[ 80 b4] Czujnik temperatury
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
posiadam b4 TDI. wentylatory nie chcą załączyć się gdy przekroczy temperaturę ponad 90,raz gdy poruszyłem wiatrakiem,to zaczeły się kręcić,ale kontrolka pomarańczowa układu chłodzenia świeci się,nawet przy 80 stopni.Czy to czujnik wentylatora? a może czujnik temperatury? Styki czyściłem oraz wd 40 dałem na obydwu czujnikach.Dodam że wymieniłem cały panel z dwoma wentylatorami i jest to samo,tak że szczotki we wiatraku odpadają.Czy ktoś pomoże mi? pozdrawiam.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
czy wokolo czujnika na chlodnicy jest goraco? mozesz miec tam chlodno i pomimo ze czesc chlodnicy jest nagrzana, i czujnik chocby niewiem jaki byl nowy to i tak nie wlaczy ci wentylatorow, wogole to zewrzyj na krotko styki na czujniku chlodnicy, to sie dowiesz czy instalacje elektryczna masz sprawna
Od kilku dni muszę mierzyć się z pewnym problemem. Silnik po osiągnięciu temperatury 90stopni (na zimnym jest wszystko git) zaczyna gorzej pracować. Wolne obroty falują, dławi się przy dodawaniu gazu (świece nówki, zapłon sprawdzony. objawy na benzynie i LPG takie same). Bo szerszym przeanalizowaniu tematu padły typy właśnie na czujnik temperatury wody. Kupiłem czujnik za 14 zł (tak wiem, że to kiepska opcja, ale był weekend, mało czasu i myślałem, że być może zadziała), po jego zamontowaniu jest gorzej, bo silnik pracuje gorzej już przy niższych temperaturach ok. 40-50. Teraz pytanie? czy nadal obstawiać owy czujnik i kupić coś droższego czy jest jeszcze jakaś inna możliwa przyczyna?
Jeśli to będzie to, zamawiam jutro EPS'a, tak jak ktoś wyżej albo dzwonię do ASO
EDIT:Pytałem o EPS w hurtowni w Poznaniu koszto 69 zł. (Tak to jest przypadek )
Jeśli to będzie to, zamawiam jutro EPS'a, tak jak ktoś wyżej albo dzwonię do ASO
EDIT:Pytałem o EPS w hurtowni w Poznaniu koszto 69 zł. (Tak to jest przypadek )
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wiesz nawet nie wiedziałem że aż takie tanie robią a poza tym Twój test niczego nie dowiódł bo moim zdaniem ten czujnik który kupiłeś jest jeszcze gorszy niż ten co miałeś wcześniej.Szatek pisze:Kupiłem czujnik za 14 zł
Na forum są dane odnośnie tego czujnika więc możesz go sobie sprawdzić zanim kupisz nowy droższy.
Ale najpierw spróbuj może zrobić reset odłączając na 15 aku i pojeździj troszkę na bp - to częsty przypadek w abt +lpg.
Nie robiłem sobie wielkich nadziei kupując czujnik, 14 zł nie pieniądz a może się uda. Nie mam możliwości sprawdzić czujnika miernikiem, gdyż jestem poza domem i ogarniam wszystko w warunkach, dosłownie, polowych. Spróbuje z AKU i na szrot zadzwonię może mi za grosze dadzą (wiem, że takie rzeczy lepiej kupować nowe), w przeciwnym razie zamówię coś lepszego. Odezwę się jeszcze, dzięki.
EDIT: zamówiłem EPS'a w hurtowni za 59 zł, dzwoniłem do ASO i cena tak jak wyżej 89 zł. Robiłem to o czym napisałeś, odłączenie aku i jazda na PB nie pomogła. Zobaczymy jutro efekt po założeniu nowego czujnika.
EDIT: zamówiłem EPS'a w hurtowni za 59 zł, dzwoniłem do ASO i cena tak jak wyżej 89 zł. Robiłem to o czym napisałeś, odłączenie aku i jazda na PB nie pomogła. Zobaczymy jutro efekt po założeniu nowego czujnika.
[B4 2.0 ABK] Dziwne wskazania temperatury
Witam.
Proszę o pomoc, bo zgłupiałem. W mojej B4 jest problem z temperaturą. Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy jest ona za niska i albo wynosi max 80 stopni albo zegar nie wskazuje nic. Ba, potrafi np. na 40 kilometrze pokazać 80, a na piedziesiatym 50.
Chciałbym dojść przyczyny tej sytuacji. W związku z tym postanowiłem sprawdzić co się stanie po odpaleniu zimnego auta i pozostawieniu go uruchomionego. Rezultat był taki jak powinien być - temperatura po pewnym czasie podniosła się do 90 stopni, potem zalaczyly się wentylatory.
Czy taki test może wykluczyć uszkodzenie czujników temperatury?
Wydaje mi się że tak, więc przymierzalem się do wymiany termostatu. A tu dziś niespodzianka. Przejechałem 50 km, zatrzymuje się przed bramą (silnik pracuje), temperatura na zegarze mniej niż 50, wychodze z auta celem otwarcia bramy i słyszę nagle że zalaczyly się wentylatory... Jezeli temperatura faktycznie byłaby niska to chyba nie miałyby się prawa włączyć, prawda? Chyba że czegoś nie wiem.
I teraz nie wiem, czy to czujnik, termostat czy zimne luty w zegarze (paliwo pokazuje mi ok).
Proszę o pomoc, bo zgłupiałem. W mojej B4 jest problem z temperaturą. Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy jest ona za niska i albo wynosi max 80 stopni albo zegar nie wskazuje nic. Ba, potrafi np. na 40 kilometrze pokazać 80, a na piedziesiatym 50.
Chciałbym dojść przyczyny tej sytuacji. W związku z tym postanowiłem sprawdzić co się stanie po odpaleniu zimnego auta i pozostawieniu go uruchomionego. Rezultat był taki jak powinien być - temperatura po pewnym czasie podniosła się do 90 stopni, potem zalaczyly się wentylatory.
Czy taki test może wykluczyć uszkodzenie czujników temperatury?
Wydaje mi się że tak, więc przymierzalem się do wymiany termostatu. A tu dziś niespodzianka. Przejechałem 50 km, zatrzymuje się przed bramą (silnik pracuje), temperatura na zegarze mniej niż 50, wychodze z auta celem otwarcia bramy i słyszę nagle że zalaczyly się wentylatory... Jezeli temperatura faktycznie byłaby niska to chyba nie miałyby się prawa włączyć, prawda? Chyba że czegoś nie wiem.
I teraz nie wiem, czy to czujnik, termostat czy zimne luty w zegarze (paliwo pokazuje mi ok).
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
juggler, widzę że gdzieś coś słyszałeś ale nie do końca.
Zimne luty mogę być wszędzie po 30 latach, nie uważasz a oba te wskaźniki mają ze sobą tyle wspólnego że mają wspólny stabilizator napięcia i o tym też jest mowa na forum.
Ps temat nie w tym dziale, więc na przyszłość zwracaj uwagę,
przeniosę jak będę na kompie.
Zimne luty mogę być wszędzie po 30 latach, nie uważasz a oba te wskaźniki mają ze sobą tyle wspólnego że mają wspólny stabilizator napięcia i o tym też jest mowa na forum.
Ps temat nie w tym dziale, więc na przyszłość zwracaj uwagę,
przeniosę jak będę na kompie.
PieterB, dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi oraz wyrozumiałość.
Wyczytałem że wystarczy zewrzeć niebiesko-brazowy przewód od czujnika z masą celem sprawdzenia czy wskaźnik w liczniku działa prawidłowo. Polaczylem więc ten przewód z buda. Wskaźnik ani drgnie, a podobno ma wtedy wskazywać max. Czyli rozumiem, że problem w liczniku. Potwierdź mi proszę tylko czy dobre mam rozumowanie.
Wyczytałem że wystarczy zewrzeć niebiesko-brazowy przewód od czujnika z masą celem sprawdzenia czy wskaźnik w liczniku działa prawidłowo. Polaczylem więc ten przewód z buda. Wskaźnik ani drgnie, a podobno ma wtedy wskazywać max. Czyli rozumiem, że problem w liczniku. Potwierdź mi proszę tylko czy dobre mam rozumowanie.