Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Za dużo płynu do chłodnic-skutki?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 20:26

grze pisze:nikt wcześniej o nim nie pisał
Jak to nikt, było o nim wiele razy na forum. Na wężu nagrzewnicy przy podszybiu na samym szczycie kolanka jednego z przewodów powinien być plastikowy zaworek służący do odpowietrzania układu. Dość często jest on zlikwidowany bo po tak długim czasie eksploatacji pęka i się rozsypuje. Więc ludzie go wywalają i zaślepiają bądź wymieniają wąż na taki bez zaworka.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 20:36

czy chodzi o to na zdjęciu? faktycznie gdzieś czytałem, że komuś urwał się taki zaworek :roll:
ja odpowietrzałem wg instrukcji w tym wątku: viewtopic.php?t=12953&postdays=0&postor ... cy&start=0
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2008, 20:44 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 20:44

Tak, na lewym wężu ale coś nie widzę zakrętki. Chyba ten czerwony przewód ją zasłania.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 22:07

byłem odłączyć akumulator na noc bo robię reseta ECU i sprawdziłem przy okazji, że na tym wężu z lewej nie ma u mnie żadnego plastikowego zaworka. jest tylko to wgłębienie na górnym wybrzuszeniu, które widać, a po lewej stronie jest jakaś obejma z metalową srubką, którą też widać na zdjęciu (zaraz pod czerwonym kabelkiem po lewej). więc możliwe, że zaworek się urwał i ktoś coś przerabiał

mam jednak nadzieję, że po kilkakrotnym odpowietrzaniu metodą bez użycia tego zaworka też mam w końcu odpowietrzony układ. dodam, że nie zmieniałem jeszcze płynu, a tylko odpowietrzałem układ po nabyciu auta i weszło jeszcze ok. 0,75L płynu więc chyba warto było :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 22:24

Czyli masz zaślepione odpowietrzenie (urwana zakrętka) :-( . Pozostaje odpowietrzanie przez odkręcenie i delikatne luzowanie tego węża na gorącym silniku :-/ .
Ja też mam to urwane ale zrobiłem sobie patent. Wydłubałem wszystko ze środka i wsadziłem w to miejsce szerokokołnieżową śrubę, która od wewnątrz bardo dobrze przylega do gumy. Z wierzchu szeroka podkładka i normalna nakrętka. Całkiem przyzwoicie się sprawuje :-) .

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 22:36

tzn, że bez podobnego patentu jak Twój nie odpowietrzę sobie układu w pełni?
chyba jakby był zapowietrzony, to słabo ogrzewanie by chodziło. u mnie grzeje jak dziki, a na maxa wolę nie dawać :-)
ten rozepchany wąż to może być wina słabego odpowietrzenia? bardziej bym podejrzewał to, co napisałeś wcześniej (korek + ewentualna nieszczelność gdzieś)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 23:08

grze pisze:ten rozepchany wąż to może być wina słabego odpowietrzenia? bardziej bym podejrzewał to, co napisałeś wcześniej (korek + ewentualna nieszczelność gdzieś)
Na jedno wychodzi czy to korek i nieszczelność, czy zapowietrzenie. Tak czy siak w układzie może być powietrze.
grze pisze:tzn, że bez podobnego patentu jak Twój nie odpowietrzę sobie układu w pełni?
Nic takiego nie napisałem :-) . Możesz to zrobić luzując cały wąż. W linku, który podałeś Madazaw podawał właśnie taki sposób. Ogrzewanie nie zawsze szwankuje przy zapowietrzonym układzie, jak powietrza jest mało to tylko buzuje i podnosi płyn.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 wrz 2008, 15:32

Danek pisze:który podałeś Madazaw podawał właśnie taki sposób
okej, moje niedopatrzenie :oops: ale tam sposobów jest z 15 więc wybrałem te najprostsze :roll: przypomnę, że to poprzedni właściciel auta zmieniał płyn. ja tylko odpowietrzam układ bo mi wygląda na zapowietrzony :-(
chyba faktycznie odkręcę ten wąż od nagrzewnicy bo dzisiaj rano podczas odpowietrzania (auto chodziło sobie na wolnych obrotach i silnik się grzał, korek odkręcony) zaczęło wybijać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. ledwo zdążyłem do domu po strzykawkę od zestawu do drukarki atramentowej. musiałem nią odciągać płyn ze zbiorniczka żeby sie nie lał na ziemię ale i tak troche się wylało. chyba sobie wyrzezam taki zaworek ze śruby o jakim pisałeś wczoraj ale kompletnie nie mam pomysłu do czego tą śrubę przymocować :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 wrz 2008, 16:00

grze pisze:ale kompletnie nie mam pomysłu do czego tą śrubę przymocować :roll:
Musisz mieć śrubę z okrągłym trochę szerszym łbem. Wciskasz ten łeb w gniazdo zaworu i już, a od góry dajesz szeroką podkładkę, która opiera się o górny kołnież tego gniazda i nakrętką ją dociskasz. Później zrobię fotkę tego patentu i rysunek w przekroju to może coś Ci to pomoże. W tej chwili nie bardzo mogę.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 wrz 2008, 17:16

Będę Ci bardzo wdzięczny za takie info :-) Po niedzieli też sobie taki zaworek wyrzezam <ok>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 wrz 2008, 19:16

Zdjęcia nie zdążyłem zrobić jeszcze ale rysunek chyba ważniejszy.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 wrz 2008, 20:16

tylko jak tą śrubę tam wcisnąć żeby jej łeb przeszedł przez taki wąski otwór? wciskałeś od góry czy zdejmowałeś wąż? rozumiem, że śruba M5 to taka, do której zakrętka jest na klucz 9? domyślam się, że trzeba uważać przy dokręcaniu żeby nie wyrwało łba śruby z węża. czyli schemat odpowietrzania jest taki, że jak zaczyna z tego zaworka lecieć płyn, to zakręcamy, tak? świetny pomysł z tym zaworkiem :-) szkoda, że ori takiego nie monowali, tylko jakiś plastik, po którym nie ma już nawet śladu :-( zdjęcia już nie musisz robić, bo po rysunku załapałem o co chodzi :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 wrz 2008, 20:29

grze pisze:tylko jak tą śrubę tam wcisnąć żeby jej łeb przeszedł przez taki wąski otwór?
Trzeba dobrać taką, żeby można było ją wcisnąć od góry i żeby dokładnie wypełniała to gniazdo. Węża nie zdejmowałem wcisnąłem ją po prostu od góry.
grze pisze:rozumiem, że śruba M5 to taka, do której zakrętka jest na klucz 9
To śruba o średnicy gwintu 5mm. Ja mam nakrętkę na klucz 8 :-)
grze pisze:domyślam się, że trzeba uważać przy dokręcaniu żeby nie wyrwało łba śruby z węża.
Dokładnie, dlatego trzeba dobrać taką z możliwie najszerszym łbem.
grze pisze:że jak zaczyna z tego zaworka lecieć płyn, to zakręcamy, tak?
Tak, tylko bez paniki bo może tak być, że na początku trochę popryska albo pójdą bąble, a potem znowu będzie lecieć powietrze. Najlepiej to trochę popuścić i jak zacznie lecieć płyn to zakręcić, odczekać trochę i znowu popuścić i jak od razu poleci sam płyn, bez powietrza to zakręcasz i z czapki.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 wrz 2008, 11:45

kupiłem rano w metalowym trzy takie śrubki M5 o różnej długości za 24 grosze więc bęzie z czego wybrać przy rzezaniu <ok>
mam jednak przed tym jeszcze kilka pytanek:
1) czy aby zamontować taki zaworek trzeba spuszczać płyn do chłodnic?
2) czy ten kanalik w wężu gdzie znajduje się łeb śruby jest ori?
3) czy bardzo trudno jest przecisnąć łeb tej śruby przez gumowy otwór?
4) w razie ewentualnego niepowodzenia akcji czym potem zaślepić powstałą dziurę?
5) aby wymienić ten gruby wąż, na którym zrobiło mi się zgrubienie (między blokiem silnika, a chłodnicą) trzeba spuścić płyn, prawda?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 wrz 2008, 14:30

grze pisze:1) czy aby zamontować taki zaworek trzeba spuszczać płyn do chłodnic?
Nie trzeba, najwyżej troszeczkę płynu Ci pocieknie ale to naprawdę minimalne ilości bo to najwyższy punkt układu.
grze pisze:2) czy ten kanalik w wężu gdzie znajduje się łeb śruby jest ori?
Tak wciskałem śrubę w oryginalny kanał po wydłubanych resztkach starego oryginalnego zaworu.
grze pisze:3) czy bardzo trudno jest przecisnąć łeb tej śruby przez gumowy otwór?
Nie, wszystko zależy od średnicy łba. Ale jak dobierzesz łeb śruby do średnicy kanału wewnątrz to wciśnięcie tego łba to pestka :-)
grze pisze:4) w razie ewentualnego niepowodzenia akcji czym potem zaślepić powstałą dziurę?
Nad tym szczerze mówiąc się nie zastanawiałem, bo nawet sobie nie wyobrażałem, że może się nie udać <ok>
grze pisze:5) aby wymienić ten gruby wąż, na którym zrobiło mi się zgrubienie (między blokiem silnika, a chłodnicą) trzeba spuścić płyn, prawda?
Ale nie cały. Myślę, że 1,5-2 litry to max. Można też nie spuszczać tylko na szybkiego ściągasz rurę z jednej strony i ten zdjęty koniec maksymalnie do góry (ponad poziom lustra). Zakładasz w to miejsce nową rurę. Teraz ściągasz drugi koniec i natychmiast wkładasz w to miejsce nową rurę. Jak dobrze pójdzie to myślę, że stracisz najwyżej szklankę płynu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga