Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b4] Czujnik temperatury

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 mar 2011, 22:37

w zbiorniczku masz czunik braku odpowiedniego poziomu plynu, a na kruccu czujnik przegranego silnika i wskazanie na wskaznik wychylowy

markus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2011, 16:55
Lokalizacja: garwolin

Post autor: markus » 22 maja 2011, 23:44

posiadam b4 TDI. wentylatory nie chcą załączyć się gdy przekroczy temperaturę ponad 90,raz gdy poruszyłem wiatrakiem,to zaczeły się kręcić,ale kontrolka pomarańczowa układu chłodzenia świeci się,nawet przy 80 stopni.Czy to czujnik wentylatora? a może czujnik temperatury? Styki czyściłem oraz wd 40 dałem na obydwu czujnikach.Dodam że wymieniłem cały panel z dwoma wentylatorami i jest to samo,tak że szczotki we wiatraku odpadają.Czy ktoś pomoże mi? pozdrawiam.
markus72

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 maja 2011, 00:06

czy wokolo czujnika na chlodnicy jest goraco? mozesz miec tam chlodno i pomimo ze czesc chlodnicy jest nagrzana, i czujnik chocby niewiem jaki byl nowy to i tak nie wlaczy ci wentylatorow, wogole to zewrzyj na krotko styki na czujniku chlodnicy, to sie dowiesz czy instalacje elektryczna masz sprawna

Szatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2015, 23:33
Lokalizacja: Dobre

Post autor: Szatek » 19 mar 2016, 12:25

Potrzbuje pomocy, Audi 80 B4 2.0 90 KM ABT 1992, czy zna ktoś może kod czujnika zaznaczonego czerwonym kółkiem na zdjęciu? Za co on odpowiada dokładnie?


Obrazek

EDIT: znalazłem gdzieś w internetach, czy to będzie ten kod: 025 906 041 A ?
Jakąś firmę polecicie czy do ASO dzwonić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 mar 2016, 14:12

Szatek pisze: czy to będzie ten kod: 025 906 041 A ?
tak
Szatek pisze:Jakąś firmę polecicie czy do ASO dzwonić?
eps lub ori
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 19 mar 2016, 17:44

w ASO 89PLN kupowałem w zeszłym tygodniu

Szatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2015, 23:33
Lokalizacja: Dobre

Post autor: Szatek » 20 mar 2016, 20:56

Od kilku dni muszę mierzyć się z pewnym problemem. Silnik po osiągnięciu temperatury 90stopni (na zimnym jest wszystko git) zaczyna gorzej pracować. Wolne obroty falują, dławi się przy dodawaniu gazu (świece nówki, zapłon sprawdzony. objawy na benzynie i LPG takie same). Bo szerszym przeanalizowaniu tematu padły typy właśnie na czujnik temperatury wody. Kupiłem czujnik za 14 zł (tak wiem, że to kiepska opcja, ale był weekend, mało czasu i myślałem, że być może zadziała), po jego zamontowaniu jest gorzej, bo silnik pracuje gorzej już przy niższych temperaturach ok. 40-50. Teraz pytanie? czy nadal obstawiać owy czujnik i kupić coś droższego czy jest jeszcze jakaś inna możliwa przyczyna?

Jeśli to będzie to, zamawiam jutro EPS'a, tak jak ktoś wyżej albo dzwonię do ASO

EDIT:Pytałem o EPS w hurtowni w Poznaniu koszto 69 zł. (Tak to jest przypadek :D)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2016, 07:13

Szatek pisze:Kupiłem czujnik za 14 zł
wiesz nawet nie wiedziałem że aż takie tanie robią ;-) a poza tym Twój test niczego nie dowiódł bo moim zdaniem ten czujnik który kupiłeś jest jeszcze gorszy niż ten co miałeś wcześniej.
Na forum są dane odnośnie tego czujnika więc możesz go sobie sprawdzić zanim kupisz nowy droższy.
Ale najpierw spróbuj może zrobić reset odłączając na 15 aku i pojeździj troszkę na bp - to częsty przypadek w abt +lpg.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Szatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2015, 23:33
Lokalizacja: Dobre

Post autor: Szatek » 21 mar 2016, 08:50

Nie robiłem sobie wielkich nadziei kupując czujnik, 14 zł nie pieniądz a może się uda. Nie mam możliwości sprawdzić czujnika miernikiem, gdyż jestem poza domem i ogarniam wszystko w warunkach, dosłownie, polowych. Spróbuje z AKU i na szrot zadzwonię może mi za grosze dadzą (wiem, że takie rzeczy lepiej kupować nowe), w przeciwnym razie zamówię coś lepszego. Odezwę się jeszcze, dzięki.


EDIT: zamówiłem EPS'a w hurtowni za 59 zł, dzwoniłem do ASO i cena tak jak wyżej 89 zł. Robiłem to o czym napisałeś, odłączenie aku i jazda na PB nie pomogła. Zobaczymy jutro efekt po założeniu nowego czujnika.

juggler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 kwie 2017, 14:16

[B4 2.0 ABK] Dziwne wskazania temperatury

Post autor: juggler » 15 lip 2017, 22:16

Witam.

Proszę o pomoc, bo zgłupiałem. W mojej B4 jest problem z temperaturą. Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy jest ona za niska i albo wynosi max 80 stopni albo zegar nie wskazuje nic. Ba, potrafi np. na 40 kilometrze pokazać 80, a na piedziesiatym 50.

Chciałbym dojść przyczyny tej sytuacji. W związku z tym postanowiłem sprawdzić co się stanie po odpaleniu zimnego auta i pozostawieniu go uruchomionego. Rezultat był taki jak powinien być - temperatura po pewnym czasie podniosła się do 90 stopni, potem zalaczyly się wentylatory.
Czy taki test może wykluczyć uszkodzenie czujników temperatury?

Wydaje mi się że tak, więc przymierzalem się do wymiany termostatu. A tu dziś niespodzianka. Przejechałem 50 km, zatrzymuje się przed bramą (silnik pracuje), temperatura na zegarze mniej niż 50, wychodze z auta celem otwarcia bramy i słyszę nagle że zalaczyly się wentylatory... Jezeli temperatura faktycznie byłaby niska to chyba nie miałyby się prawa włączyć, prawda? Chyba że czegoś nie wiem.
I teraz nie wiem, czy to czujnik, termostat czy zimne luty w zegarze (paliwo pokazuje mi ok).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2017, 07:48

juggler, temat opisywany nie raz bo to dość częsty problem - poszperaj po forum. Albo czujnik szary a najprawdopodobniej to zimne luty w liczniku.
WRC is for boys.
Group B was for men.

juggler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 kwie 2017, 14:16

Post autor: juggler » 16 lip 2017, 08:20

Zimne luty mogą powodować problemy tylko z jednym wskaźnikiem? Paliwo mi pokazuje w porządku.
Prosiłbym również o informacje czy wentylator ma prawo się załączyć w tym aucie w jakiejś innej sytuacji niż 90 stopni nagrzania.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2017, 08:49

juggler, widzę że gdzieś coś słyszałeś ale nie do końca.
Zimne luty mogę być wszędzie po 30 latach, nie uważasz ;-) a oba te wskaźniki mają ze sobą tyle wspólnego że mają wspólny stabilizator napięcia i o tym też jest mowa na forum.

Ps temat nie w tym dziale, więc na przyszłość zwracaj uwagę,
przeniosę jak będę na kompie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

juggler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 kwie 2017, 14:16

Post autor: juggler » 16 lip 2017, 10:19

PieterB, dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi oraz wyrozumiałość.

Wyczytałem że wystarczy zewrzeć niebiesko-brazowy przewód od czujnika z masą celem sprawdzenia czy wskaźnik w liczniku działa prawidłowo. Polaczylem więc ten przewód z buda. Wskaźnik ani drgnie, a podobno ma wtedy wskazywać max. Czyli rozumiem, że problem w liczniku. Potwierdź mi proszę tylko czy dobre mam rozumowanie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2017, 11:11

juggler, tak ma iść na max, nie pamiętam koloru przewodów ale pewnie jest jak piszesz
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga