[B4 TDI] Trzęsie kierownicą przy prędkościach 80km/h i więce
Miałem taki sam przypadek, koła wywazone gometria sprawdzona felgi proste opony sprawne, i kiedy juz straciłem nadzieje i chciałem wymienic maglownice to mnie olsniło :!: Okazało sie ze pierscienie centrujace w felgach sie wyrobiły i pierscien miał 0.5mm luzu na piascie wymieniłem i wszystko jest ok.
zacznij od sprawdzenia kół, potem od wszystkich końcówek, powybijane końcówki mogą dostawać drgań. Potem sprawdź czy masz podokręcane wszystko jak należy.
Jeżeli przy hamowaniu nic nie zauwarzyles to obstawiam ze tarcze są ok.
Polecam sprawdzić oprócz półosi jeszcze przeguby, znajomy ma problem z przegubem i objawia sie to wlasnie trzęsieniem się kierownicy przy dodaniu gazu.
Gdzieś po prostu może być luz, który przy prędkości dostaje drgań
Jeżeli przy hamowaniu nic nie zauwarzyles to obstawiam ze tarcze są ok.
Polecam sprawdzić oprócz półosi jeszcze przeguby, znajomy ma problem z przegubem i objawia sie to wlasnie trzęsieniem się kierownicy przy dodaniu gazu.
Gdzieś po prostu może być luz, który przy prędkości dostaje drgań
witam panowie , znajomy ma problem z b4 w tdi 1z , telepało przy hamowaniu z prawej strony , zmieniliśmy ostatnio kompletnie całe zawieszenie z przodu , nowe tarcze i klocki zregenerowane zaciski, bicie piasty 0,02, bicie tarczy 0,04, amortyzatory ,tuleje sanek ,zbieżność zrobiona ,koła wyważone itd a bicie jak było z prawej strony tak jest, co się okazało prawa półoś ma bicie , teraz pytanie co powoduje to bicie przegub wewnętrzny , zewnętrzny czy możne krzywa półoś jak to najlepiej sprawdzić ? ewentualnie od czego szukać półosi od jakiego silnika podejdzie , bo przegub wewnętrzny na bank pasuje od 2.6 i 2.8 , a z dobrą półosią ciężko od tdi .
Półoś zamówiona , tylko czekać na kuriera , jak przyjdzie i wymienię to zdam relacje
[ Dodano: 2017-05-08, 06:50 ]
Półoś zamówiona , tylko czekać na kuriera , jak przyjdzie i wymienię to zdam relacje
[ Dodano: 2017-05-08, 06:50 ]
Półoś wymieniona , już nie bije przy hamowaniu , okazał się przegub wewnętrzny miał luz , wyczuwalny dopiero po wyjęciu półośki i wkręceniu w imadło . banan na twarzy kumpla bezcenny.jarowlkp pisze:witam panowie , znajomy ma problem z b4 w tdi 1z , telepało przy hamowaniu z prawej strony , zmieniliśmy ostatnio kompletnie całe zawieszenie z przodu , nowe tarcze i klocki zregenerowane zaciski, bicie piasty 0,02, bicie tarczy 0,04, amortyzatory ,tuleje sanek ,zbieżność zrobiona ,koła wyważone itd a bicie jak było z prawej strony tak jest, co się okazało prawa półoś ma bicie , teraz pytanie co powoduje to bicie przegub wewnętrzny , zewnętrzny czy możne krzywa półoś jak to najlepiej sprawdzić ? ewentualnie od czego szukać półosi od jakiego silnika podejdzie , bo przegub wewnętrzny na bank pasuje od 2.6 i 2.8 , a z dobrą półosią ciężko od tdi .
Półoś zamówiona , tylko czekać na kuriera , jak przyjdzie i wymienię to zdam relacje
Ja z kolei kupiłem jakiś miesiąc a może trochę dalej dwie letnie na przód barum i w sumie od początku było lekkie bicie na kierownicy ale z czasem rosło, dziś zauważyłem na oponie bułe na boku rozmiarów palca, widać na oponie na boku z zewnątrz że coś było robione bo jest "wzorek" zatarty i obok tego wywaliło, myślicie że to przez nieudolną naprawę ? pomijając fakt że takich bocznych uszkodzeń opony to się raczej nie naprawia.. czy szukać innej przyczyny ? na zimówkach i stalówkach nie biło, felgi mam ok, zbieżność robiona przy okazji opon, robione były tuleje na wahaczach ale mechanik wspominał że te górne (chyba) też mogą być do zrobienia i ewentualnie rzeczy typu końcówki, drążki. Zacząc od opony czy może pierścienie centrujące sprawdzić ? bo nie wiem czy takie małe uszkodzenie opony może powodować takie bicie ?
Pojade pierw tam niech zobaczy, używki. Tak wiem nasze drogi potrafią czołg zniszczyć.. jak się domyślam takie też będzie tłumaczenie sprzedawcy, że to moja wina lub wina dróg. No nic, pojade, zobacze, jaki będzie finał dam znać. Stety niestety na korzyść tego pana przemawia fakt że tata kupuje u niego opony od lat i nigdy nie było problemów
U mnie tez trzęsie zawieszenie bez luzów koła wyważane już któryś raz wewnętrzny przegub zmieniony piasty wymienione łożyska tez i dalej to samo jeszcze myślę nad półośkami lub przeguby zewnętrzne. Trzęsie na luzie lub gdy auto nie ciągnie pod obciążenie po dodaniu gazu telepanie ginie.
[ Dodano: 2017-12-26, 12:59 ]
Zauważyłem że tylne tuleje sanek maja luz, gry uderzam w kolo to sanki chodzą na tylnych tulejkach. Być może przez to i ta kierownica trzęsie.
[ Dodano: 2017-12-26, 12:59 ]
Zauważyłem że tylne tuleje sanek maja luz, gry uderzam w kolo to sanki chodzą na tylnych tulejkach. Być może przez to i ta kierownica trzęsie.