Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Trzęsie kierownicą przy prędkościach 80km/h i więce

seba9121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 lip 2010, 20:51

Post autor: seba9121 » 12 sie 2011, 21:56

Mam to samo też gdzieś przy 80-100/h (nie działa licznik) zaczyna trząść kierownicą i chyba tylko z prawego koła słychać drżenie jakby jechał po jakieś falistej drodze :roll:
Koła były wyważane rok temu.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 sie 2011, 10:31

do sprawdzenia koncowki drazków,nie zaszkodzi wyważyć kół ,przy naszych drogach rok bez wywazania to duzo

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 16 wrz 2011, 17:39

Czy źle ustawiona zbieżność może być też przyczyną telepotania kierownica?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 16 wrz 2011, 17:52

Miałem taki sam przypadek, koła wywazone gometria sprawdzona felgi proste opony sprawne, i kiedy juz straciłem nadzieje i chciałem wymienic maglownice to mnie olsniło :!: Okazało sie ze pierscienie centrujace w felgach sie wyrobiły i pierscien miał 0.5mm luzu na piascie wymieniłem i wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 16 wrz 2011, 23:18

guz na oponie moze powodować też telepanie

Awatar użytkownika
KaZi_2005
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 893
Rejestracja: 11 kwie 2009, 08:41
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: KaZi_2005 » 17 wrz 2011, 09:49

zacznij od sprawdzenia kół, potem od wszystkich końcówek, powybijane końcówki mogą dostawać drgań. Potem sprawdź czy masz podokręcane wszystko jak należy.
Jeżeli przy hamowaniu nic nie zauwarzyles to obstawiam ze tarcze są ok.
Polecam sprawdzić oprócz półosi jeszcze przeguby, znajomy ma problem z przegubem i objawia sie to wlasnie trzęsieniem się kierownicy przy dodaniu gazu.

Gdzieś po prostu może być luz, który przy prędkości dostaje drgań

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 08 maja 2017, 06:50

witam panowie , znajomy ma problem z b4 w tdi 1z , telepało przy hamowaniu z prawej strony , zmieniliśmy ostatnio kompletnie całe zawieszenie z przodu , nowe tarcze i klocki zregenerowane zaciski, bicie piasty 0,02, bicie tarczy 0,04, amortyzatory ,tuleje sanek ,zbieżność zrobiona ,koła wyważone itd a bicie jak było z prawej strony tak jest, co się okazało prawa półoś ma bicie , teraz pytanie co powoduje to bicie przegub wewnętrzny , zewnętrzny czy możne krzywa półoś jak to najlepiej sprawdzić ? ewentualnie od czego szukać półosi od jakiego silnika podejdzie , bo przegub wewnętrzny na bank pasuje od 2.6 i 2.8 , a z dobrą półosią ciężko od tdi .

Półoś zamówiona , tylko czekać na kuriera , jak przyjdzie i wymienię to zdam relacje

[ Dodano: 2017-05-08, 06:50 ]
jarowlkp pisze:witam panowie , znajomy ma problem z b4 w tdi 1z , telepało przy hamowaniu z prawej strony , zmieniliśmy ostatnio kompletnie całe zawieszenie z przodu , nowe tarcze i klocki zregenerowane zaciski, bicie piasty 0,02, bicie tarczy 0,04, amortyzatory ,tuleje sanek ,zbieżność zrobiona ,koła wyważone itd a bicie jak było z prawej strony tak jest, co się okazało prawa półoś ma bicie , teraz pytanie co powoduje to bicie przegub wewnętrzny , zewnętrzny czy możne krzywa półoś jak to najlepiej sprawdzić ? ewentualnie od czego szukać półosi od jakiego silnika podejdzie , bo przegub wewnętrzny na bank pasuje od 2.6 i 2.8 , a z dobrą półosią ciężko od tdi .

Półoś zamówiona , tylko czekać na kuriera , jak przyjdzie i wymienię to zdam relacje
Półoś wymieniona , już nie bije przy hamowaniu , okazał się przegub wewnętrzny miał luz , wyczuwalny dopiero po wyjęciu półośki i wkręceniu w imadło . banan na twarzy kumpla bezcenny.
jarowlkp

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 13 maja 2017, 20:14

Ja z kolei kupiłem jakiś miesiąc a może trochę dalej dwie letnie na przód barum i w sumie od początku było lekkie bicie na kierownicy ale z czasem rosło, dziś zauważyłem na oponie bułe na boku rozmiarów palca, widać na oponie na boku z zewnątrz że coś było robione bo jest "wzorek" zatarty i obok tego wywaliło, myślicie że to przez nieudolną naprawę ? pomijając fakt że takich bocznych uszkodzeń opony to się raczej nie naprawia.. czy szukać innej przyczyny ? na zimówkach i stalówkach nie biło, felgi mam ok, zbieżność robiona przy okazji opon, robione były tuleje na wahaczach ale mechanik wspominał że te górne (chyba) też mogą być do zrobienia i ewentualnie rzeczy typu końcówki, drążki. Zacząc od opony czy może pierścienie centrujące sprawdzić ? :/ bo nie wiem czy takie małe uszkodzenie opony może powodować takie bicie ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 maja 2017, 20:45

Karorrr, no raczej sprawa prosta jak jest buła z boku to musi bić, a na wyważaniu byłeś? bo powinien wo wulkanizator wychwycić.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 13 maja 2017, 23:53

No właśnie nic nie wspomniał a robione wszystko było w tym samym zakładzie więc albo wulkanizator dupa albo mi szajs wcisneli a ja też ślepy tego nie wylapalem..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2017, 06:48

Karorrr, to najlepiej podjechać do innego niech sprawdzi to koło. Te opony to używki? Jest też możliwość że podczas montażu było ok a zrobiło ci się to już na aucie - czasem wystarczy jedną dziurę zaliczyć i po oponie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Karorrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:19
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Karorrr » 14 maja 2017, 11:25

Pojade pierw tam niech zobaczy, używki. Tak wiem nasze drogi potrafią czołg zniszczyć.. jak się domyślam takie też będzie tłumaczenie sprzedawcy, że to moja wina lub wina dróg. No nic, pojade, zobacze, jaki będzie finał dam znać. Stety niestety na korzyść tego pana przemawia fakt że tata kupuje u niego opony od lat i nigdy nie było problemów

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 gru 2017, 12:59

U mnie tez trzęsie zawieszenie bez luzów koła wyważane już któryś raz wewnętrzny przegub zmieniony piasty wymienione łożyska tez i dalej to samo jeszcze myślę nad półośkami lub przeguby zewnętrzne. Trzęsie na luzie lub gdy auto nie ciągnie pod obciążenie po dodaniu gazu telepanie ginie. bezradny_

[ Dodano: 2017-12-26, 12:59 ]
Zauważyłem że tylne tuleje sanek maja luz, gry uderzam w kolo to sanki chodzą na tylnych tulejkach. Być może przez to i ta kierownica trzęsie.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga