez stuków, przy okazji wymieniłem uszczelniacze,
można to zrobic bez sciagania głowicy wiec w miare szybko i bezproblemowo.
co do stuków tez tak miałem jak go kupiłem przy 150tys km, wymieniiłem szklaneczki a wraz z nimi bo to chyba jedno i to samo hydro napinacze (siedza pod szklanka) i od tamtego czasu jes OK bez stuków, przy okazji wymieniłem uszczelniacze,
można to zrobic bez sciagania głowicy wiec w miare szybko i bezproblemowo.
Posiadam ABT 93r. Bp. oraz( LPG 10lat) od6 lat tylko MOBIL polsyntetyk [10/40?] fakt tylko z butelki 4l.
mam nakrecone juz 380 tys.km. z czego 180tys. na LPG
Bieze gluwnie latem 0.5 l/12tys.km. zima to co na bagnecie wystarcza.
Co za auto :-o nic specjalnego /z tego co zauwazylem a jest to moja 2 [80]
po200/250tys.km.leca uszszelniacze na zaworach[2.50 sztuka]cala przyczyna zuzycia oleju <ok>
:::autko jeszcze nigdy mnie nie zawiodlo::::
A co do stukow na zimnym silniku proponowal bym wymiane hydro--zaworow[25szt.]
chyba ze to bardzo delikatne stukanie to raczej wina oleju[ byc moze] ???
mam nakrecone juz 380 tys.km. z czego 180tys. na LPG
Bieze gluwnie latem 0.5 l/12tys.km. zima to co na bagnecie wystarcza.
Co za auto :-o nic specjalnego /z tego co zauwazylem a jest to moja 2 [80]
po200/250tys.km.leca uszszelniacze na zaworach[2.50 sztuka]cala przyczyna zuzycia oleju <ok>
:::autko jeszcze nigdy mnie nie zawiodlo::::
mialem ten sam problem---do czasu wym. uszczel.gyna pisze:Mobil mineralny 15W40 - wymieniłem uszczelniacze ,bo brał mi 1l/1000km ale był zalany półsyntetykim 10W40 teraz nie bierze ani grama oleju przebieg 230tyś.km nie mam gazu ,silnik w b.dobrym stanie
A co do stukow na zimnym silniku proponowal bym wymiane hydro--zaworow[25szt.]
chyba ze to bardzo delikatne stukanie to raczej wina oleju[ byc moze] ???
Castrol albo Mobil
Castrol albo Mobil 10W40.
Jeśli klekoczą popychacze to raczej zalałbym Mobilem 15W40, nieduży koszt a nie będziesz narzekał.
Jeśli klekoczą popychacze to raczej zalałbym Mobilem 15W40, nieduży koszt a nie będziesz narzekał.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Widze że zdania są rozbieżne. Polecam (przetestowałem na własnej skórze) zmianę z 15W 40 na 10W 40 ACEA A3/B3 ostatni parametr określa liczbę stosowanych uszlachetniaczy co przekłada się na jakość oleju. Nawet jeśli na mineralu bierze Ci olej to na syntetiku nie weźmie ci go więcej a nawet zacznie brać mniej. Też przetestowałem
Zalej MObila 10 w 40 albo Valvoline 10 w 40 z parametrem ACEA A3/B3
Zalej MObila 10 w 40 albo Valvoline 10 w 40 z parametrem ACEA A3/B3
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Silnik silnikowi nie równy
Możesz mieć 160tys i silnik zakatowany, albo 450 tys i dalej będzie jeździł.
Teraz kwestia czy po 16 godzinach pracy zadowolisz się płatkami z woda
czy zjesz porządny syty obiad.
Możesz zalać byle co i kulać się tracąc film olejowy przy każdym większym wzroście temperatury, albo zalać olej z całą tablicą Mendelejewa która mimo zużycia pozwoli na zmniejszenie tarcia już zużytych części.
Jak chcesz zrobić góra 25 tys to lej byle co jak chcesz dociągnąć nawet do 500tys to lej porządny olej cały czas.
Możesz mieć 160tys i silnik zakatowany, albo 450 tys i dalej będzie jeździł.
Teraz kwestia czy po 16 godzinach pracy zadowolisz się płatkami z woda
czy zjesz porządny syty obiad.
Możesz zalać byle co i kulać się tracąc film olejowy przy każdym większym wzroście temperatury, albo zalać olej z całą tablicą Mendelejewa która mimo zużycia pozwoli na zmniejszenie tarcia już zużytych części.
Jak chcesz zrobić góra 25 tys to lej byle co jak chcesz dociągnąć nawet do 500tys to lej porządny olej cały czas.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: